Wszystko
o samochodach

Samochody / Porównania

Opel Astra II kontra Nissan Almera

Data publikacji: Autor: Andrzej Bartoszak

Opel Astra Classic II produkowany w fabryce w Gliwicach należy do weteranów w swojej klasie. Kupowanie samochodowych nowości być może jest modne, ale nie zawsze rozsądne. Często lepiej jest zwrócić się ku konstrukcjom już sprawdzonym.

Kupowanie samochodowych nowości być może jest modne, ale nie zawsze rozsądne. Często lepiej jest zwrócić się ku konstrukcjom już sprawdzonym, nawet lekko przebrzmiałym.Opel Astra Classic II produkowany w fabryce w Gliwicach należy do weteranów w swojej klasie.

 

Pojazdy dobrze znane i oferowane od lat okazują się zwykle równie dobre jak te, które widzimy dziś w centrum promocji, a przy tym są często znacznie tańsze. Taka właśnie sytuacja ma miejsce w bardzo konkurencyjnym segmencie C (aut Nissan Almera swoje najlepsze lata ma już za sobą, jednak wciąż stanowi interesującą propozycję. kompaktowych), gdzie możemy zastanowić się na Nissanem Almerą lub Oplem Astrą Classic II.

 

Oba pojazdy nie są nowe, ale to Opel zadebiutował pierwszy, bo w roku 1998. I doczekał się już następcy (Astra III), a sam istnieje jedynie jako produkowana w Polsce wersja Classic. Czy przez to jest Opel napędzany benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 90 KM jest nieznacznie szybszy od Almery. gorszy niż, powiedzmy, pięć lat temu? Oczywiście nie, zaś takie postawienie sprawy daje okazję producentowi, by oferować ów model naprawdę tanio. I rzeczywiście, 5-drzwiowa Classic 1,4 wyceniona jest na poziomie samochodów o klasę mniejszych, choć po bliższemu Almera z benzynowym silnikiem 1,5 l o mocy 98 KM zużywa mniej paliwa niż Astra. przyjrzeniu się cennikom, „okazja” staje się mniej atrakcyjna. Niska cena – tak, ale kosztem zubożenia wyposażenia.

 

Jej konkurent, Nissan Almera II, pojawił się jako zupełnie nowa konstrukcja w roku 2000. Dwa lata później został nieco Astra ma nieco wyższy od Almery komfort resorowania. odnowiony, poprawiono jego specyfikację techniczną i wyposażenie. Jednak teraz, pięć lat od debiutu, Almera też jest „starym” modelem, który wkrótce zostanie zastąpiony przez coś nowego. A więc – to najlepszy czas by ją kupić! Tym bardziej, że Nissan konsekwentnie stosuje poważne promocje, Wnętrze Almery nie jest tak obszerne jak w Astrze. kontynuując jednocześnie politykę oferowania auta z solidnym wyposażeniem. Pozornie wydaje się że Almera jest droższa od Astry Classic, ale gdy wyrównamy ich wyposażenia (co zresztą jest prawie niemożliwe, bo Classic nie oferuje pewnych opcji) szala przechyla się na stronę Nissana. Pod względem przestronności wnętrza wygrywa Opel.

 

Konstrukcja

 

Pod względem konstrukcyjnym oba auta są do siebie bardzo podobne. Mają oczywiście poprzecznie ustawione silniki i przedni napęd. Do porównania wybraliśmy najmniejszą jednostkę Almery (1,5 l/98 KM) i najmniejszą Astry (1,4 l/90 KM). Oba silniki są nowoczesne, 16-zaworowe, i oba ukierunkowano nie na oszałamiające osiągi, a na jazdę ekonomiczną. Nieco cięższa Almera, mimo mocniejszej jednostki napędowej, ma minimalnie słabsze przyspieszenia, ale w praktyce, pod tym względem uznajmy konkurentów za równych. Samochody te sprawią się najlepiej w mieście, natomiast na zatłoczonej drodze poza miastem, załadowane wakacyjnym bagażem nie zaimponują zdolnością do wyprzedzania. Tablica przyrządów Astry jest konserwatywna ale czytelna.

 

Podwozie konkurentów niczym specjalnym się nie wyróżnia. W Oplu zastosowano tradycyjnie najprostsze rozwiązanie, kolumny MacPherson z przodu oraz wahacze wleczone i belkę skrętną z tyłu. Almera różni się tym, że z tyłu ma Tablica przyrządów Almery. charakterystyczną dla Nissana oś skrętną prowadzoną drążkami. Można więc uznać, że jej zawieszenie jest bardziej interesujące i pewniejsze przy gwałtownych manewrach. Natomiast gdy chodzi o tzw. komfort resorowania, nieznacznie wygrywa miękko zawieszona Astra.

Odnotujmy przewagę Nissana, gdy chodzi o układ hamulcowy Bagażnik Astry ma objętość 370 l. – oba auta mają ABS, ale w Oplu znajdziemy z tyłu bębny a nie tarcze, poza tym niemiecko-polski samochód nie ma tzw. asystenta hamowania, wzmacniającego jego efektywność przy hamowaniach awaryjnych.

 

Wnętrze

 

Większość nabywców najbardziej interesować się będzie przestronnością wnętrza i ergonomią kabiny. Tutaj wygrywa Bagażnik Nissana ma objętość 355 l. Astra, która przy podobnych wymiarach nadwozia dysponuje zauważalnie większym rozstawem osi. Natomiast miejsce za kierownicą dopasujemy lepiej w Nissanie, który ma regulację wysokości siedziska kierowcy. O estetyce nadwozia i wnętrza trudno mówić, jednak Almera wydaje się nowocześniejsza od Astry, a gdy ktoś jest fanem elektroniki, może do niej zamówić rewolucyjny panel/wyświetlacz „do obsługi wszystkiego”. Opel nie oferuje takich możliwości. Bądźmy jednak realistami – panel N-form to raczej zabawka, natomiast o rok dłuższa gwarancja Nissana jest istotna. I właśnie dlatego, uwzględniając (realnie) niższą cenę Almery lub jej znacznie lepsze wyposażenie, skłonilibyśmy się raczej ku autu z pochodzeniem japońskim, a produkowanemu w Wielkiej Brytanii. 

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Nissan Almera

Opel Astra

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

Remis

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

+

 

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

+

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Nissan Almera

1,5 Visia+  5d

Opel Astra Classic II

1,4 5d

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/beznynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1497

1389

Moc maksymalna (KM/obr/min)

98/6000

90/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

136/4000

125/4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13,1

13,0

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

12,5

12,2

Prędkość maksymalna (km/h)

177

180

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

68

68

Droga hamowania od 100 km/h (m)

39,6

41,2

Pojemność bagażnika (dm3 )

355

370

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

60

52

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

5,5/8,6

5,7/9,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

420 x 170,5 x 145

411x171x142,5

Rozstaw osi (cm)

253,5

260,6

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

2/12

Cena (zł)

53 800 (z promocją 4 100)

45 500 (z opcjami jak Almera powyżej 55 300)

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Almera Visia + 5d

Astra Classic II

Poduszki powietrzne

4

2(O 3)

Układ ABS/układ ASR – zapobiega poślizgowi kół przy ruszaniu

S/-

S/-

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

-

Układ kontroli trakcji ESP

-

-

Elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/O

O/O

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka zewnętrzne

O

O/O

Centralny zamek

S

O

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio CD

S

O

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/O

O/O

Czujnik deszczu

-

-

Siedzenia przednie z regulacją wysokości manualną/elektryczną

S/-

O

Tempomat

-

-

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Nissan Almera dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Nissan Almera opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Nissan Almera Cena

Części dla marki Nissan

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

431 zł