Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia

Sławomir Draguła
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia
Astra GTC będzie miała światową premierę we wrześniu podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie. My pokazujemy ją już dziś.
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia
Opel Astra GTC - sportowa nowość z Polski - zobacz zdjęcia

Już na pierwszy rzut oka widać sportowy charakter kompaktowego opla. Pięciomiejscowa Astra GTC, mająca proporcje coupe, nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny Astry elementu zewnętrznego, z wyjątkiem obudowy zewnętrznego lusterka i... anteny.

Sportowe zawieszenie

W porównaniu z pięciodrzwiową Astrą, wysokość jazdy GTC została obniżona o 15 mm, podczas gdy podstawowe wymiary podwozia nieznacznie się zwiększyły. Z powodu rozszerzonych tylnych wahaczy, rozstaw osi zwiększył się o 10 mm, z 2685 do 2695 mm.

zobacz także Opel Astra GTC - zobacz galerię zdjęć

Oba rozstawy kół są szersze, 1584 mm (+40 mm) z przodu i 1588 mm (+30 mm) z tyłu. To umożliwia pomieszczenie sportowych kół o zwiększonej średnicy opon, co poprawia zarówno stabilność, trzymanie się drogi i efekt wizualny.

Jednak najważniejsza zmiana jest niewidoczna gołym okiem. Wszystkie wersje Astry GTC mają dodatkową cechę, normalnie dostępną jedynie w samochodach sportowych high-end: przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut.

W porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu Astry, HiPerStrut ma zmniejszony kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i offset oraz krótszy promień zataczania. Poprawia to prowadzenie i przyczepność kół. W dodatku HiPerStut redukuje znoszenie opon, co pozwala na umieszczenie w nadwoziu kół o większej średnicy.

Cztery silniki

Astra GTC może zostać zamówiona z możliwością wyboru czterech jednostek napędowych: jedną jednostką Diesla i trzema jednostkami benzynowymi. Unowocześniony silnik turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy zwiększonej do 165 KM jest wyposażony w filtr cząsteczek stałych DPF i sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

Nowa technologia Opla Start/Stop, która zmniejsza zużycie paliwa w ruchu miejskim to standardowe wyposażenie. Silnik 2.0 CDTI łączy doskonałe osiągi z wysoką wydajnością. Dostarcza moment obrotowy nawet do 380 Nm dzięki funkcji Overboost i pozwala Astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9s. Prędkość maksymalna to 210 km/h.

Średnie zużycie paliwa nie przekracza 4,9l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 129 g/km. Dzięki swojemu 56-litrowemu zbiornikowi paliwa Astra GTC 2.0 CDTI może pokonać ponad 1 100 km.

Start/Stop to także standardowa opcja w dwóch turbosprężanych silnikach benzynowych 1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Oba silniki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów, dostarczają moment obrotowy 200 Nm i wymagają 5,9 l paliwa na 100 km (139 g/km CO2).

zobacz także Nowe Audi A6 trafi do salonów na początku kwietnia
Oferta benzynowa jest obecnie powiększona o silnik 1.6 turbo, o mocy 180 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, którego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h

Produkcja w Gliwicach

Astra GTC została zaprojektowana i opracowana w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego Opla w Russelsheim, a będzie wytwarzana w Gliwicach.

Ceny samochodu w Niemczech zaczynają się od 21 750 EUR (Astra GTC Enjoy 1.4 Turbo 120 KM) do 27 855 EUR (Astra GTC Sport 2.0 CDTI 165 KM).

W Polsce ceny sportowego opla poznamy na przełomie czerwca i lipca i od momentu ich ogłoszenia będzie możliwość zamawiania Astry GTC na naszym rynku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty