Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Astra III

Data publikacji: Autor: Marek Wicher

 Pierwszy pokaz astry trzeciej generacji Opel zaplanował na wrzesień tego roku. Pierwsze auta znajdą się w salonach jednak dopiero na wiosnę przyszłego roku.

Na początek przewidziano jedynie pięciodrzwiową odmianę z pięcioma silnikami. Po raz pierwszy w autach tej klasy znajdą się aktywne zawieszenie oraz 18-calowe koła.

Nowa astra zadebiutuje w trakcie Salonu Samochodowego we Frankfurcie (13-21.09.2003), kontynuując nowe trendy w stylistyce Opla, zapoczątkowane między innymi w merivie czy signum. Wysoko poprowadzona linia okien, trójwymiarowe reflektory czy tylne lampy ze specjalną technologią rozpraszania światła to tylko niektóre z elementów podkreślających wyraziste linie, wyważone proporcje oraz dopracowanie szczegółów trzeciej generacji niemieckiego kompaktu.

Dzięki zwiększeniu wymiarów astra III jest dłuższa o 14, szersza o 2 oraz wyższa o 4 centymetry, oferując pasażerom więcej miejsca w kabinie. Komfortowi jazdy sprzyja również rozstaw kół, wynoszący 2,61 metrów.

Nowatorski, jak na tę klasę samochodów, jest system IDSPlus. W połączeniu z układem ciągłej kontroli amortyzowania (CDC) kierowca ma możliwość zmiany charakterystyki zawieszenia, od sportowej do komfortowej. Zmiana nastawów amortyzatorów powoduje również zmianę reakcji pedału przyspieszenia oraz wspomagania układu kierowniczego. Przy zastosowaniu automatycznej skrzyni biegów system IDSPlus zmienia również zakres obrotów, przy których następuje włączanie poszczególnych biegów.

Pięciodrzwiowe astry dostępne od wiosny 2004 roku napędzać będzie pięć silników, wszystkie spełniające normy Euro 4. Zakres mocy jednostek benzynowych dochodzi do 200 koni mechanicznych (po raz pierwszy w astrze pojawi się turbodoładowana dwulitrówka o mocy 170 KM). Silniki o zapłonie samoczynnym dysponować będą mocami do 150 KM (1.9 CDTi). Do wyboru będą również sześcio- i pięciobiegowe skrzynie biegów ręczne oraz dwie automatyczne: klasyczna i easytronic. W późniejszym czasie oferta wzbogacona zostanie o nadwozie typu kombi oraz trzydrzwiowe coupe.

W procesie przygotowawczym do wejścia astry III swój udział mają również Polacy. Dzięki ulokowaniu w Gliwicach produkcji astry II, w zakładach w Russelsheim zrobiło się miejsce na maszyny dla nowej generacji.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł