Oldtimer Grand Prix 2015. 30 urodziny Porsche 959

(ip)
Porsche 959 / Fot. Porsche
Porsche 959 / Fot. Porsche
Rozgrywany w dniach 7-9 sierpnia wyścig klasycznych aut na torze Nürburgring - 43. AvD-Oldtimer Grand Prix (OGP) - będzie okazją do uczczenia 30. urodzin legendarnego Porsche 959.
Porsche 959 / Fot. Porsche
Porsche 959 / Fot. Porsche

Z tej okazji producent zorganizuje wystawę samochodów wyścigowych i supersportowych Porsche. Będzie wśród nich zwycięskie 959 z Rajdu Paryż-Dakar 1986, „cywilny” egzemplarz modelu oraz jego duchowi następcy: Carrera GT i 918 Spyder. Obok pojawi się prototyp 919 Hybrid, który niedawno wywalczył dla Porsche 17. zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W sobotę o godzinie 14 na gości namiotu Porsche Classic czeka kolejna atrakcja - słynny kierowca Jacky Ickx udzieli tam wywiadu, a następnie rozda autografy swoim fanom.

Na miejscu zespół ekspertów Porsche Classic zaoferuje właścicielom zabytkowych modeli Porsche pomoc w zakresie napraw i doboru odpowiednich części. Oddział ma obecnie w ofercie ponad 52 tys. oryginalnych części i akcesoriów, takich jak nowy system nawigacji Porsche Classic. Opracowany specjalnie dla Porsche, łączy on najnowocześniejszą technologię z klasycznym designem i pasuje do wszystkich klasycznych modeli z otworem montażowym 1DIN.

Na stoisku wystawowym Porsche, obejmującym powierzchnię ponad 14 tys. m kw., będzie też można obejrzeć układ napędowy odkrytego ostatnio egzemplarza 901 z 1964 roku oraz pojazdy z kolekcji Muzeum Porsche. Na imprezie nie zabraknie również pokazu oferty oddziałów Porsche Exclusive i Tequipment oraz ciężarówki prezentującej akcesoria z aktualnej kolekcji Porsche Driver’s Selection.

30 lat supersportowego Porsche 959

Porsche 959 / Fot. Porsche
Porsche 959 / Fot. Porsche

30 lat temu rozpoczął się pochód modelu 959 trasami najbardziej wymagających rajdów i wyścigów świata. Supersportowy wóz, stworzony jako platforma najnowszych technologii, był w chwili premiery najszybszym samochodem świata. Jego produkcję ograniczono do 292 egzemplarzy.

Za sprawą sekwencyjnego turbodoładowania z systemem chłodzenia powietrza doładowującego zamontowany z tyłu 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2,85 l osiągał moc 450 KM. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadała 6-stopniowa skrzynia biegów i elektronicznie sterowany napęd na cztery koła, przetestowany w Porsche 953, triumfującym w Rajdzie Paryż-Dakar w 1984 r.

Poza rajdową wersją 959, która zwyciężyła w tym samym rajdzie 2 lata później, oddział Porsche Classic zaprezentuje też jeden z drogowych egzemplarzy modelu.

Porsche Classic to oddział niemieckiego producenta odpowiadający za serwis tych modeli Porsche, których produkcja zakończyła się z reguły ponad 10 lat temu. Obszar jego działalności obejmuje wszystkie aspekty eksploatacji, fachową literaturę, jak również zaopatrzenie w oryginalne części i ich reprodukcję na potrzeby kompleksowej renowacji.

Aby zapewnić optymalną konserwację klasycznych aut, w najbliższych latach Porsche Classic rozbuduje sieć punktów dealerskich i serwisów do około 100 placówek. W ten sposób Porsche łączy pielęgnację i utrzymanie wartości youngtimerów oraz modeli zabytkowych w ramach kompleksowej koncepcji usług, ściśle wiążącej bogate dziedzictwo i innowacyjność marki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty