Astrę II generacji zaprezentowano w 1998 r. i pod koniec 2003 r. produkcję przeniesiono do Polski. Model ten z silnikiem benzynowym 1,4 l o mocy 90 KM z nadwoziem hatchback kosztuje 45 050 zł. W ramach promocji można otrzymać 3 tys. zł opustu lub klimatyzację gratis. W tej sytuacji nawet nie najmodniejsze nadwozie tego pojazdu wygląda zupełnie inaczej. Dla porównania, auta kompaktowe nowej generacji kosztują znacznie drożej, np. Ford Focus II -
od 49 900 zł, Opel Astra III - od 58 250 zł, a Renault Megane II - od 61 200 zł ! Tyle teraz trzeba zapłacić za nowoczesność i wdzięk młodości.
Cechy szczególne
Podstawową zaletą Astry II jest nie tylko niska cena zakupu. To sprawdzona konstrukcja, w której przez lata produkcji wyeliminowano usterki konstrukcyjne i technologiczne. Za to
kształty nadwozia są już niemodne, podobnie jak stylistyka wnętrza. Tablica przyrządów jest czytelna, a na konsoli środkowej zainstalowano praktyczny wyświetlacz pokazujący godzinę, datę i temperaturę zewnętrzną powietrza. Obsługa przełączników i przycisków typowa dla marki Opel. Przestronność wnętrza jest zupełnie wystarczająca, również dla rosłych osobników siedzących na tylnej kanapie. Jakość plastików można uznać za całkiem niezłą. Astra z nadwoziem hatchback ma bagażnik o pojemności 370 l.
Silnik
Astra oferowana jest z trzema jednostkami napędowymi. My wybraliśmy najsłabszą z nich o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM. To nieco
zmodernizowany, 16-zaworowy silnik z rodziny Ecotec stosowany już w Astrze I. Wbrew pozorom dynamika pojazdu jest całkiem niezła - prędkość 100 km/h uzyskuje się po 13 sekundach, jednak trzeba utrzymywać wysokie obroty. Zużycie paliwa w mieście nie przekracza 10 l, a przy spokojnej jeździe nawet o litr mniej.
Wrażenia z jazdy
Własności jezdne Astry są zupełnie przyzwoite. Pojazd dość pewnie zachowuje się w zakrętach, reaguje na poprzeczne nierówności drogi. Charakterystyka pracy zawieszenia jest dość twarda. Z racji swojego wieku Astra ma klasyczną konstrukcję
zawieszenia - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną. I pod tym względem niewiele różni się od nowej Astry trzeciej generacji. Układ hamulcowy powoduje zatrzymanie pojazdu z prędkości 100 km/h na drodze 41,2 m, co jest wartością do przyjęcia. Również stosunkowo niski jest poziom hałasu, który przy prędkości 100 km/h wynosi 68 dB. Autem tym można więc z powodzeniem wybrać się w dłuższą podróż i nie zmęczyć się specjalnie.
Podsumowanie
Biorąc pod uwagę walory pojazdu w stosunku do ceny, Astrę II można uznać za bardzo interesującą propozycję. W skład seryjnego wyposażenia wchodzą 2 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego i układ ABS, a także klimatyzacja dodawana w promocji. Za elektrycznie opuszczane szyby czy centralny zamek trzeba dopłacić ekstra, a wtedy cena pojazdu może zbliżyć się do granicznej kwoty 50 tys. zł. Wyniki sprzedaży wskazują, że mimo stagnacji na rynku, Astra II cieszy się dużą popularnością.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Benzynowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3 ): | 1389 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 90/6000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 125/4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 13,0 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 12,2 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 180 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 68 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 41,2 |
Pojemność bagażnika (dm3 ): | 370 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): | 52 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): | 5,8/9,7 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 411 x 171 x 143 |
Rozstaw osi (cm): | 261 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena (zł): | 45 050 |
* pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | **** | Wystarczająco przestronne wnętrze dla 4 osób. |
Silnik | **** | Silnik dość dynamiczny, lubi wysokie obroty. |
Poziom hałasu | *** | W kabinie pasażerskiej jest dość cicho. |
Hamulce | *** | Droga hamowania Astry II jest dłuższa od drogi hamowania Peugeota 307 1,4 l/75 KM. |
Dynamika | **** | Dynamika Astry II jest lepsza od dynamiki Peugeota 307 1,4 l/75 KM. |
Zużycie paliwa | *** | Przy oszczędnej jeździe zużycie paliwa nie jest wysokie. |
Nowoczesność konstrukcji | *** | Typowa konstrukcja auta kompaktowego lat 90. |
Wyposażenie seryjne | *** | Wyposażenie seryjne jest wystarczające. |
Wyposażenie seryjne:
Opel Astra II Classic
Poduszki powietrzne | 2 |
Układ ABS | S |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | O |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | O/O |
Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka | O/O |
Radio CD/klimatyzacja | O/S - promocja |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?