Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36843 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Opel Astra III kontra Peugeot 307

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Opel: Opel Astra III ma nowoczesny design nadwozia, co ma przyciągnąć nabywców. W XXI wieku producenci aut chcą uchodzić za nowoczesnych i postępowych. Mają to udowadniać nowe modele.

W XXI wieku producenci samochodów chcą uchodzić za nowoczesnych i postępowych. Mają to udowadniać nowe modele. Fot. Opel: Opel Astra III ma nowoczesny design nadwozia, co ma przyci±gn±æ nabywców.

 

Zwolennicy samochodów niemieckich z zasady nie kupują aut produkcji francuskiej i odwrotnie. W czasach globalizacji cechy narodowe nieco się zatarły, a wytwórcy samochodów i tak kupują niektóre komponenty u tych samych dostawców. Fot. Peugeot: Peugeot 307 wyró¿nia siê oryginalnym kszta³tem nadwozia, charakterystycznym dla tej marki. Jednak Opel Astra III jest postrzegany jako produkt niemiecki, a Peugeot 307– typowo francuski. Porównujemy oba auta w wersjach 5-drzwiowych, napędzane podstawowymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 l.

 

Cechy szczególne

 

Charakterystyczną cechą Astry są „elektroniczne” dźwignie sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami, które zawsze znajdują się w położeniu spoczynkowym oraz brak wskaźnika Fot. Opel: Astra napêdzana silnikiem 1,4 l o mocy 90 KM okaza³a siê autem nieco bardziej ekonomicznym od Peugeota. temperatury chłodzącej, co może komplikować eksploatację pojazdu w zimie. Peugeot, wbrew francuskiej tradycji, wyróżnia się dość sztywnym zawieszeniem, wzorowanym na autach niemieckich. Oba pojazdy mają bardzo przestronne wnętrze, również dla pasażerów na tylnej kanapie, co we współczesnych samochodach wcale nie jest powszechne. Fot. Peugeot: Dynamika Peugeota napêdzanego silnikiem 1,4 l/88 KM jest zbli¿ona do Opla. Wymiary zewnętrze i rozstaw osi oby konkurentów są zbliżone. Astra ma bagażnik o pojemności 350 l, o 10 l większy niż Peugeot.

 

Silniki

 

Do napędu porównywanych pojazdów wybraliśmy podstawowe silniki o pojemności 1,4 l. Są to wielozaworowe Fot. Opel: Nowoczesna tablica przyrz±dów z charakterystycznymi d¼wigniami w³±czania kierunkowskazów i wycieraczek, które zawsze znajduj± siê w po³o¿eniu spoczynkowym. Mo¿na siê do nich przyzwyczaiæ. Brak wska¼nika temperatury cieczy ch³odz±cej utrudnia ek jednostki napędowe o przyzwoitej kulturze pracy. Silnik Peugeota uzyskuje moc 88 KM, a Opla – 90 KM. Silnik Astry to zasłużona jednostka napędowa, której dodano kanał dolotowy o zmiennej długości. Ta zmiana ma zmniejszyć zużycie paliwa i emisję toksycznych związków. I rzeczywiście, w mieście Opel jest nieco oszczędniejszy od francuskiego konkurenta, lecz oba auta w mieście nie zużywają więcej niż Fot. Peugeot: Ergonomiczna tablica przyrz±dów Peugeota ma wska¼niki i prze³±czniki umieszczone w typowych miejscach. 9 l na 100 km. Silnik Peugeota uzyskuje wyższy maksymalny moment obrotowy i to przy niższych obrotach.

 

Wrażenia z jazdy

 

Oba pojazdy nie mają oszałamiającej dynamiki, a różnice w czasach rozpędzania są niewielkie. Prędkość 100 km/h szybciej osiąga Opel, na wyższych biegach nieco lepszy jest Peugeot. W obu samochodach zmiana biegów jest precyzyjna. Do obsługiwania dźwigni włączania kierunkowskazów w Astrze trzeba się przyzwyczaić, ale działa ona bez zarzutu. Astra i Fot. Opel: Wnêtrze Astry jest przestronne równie¿ na tylnej kanapie. Peugeot mają dobre własności jezdne, w ekstremalnych sytuacjach ograniczone prostą konstrukcją układu zawieszenia. Ani Peugeot, ani Opel nie zdecydowali się na zastosowanie coraz popularniejszej wielowahaczowej osi tylnej. Typ zawieszenia w obu autach jest zbliżony – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu – belka skrętna i wahacze wzdłużne. Takie rozwiązania zmuszają konstruktorów do sztywniejszej charakterystyki elementów tłumiących. W Fot. Peugeot: Wnêtrze Peugeota uchodzi za bardzo przestronne. Jest w nim wiêcej miejsca ni¿ w niejednym aucie zaliczanym do wy¿szego segmentu rynkowego. Astrze i Peugeocie czujemy się jak na kościstych kolanach dziadka – twardo, ale pewnie. Poziom hałasu w Peugeocie jest nieco niższy niż w Astrze, co sprzyja dalekim podróżom. Za to Opel ma skuteczniejszy układ hamulcowy.

 

Podsumowanie

 

W gruncie rzeczy obydwa pojazdy mają zbliżoną konstrukcję, własności jezdne i przestronność wnętrza. Podobny jest również poziom wyposażenia seryjnego, z tą różnicą, że Opel ma podgrzewane lusterka. Zwolennicy Peugeota muszą zapłacić 55 400 zł, a Opla – aż o 5850 zł więcej. Wysoki poziom cen Astry III jest zapewne spowodowany potrzebą odróżnienia tego auta od Astry II generacji, produkowanej w Gliwicach.

  

Nasza ocena

 

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Opel Astra III

Peugeot 307

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

Remis

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

+

 

Dynamika

Remis

 

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

+

 

  

Wybrane dane techniczne:

 

 

Opel Astra III

Peugeot 307

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1364

1360

Moc maksymalna (KM/obr/min):

90/5600

88/5250

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

125/4000

133/3250

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

13,7

14,2

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

14,0

13,2

Prędkość maksymalna (km/h):

178

172

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

68

67

Droga hamowania od 100 km/h (m):

37,5

38,6

Pojemność bagażnika (dm3):

350

340

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

52

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,2/8,2

5,3/8,7

Długość x szerokość x wysokość (cm):

425 x 180 x 146

420 x 175 x 151

Rozstaw osi (cm):

262

261

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

2/12

Cena wersji 5-drzwiowej (zł):

61 250

55 400

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Opel Astra III

Essentia

Peugeot 307 XR

poduszki powietrzne

4

4

układ ABS

S

S

Układ wspomagania nagłe hamowanie

S

S

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/O

S/O

Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka

S/S

-

klimatyzacja manualna/automatyczna

O

O

radio CD

O

O

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • jacek (gość)

    Tylko astra GTC

  • Barton

    Takie porównania są z d... Najlepszym porównaniem jest utrata wartości samochodu po 2, 5, 8 latach. W takim rankingu od razu widać, kto w tej konkurencji jest zwycięzcą.

  • Tomek (gość)

    no i po tylul latach nie widac różnicy cenowej, dalej ludzie sie zastanawiaja miedzy 307 a astrą III

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 307 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł