Wszystko
o samochodach

Porady / Bezpieczeństwo

Okularnik za kółkiem

Data publikacji: Autor: (gb)

 Wraz z wiekiem twój wzrok jest coraz słabszy i musisz udać się do okulisty po okulary. Zaznacz wówczas, że jeździsz samochodem.

Wraz z wiekiem twój wzrok jest coraz słabszy i – chcąc nie chcąc – musisz udać się do okulisty po okulary.

 

Pamiętaj, aby już na wstępie wizyty u lekarza zaznaczyć, że jeździsz samochodem, wówczas lekarz dobierze odpowiednie dla ciebie szkła korekcyjne. Sama korekcja jednak nie wystarczy. Powinieneś zadbać również o ochronę oczu przed słońcem. Do tego potrzebne są dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne (dotyczy to również tych kierowców, którzy nie mają problemów ze wzrokiem). Zapewnią ci nie tylko wygodę, ale również bezpieczeństwo na drodze.

 

Kilka „przykazań”

1. Kupuj tylko okulary wykonane przez dobrą firmę, posiadające odpowiednie filtry przeciwsłoneczne. Pamiętaj, że cena okularów odzwierciedla ich jakość. Unikaj bazarowej tandety. Tego rodzaju wyroby nie mają filtrów chroniących przed promieniowaniem UV i mogą wręcz zaszkodzić oczom. Ich soczewki są wykonane z kiepskiego tworzywa, co wpływa negatywnie nie tylko na komfort widzenia, ale również na twoje zdrowie.

2. Nie we wszystkich okularach przeciwsłonecznych możesz prowadzić samochód. Przez niektóre soczewki widzi się ciemniej. Do okularów dobrych firm dołączone są bardzo często ulotki w języku polskim, zawierające uwagi dotyczące soczewek, a także to, czy mogą być używane do prowadzenia pojazdów. Jeżeli nie ma takich informacji, porozmawiaj na ten temat z optykiem. Do prowadzenia samochodu w dzień nie wolno używać bardzo ciemnych szkieł.

3. Przy dobieraniu soczewek sprawdź, czy dobrze odtwarzają barwy. Niektóre szkła o intensywnych kolorach, np. czerwonych, zielonych lub niebieskich, mogą zakłócić postrzeganie kolorów (np. sygnalizacji świetlnej).

4. Dobrze dobranych okularów nie powinieneś czuć na twarzy. Jeżeli są niewygodne, nie licz na to, że się przyzwyczaisz, lecz jak najszybciej powiedz o tym okuliście lub optykowi.

5. W nocy i wieczorem korzystaj ze szkieł bezbarwnych z powłoką antyrefleksyjną.

6. Okulary przeciwsłoneczne noś również w zimie, gdy promienie odbite od śniegu rażą twoje oczy. Pamiętaj o tym zwłaszcza jeżeli jesteś osobą wrażliwą i twoje oczy bardzo silnie reagują na słońce.

7. Jeżeli na co dzień nosisz szkła korekcyjne, najlepszym wyjściem dla ciebie są fotochromy – soczewki, które dostosowują się do natężenia światła (w zależności od oświetlenia ciemnieją bądź się rozjaśniają). Zyskasz w ten sposób okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne w jednym. Pamiętaj, że należy je wymieniać mniej więcej co trzy lata.

8. Możesz się również zdecydować na okulary korekcyjne, które pozwalają na założenie specjalnej nakładki – szkieł przeciwsłonecznych. Nowoczesne wyroby tego typu przytrzymują nakładkę za pomocą magnesu.

9. Jeżeli możesz, wybieraj cienkie i lekkie soczewki okularowe. Poprawią nie tylko komfort noszenia okularów, ale też jakość widzenia.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • ryry (gość)

    panie Autor: (gb) artkuł całkiem dobry ale za ten tyuł czuje sie obrazony dało sie to inaczej ując niz okularnik

  • Jedrek (gość)

    A co z bezbieczeństwem w czasie wypadku i otwarcia poduszki-lepsze plastikowe czy szklane "szkła"

  • tomek (gość)

    Do Jedrek: chyba szklane bo szklo jest dość grube a plastik szybko się łamie i efekt jest opłakany choć gwaranci nie ma żadnej.

  • Behemon

    Co do bezpieczeństwa związanego z otwarciem poduszki powietrznej. W przypadku okularów korekcyjnych najlepsze są szkła "plastikowe". Co do okularów przeciwsłonecznych, zawsze wydawało mi się, że wszystkie są plastikowe. Interesuje mnie jednak czy okulary polaryzacyjne są rzeczywiście godne polecenia dla kierowców? Wydaje mi się,że to jest dobry temat na artykuł.

  • krzysio

    Jeżdżę od jakiegoś czasu w okularach polaryzacyjnych i uważam, się są godne polecenia

  • Krystianek

    Ostatnio zmienialem okulary korekcyjne. Zdziwilem sie propozycja optyka gdy pokazal mi oprawki lacznie z nakladkami ze szkla przyciemnianego, ktore sie trzymaja ramki za pomoca magnesu. Stwierdzam, ze to najwygodniejsze wyjscie z calej sytuacji. Fotochromy sa brzydkie, zakladanie okularow slonecznych na korekcyjne nie bylo zbyt wygodne. Teraz problem sie rozwiazal.

  • expert-eu

    Lepsze są plastikowe bez względu na wszystko,jak zaczniesz nosić to sam to stwierdzisz.

  • SoterBur

    Zamiast :"okularnik"- moze byc "skuter"! Ale jak nie dowidzisz? to nie jezdzij niczym innym jak tramwajem!

  • agapac

    mi tam dobrze w szklach kontaktowych. 8-)

  • nolimits

    ‘slepej kurze ziarno’… i to bynajmniej nie chodzi o komfort jazdy, ale o o ogolnie pojete bezpieczeństwo na drodze…

  • xenomi

    Soczewki fotochromowe nie przyciemniają się w samochodzie. Jedynie co to Transitions mogą się zabarwić do 15-20% (ale jest praktycznie nieodczuwalne). Jeżeli chodzi o barwione szkła (plastiki) to może być to barwienie najlepiej do 85% (najbardziej polecany jest brąz ponieważ najlepiej odzwierciedla barwy). Okulary polaryzacyjne można zrobić również z mocą, jednak to trochę więcej kosztuje niż "gotowce". Osobiście nie polecam "polarów" za 20zł bo to najgorsza tandeta.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości