Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Adam ze skrzynią biegów Easytronic 3.0

(ip)
Opel Adam Easytronic 3.0 / Fot. Opel
Opel Adam Easytronic 3.0 / Fot. Opel
Opel Adam ze zautomatyzowaną przekładnią manualną najnowszej generacji zadebiutuje na salonie samochodowym w Stambule, który odbędzie się w dniach 22–31 maja. Pięciobiegowa skrzynia biegów Easytronic 3.0, dzięki kompaktowej konstrukcji Easytronic 3.0 jest także lżejsza od konwencjonalnej przekładni automatycznej.
Opel Adam Easytronic 3.0 / Fot. Opel
Opel Adam Easytronic 3.0 / Fot. Opel

Opel Easytronic 3.0 to zautomatyzowana przekładnia manualna oparta na manualnej skrzyni biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym, zoptymalizowania pod kątem współpracy z małymi silnikami. W trybie automatycznym za zmianę przełożeń i obsługę sprzęgła odpowiada elektryczno-hydrauliczny siłownik. Układ elektroniczny sterujący skrzynią biegów automatycznie wybiera przełożenie zapewniające najniższe zużycie paliwa w określonych warunkach jazdy, dzięki czemu eksploatacja samochodu jest niezwykle ekonomiczna.

Układy hydrauliczne oraz elektryczno-hydrauliczne siłowniki zapewniają optymalną i szybką zmianę biegów. Przekładnia może pracować również w trybie półautomatycznym. Wówczas biegi zmienia kierowca, przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Ta zautomatyzowana przekładnia manualna uzupełniona o technologię Start/Stop zapewnia jeszcze większe ograniczenie zużycia paliwa, zwłaszcza w czasie jazdy po mieście. W połączeniu z wolnossącym silnikiem 1.4 o mocy 64 kW/87 KM skrzynia biegów Easytronic 3.0 przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o 0,4 l/100 km w cyklu mieszanym w porównaniu z pięciobiegową przekładnią manualną. Odpowiada to ograniczeniu emisji CO2 o 10 g/km. Adam 1.4 ecoFLEX w takiej konfiguracji i z systemem Start/Stop zużywa 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km, co oznacza przejście z niemieckiej klasy efektywności energetycznej C do B.

Opel Adam Easytronic 3.0 / Fot. Opel
Opel Adam Easytronic 3.0 / Fot. Opel

Zautomatyzowana skrzynia biegów zwiększa także komfort jazdy. Przekładnia Easytronic najnowszej generacji imponuje krótkim czasem reakcji oraz szybszą i bardziej płynną zmianą biegów. Optymalizacja ta była możliwa dzięki zastosowaniu nowego siłownika oraz udoskonalonych czujników i układów sterowania, a także kompleksowej modyfikacji podstawowego mechanizmu manualnej skrzyni biegów. Inżynierowie firmy Opel opracowali specjalny zestaw kół zębatych do zautomatyzowanej przekładni. Długie przełożenia pięciobiegowej skrzyni biegów umożliwiają jazdę z niższymi obrotami silnika, który pracuje cicho nawet przy prędkościach autostradowych. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych przekładni automatycznych, Easytronic 3.0 zapewnia tryb „pełzania” przydający się przy manewrach wykonywanych z minimalną prędkością.

Skrzynia biegów łącząca najlepsze cechy obu typów przekładni jest dostępna już za dopłatą 3 500 zł w stosunku do wersji samochodu z tradycyjną pięciobiegową przekładnią manualną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty