Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Opel. Astra Sedan przechodzi do historii. Koniec pewnej epoki

Data publikacji: Autor: Paweł Piątek

Zakład w Gliwicach wyprodukował właśnie ostatnią Astrę Sedan (notchback) czwartej generacji i kontynuuje produkcję Opla piątej generacji w wersji hatchback. 

Fot. Opel Zakład w Gliwicach wyprodukował właśnie ostatnią Astrę Sedan (notchback) czwartej generacji i kontynuuje produkcję Opla piątej generacji w wersji hatchback.

Wczoraj w gliwickim zakładzie, dobiegła końca produkcja Opla Astry Sedan, popularnie zwanej „Astrą Czwórką”. Po dziewięciu latach udanej obecności na rynku motoryzacyjnym, model staje się, w ramach naturalnego cyklu produktu, częścią bogatej historii gliwickiego zakładu. Fabryka kontynuuje, natomiast, produkcję ostatniej generacji Astry w wersji hatchback.

Pierwsza pilotażowa seria Opli Astra Sedan została wyprodukowana w gliwickiej fabryce w listopadzie 2011 roku, a seryjna produkcja ruszyła w sierpniu 2012 roku. Co ciekawe, zakład w Gliwicach był jedynym producentem tego modelu w koncernie. Ostatni egzemplarz, który opuścił linię produkcyjną, zamknął pulę łącznie wyprodukowanych w Gliwicach 213 637 Astr Sedan. Model ten był najbardziej popularny w Turcji, Polsce i Egipcie – i to właśnie do klienta na Bliskim Wschodzie, w Egipcie trafił ostatni wyprodukowany samochód.

Zobacz także: TOP 10 sposobów na mniejsze spalanie

Kończąc produkcję Opla Astry Sedan, zakład w Gliwicach kontynuuje jednocześnie produkcję obecnej generacji Astry w wersji hatchback.

Obecność Groupe PSA w Polsce koncentruje się jednak nie tylko na produkcji samochodów osobowych, ale również na projekcie uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych LCV w gliwickiej lokalizacji.

“Zespół gliwickiego Opla produkował Astrę Sedan przez prawie dekadę, wykorzystując swoje najlepsze praktyki i doświadczenie w produkcji linii modelowej Astry. W dalszym ciągu pozostajemy producentem obecnej generacji Astry w wersji hatchback, którą ostatnio wyposażyliśmy w nowoczesne silniki cechujące się niskim spalaniem. Co więcej, budujemy zupełnie nową fabrykę dużych samochodów dostawczych dla marek Peugeot, Citroen i Opel, co pozwala na myśleć o przyszłości z optymizmem" – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland.

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • juzwiak (gość)

    Starszą astrę miałem i to bardzo fajne autko było

  • wasiluk (gość)

    Kiedyś może i ok, ale obecnie wybrałbym auris, znacznie więcej oferuje, a w dodatku ma hybrydy pod maską, co jak jeździsz po mieście to się przydaje. Sporo paliwa można zaoszczędzić względem tradycyjnego napędu

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości