Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36769 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Opel Astra II 1.6 kontra Fiat Stilo 1.6

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

fot. autor W porównaniu samochodów wcale nie chodzi nam o to, żeby wykazać ich podobieństwo. Przeciwnie, chcemy wskazać na różnice pomiędzy nimi, które zaczynają się już od wyglądu zewnętrznego. W podjęciu decyzji o wyborze pojazdu wygląd zewnętrzny ma niebagatelne znaczenie, zwłaszcza, gdy wyboru dokonują kobiety.

W porównaniu samochodów wcale nie chodzi nam o to, żeby wykazać ich podobieństwo. Przeciwnie, chcemy wskazać na różnice pomiędzy nimi, które zaczynają się już od wyglądu zewnętrznego. W podjęciu decyzji o wyborze pojazdu wygląd zewnętrzny ma niebagatelne znaczenie, zwłaszcza, gdy wyboru dokonują kobiety.

 

Nikt przecież nie zaprzeczy, że nadwozie Stilo wygląda nowocześniej, bardziej stylowo niż nadwozie Astry II, które ma charakterystyczną, niemiecką „ociężałość”.  Trzeba także podkreślić, że Stilo jest nie tylko ładniejsze, ale i młodsze konstrukcyjnie – po raz pierwszy zostało zaprezentowane w 2001 r., Astrę II natomiast pokazano 3 lata wcześniej. Podobieństwa obu modeli doszukamy się łatwo w wymiarach zewnętrznych i pojemności skokowej silników.

 

Wnętrze nadwozia

 

fot. autor Pomimo porowatego plastiku, z którego wykonano tablicę przyrządów, jest ona nowocześniejsza w Stilo, również wskaźniki są bardziej czytelne we włoskim samochodzie. Wnętrze Stilo jest też przestronniejsze, szersze i wyższe.

Fotele przednie znacznie wygodniejsze są w Stilo, mają też dłuższe siedziska, lepiej podtrzymujące uda, co jest nie bez znaczenia podczas dłuższej jazdy. Więcej miejsca na nogi mają pasażerowie siedzący z tyłu w Stilo niż ci – na tylnych siedzeniach Astry. W sumie tzw. przedział osobowy jest lepiej rozwiązany w Stilo. Astra II ma natomiast większy bagażnik.

 

fot. autor Bezpieczeństwo

Oba pojazdy opracowano z uwzględnieniem tzw. bezpieczeństwa biernego, a więc zmniejszającego skutki wypadku. Mają wzmocnienia środkowej części nadwozia i strefy kontrolowanego zgniotu. Zadbano też o bezpieczeństwo czynne, które zapobiega powstaniu wypadku, a więc są skutecznie działające hamulce, dobra stateczność w ruchu i jest wygodne miejsce kierowcy.

 

 

fot. autor W pierwszym okresie sprzedaży Stilo było bardzo bogato wyposażone pod względem bezpieczeństwa, co wpływało na wysoką cenę. Obecnie zmniejszono liczbę układów elektronicznych i cenę obniżono. W wyposażeniu podstawowym Stilo otrzymujemy układ ABS+EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), natomiast w Astrze II ABS. W obu pojazdach seryjnie są montowane dwie przednie poduszki gazowe.

 

 

fot. autor Wrażenia z jazdy

Kierowca ma wygodniejszą pozycję w Stilo niż w Astrze II, mimo że oba pojazdy seryjnie wyposażono w dwupłaszczyznową regulację ustawienia kolumny kierownicy i regulację wysokości fotela. Urządzenia sterowania w obu pojazdach pracują dobrze, ale w Stilo jest możliwość wyboru większej siły wspomagania układu kierowniczego, czyli kierownicą łatwiej obracać po naciśnięciu przycisku „city”.

 

fot. autor Zawieszenie Stilo przyczynia się do większej wygody jazdy, natomiast w Astrze II jest twardsze i lepiej stabilizuje pojazd na łukach dróg. Dynamika obu pojazdów jest zbliżona, dobra, ale silnik Astry II jest bardziej elastyczny.

 

 

 

 

fot. autor Podsumowanie

Okazuje się, że trzy lata różnicy pomiędzy samochodami to dużo. Stilo jest nowocześniejsze, ma nie tylko stylistycznie ciekawszy kształt nadwozia, ale jest przyjemniejsze i większe wewnątrz. Po prostu jest pojazdem wygodniejszym. Astra II natomiast dysponuje lepszym silnikiem – elastycznym i bardziej ekonomicznym. Stilo 5-drzwiowe jest tańsze od 5-drzwiowej Astry II.

Włoskie samochody kupujemy, ale obawiamy się o ich bezawaryjną eksploatację, w przypadku Astry II montowanej w Gliwicach możemy mieć nadzieję niezawodnego użytkowania.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł