Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Astra II Classic

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit: Opel Astra II Classic oferowana jest teraz w dość atrakcyjnej cenie – 45 050 zł. Pojazd ten przeżywa więc drugą młodość, chociaż kształt nadwozia wydaje się niezbyt nowoczesny.
Fot. Ryszard Polit: Opel Astra II Classic oferowana jest teraz w dość atrakcyjnej cenie – 45 050 zł. Pojazd ten przeżywa więc drugą młodość, chociaż kształt nadwozia wydaje się niezbyt nowoczesny.
Ostatnie promocje znacznie ożywiły zainteresowanie Astrą II Classic. To jedno z najtańszych aut kompaktowych na naszym rynku przeżywa drugą młodość.

 

 

Fot. Ryszard Polit: Opel Astra II Classic oferowana jest teraz w dość atrakcyjnej cenie – 45 050 zł. Pojazd ten przeżywa więc drugą młodość, chociaż
Fot. Ryszard Polit: Opel Astra II Classic oferowana jest teraz w dość atrakcyjnej cenie – 45 050 zł. Pojazd ten przeżywa więc drugą młodość, chociaż kształt nadwozia wydaje się niezbyt nowoczesny.

Astrę II generacji zaprezentowano w 1998 r. i pod koniec 2003 r. produkcję przeniesiono do Polski. Model ten z silnikiem benzynowym 1,4 l o mocy 90 KM z nadwoziem hatchback kosztuje 45 050 zł. W ramach promocji można otrzymać 3 tys. zł opustu lub klimatyzację gratis. W tej sytuacji nawet nie najmodniejsze nadwozie tego pojazdu wygląda zupełnie inaczej. Dla porównania, auta kompaktowe nowej generacji kosztują znacznie drożej, np. Ford Focus II -

Fot. Ryszard Polit: Pojazd napędzany silnikiem 1,4 l o mocy 90 KM okazał się całkiem żwawy i umiarkowanie oszczędny.
Fot. Ryszard Polit: Pojazd napędzany silnikiem 1,4 l o mocy 90 KM okazał się całkiem żwawy i umiarkowanie oszczędny.

od 49 900 zł, Opel Astra III - od 58 250 zł, a Renault Megane II - od 61 200 zł ! Tyle teraz trzeba zapłacić za nowoczesność i wdzięk młodości.  

 

Cechy szczególne

 

Podstawową zaletą Astry II jest nie tylko niska cena zakupu. To sprawdzona konstrukcja, w której przez lata produkcji wyeliminowano usterki konstrukcyjne i technologiczne. Za to

Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Astry jest dość przestronne. Młodzian na zdjęciu ma 186 cm wzrostu i nie dotyka głową do podsufitki ani kolanami do fote
Fot. Ryszard Polit: Wnętrze Astry jest dość przestronne. Młodzian na zdjęciu ma 186 cm wzrostu i nie dotyka głową do podsufitki ani kolanami do fotela.

kształty nadwozia są już niemodne, podobnie jak stylistyka wnętrza. Tablica przyrządów jest czytelna, a na konsoli środkowej zainstalowano praktyczny wyświetlacz pokazujący godzinę, datę i temperaturę zewnętrzną powietrza. Obsługa przełączników i przycisków typowa dla marki Opel. Przestronność wnętrza jest zupełnie wystarczająca, również dla rosłych osobników siedzących na tylnej kanapie. Jakość plastików można uznać za całkiem niezłą. Astra z nadwoziem hatchback ma bagażnik o pojemności 370 l.

 

Silnik

 

Astra oferowana jest z trzema jednostkami napędowymi. My wybraliśmy najsłabszą z nich o pojemności 1,4 l i mocy 90 KM. To nieco

Fot. Ryszard Polit: Bagażnik wersji hatchback na objętość 370 l.
Fot. Ryszard Polit: Bagażnik wersji hatchback na objętość 370 l.

zmodernizowany, 16-zaworowy silnik z rodziny Ecotec stosowany już w Astrze I. Wbrew pozorom dynamika pojazdu jest całkiem niezła - prędkość 100 km/h uzyskuje się po 13 sekundach, jednak trzeba utrzymywać wysokie obroty. Zużycie paliwa w mieście nie przekracza 10 l, a przy spokojnej jeździe nawet o litr mniej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Własności jezdne Astry są zupełnie przyzwoite. Pojazd dość pewnie zachowuje się w zakrętach, reaguje na poprzeczne nierówności drogi. Charakterystyka pracy zawieszenia jest dość twarda. Z racji swojego wieku Astra ma klasyczną konstrukcję

Fot. Ryszard Polit: Typowa dla Opla z końca lat 90. tablica przyrządów jest czytelna.
Fot. Ryszard Polit: Typowa dla Opla z końca lat 90. tablica przyrządów jest czytelna.

zawieszenia - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belkę skrętną. I pod tym względem niewiele różni się od nowej Astry trzeciej generacji. Układ hamulcowy powoduje zatrzymanie pojazdu z prędkości 100 km/h na drodze 41,2 m, co jest wartością do przyjęcia. Również stosunkowo niski jest poziom hałasu, który przy prędkości 100 km/h wynosi 68 dB. Autem tym można więc z powodzeniem wybrać się w dłuższą podróż i nie zmęczyć się specjalnie.

 

Podsumowanie

 

Biorąc pod uwagę walory pojazdu w stosunku do ceny, Astrę II można uznać za bardzo interesującą propozycję. W skład seryjnego wyposażenia wchodzą 2 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego i układ ABS, a także klimatyzacja dodawana w promocji. Za elektrycznie opuszczane szyby czy centralny zamek trzeba dopłacić ekstra, a wtedy cena pojazdu może zbliżyć się do granicznej kwoty 50 tys. zł. Wyniki sprzedaży wskazują, że mimo stagnacji na rynku, Astra II cieszy się dużą popularnością. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
):

1389

Moc maksymalna (KM/obr/min):

90/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

125/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

13,0

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

12,2

Prędkość maksymalna (km/h):

180

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

Droga hamowania od 100 km/h (m):

41,2

Pojemność bagażnika (dm3
):

370

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
):

52

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km):

5,8/9,7

Długość x szerokość x wysokość (cm):

411 x 171 x 143

Rozstaw osi (cm):

261

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena (zł):

45 050

 

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wystarczająco przestronne wnętrze dla 4 osób. 

Silnik

****

Silnik dość dynamiczny, lubi wysokie obroty. 

Poziom hałasu

***

W kabinie pasażerskiej jest dość cicho. 

Hamulce

***

Droga hamowania Astry II  jest dłuższa od drogi hamowania Peugeota 307 1,4 l/75 KM.

Dynamika

****

Dynamika Astry II jest lepsza od dynamiki Peugeota 307 1,4 l/75 KM.              

Zużycie paliwa

***

Przy oszczędnej jeździe zużycie paliwa nie jest wysokie.  

Nowoczesność konstrukcji

***

Typowa konstrukcja auta kompaktowego lat 90.  

Wyposażenie seryjne

***

Wyposażenie seryjne jest wystarczające.  

 

Wyposażenie seryjne:

Opel Astra II Classic

 

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

O

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

O/O

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

O/O

Radio CD/klimatyzacja

O/S - promocja

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty