Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Astra Sports Tourer. Znamy cenę w Polsce

(ip/mm)
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku / Fot. Opel
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku / Fot. Opel
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku.
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku / Fot. Opel

Paleta silników w wersji Sports Tourer jest taka sama jak w wersji 5‑drzwiowej, z jedną nowością: silnik 1.6 BiTurbo CDTI o mocy 118 kW/160 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 350 Nm już od 1 500 obr./min. Pod względem mocy i osiągów silnik dorównuje jednostkom dwulitrowym. W Astrze Sports Tourer umożliwia on zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu w 8,1 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 218 km/h. Osiągi czterocylindrowej jednostki z układem common rail to zasługa sekwencyjnego dwustopniowego turbodoładowania oraz dwóch chłodnic międzystopniowych. W całości aluminiowy silnik wysokoprężny 1.6, w połączeniu z sześciobiegową przekładnią i systemem Start/Stop, zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (CO2: 110–107g/km)

Moc zupełnie nowych silników benzynowych i wysokoprężnych przeznaczonych do nowej Astry Sports Tourer waha się od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy 1.4 o mocy 74 kW/100 KM będzie montowany w wersji podstawowej Astry Sports Tourer. Kolejnym wariantem jest trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM. Zupełnie nowa jednostka 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo występuje natomiast w wersjach o mocy 92 kW/125 KM lub 110 kW/150 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm. W zależności od mocy zużycie paliwa udało się ograniczyć do 5,3 l/100 km (emisja CO2: 122–119 g/km).

Silnik benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo to najmocniejsza jednostka w Astrze Sports Tourer. Turbodoładowana jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 147 kW/200 KM i 300 Nm momentu obrotowego (z funkcją overboost), co pozwala przyspieszać od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna Astry kombi z tym silnikiem wynosi 235 km/h. Zużycie paliwa oraz emisja CO2 utrzymują się na relatywnie niskim poziomie i wynoszą odpowiednio 6,1 l/100 km oraz 142–139 g/km.

Oprócz silnika 1.6 BiTurbo CDTI oferta diesli w nowej Astrze obejmuje także silnik 1.6 CDTI z jednostopniową turbiną, dostępny w trzech wariantach różniących się mocą (od 70 kW/95 KM do 100 kW/136 KM) i rozwijający 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obecnie mistrzynią efektywności wśród wersji nowej Astry Sports Tourer jest samochód z silnikiem o mocy 81 kW/110 KM, zużywający zaledwie 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 99 do 96 g/km.

Zobacz także: Derby Krakowa 2015. Głowacki: Spodziewamy się najmocniejszej Cracovii

Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten
Krótko po pojawieniu się wersji 5‑drzwiowej w salonach dealerskich rozpoczyna się też przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer. Samochód ten będzie dostępny u polskich dealerów już wiosną 2016 roku / Fot. Opel

Nową Astra Sports Tourer w wersji Essentia z silnikiem benzynowym 1.4 ECOTEC o mocy 74 kW/100 KM można zamawiać w cenie od 63 800 zł. Już w tym podstawowym wariancie, klienci otrzymują  manualną klimatyzację, radio CD 300 z łączem Bluetooth i portami USB i AUX-in, przednie reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia oraz centralny zamek. Dla porównania Ford Focus Kombi 1.6 105 KM to wydatek 69 690 zł, a Toyota Auris Touring Sports 1.3 99 KM - 67 900 zł.

Obie wersje — 5‑drzwiowy hatchback i kombi Sports Tourer — są do 200 kilogramów lżejsze od modelu poprzedniej generacji i oferują więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza z tyłu. Auto zostało wyposażone w osobistego opiekuna kierowcy - system Opel OnStar,  systemy multimedialne IntelliLink kompatybilne z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, które umożliwiają jazdę przy stale włączonych światłach drogowych bez oślepiania innych kierowców.

Przednia kamera Opel Eye jest elementem ważnych systemów bezpieczeństwa, takich jak zoptymalizowane rozpoznawanie znaków drogowych, asystent pasa ruchu aktywnie korygujący tor jazdy oraz system ostrzegania przed najechaniem na tył pojazdu poprzedzającego z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych (działający w przedziale od 8 do 60 km/h).

Kompaktowe kombi Opla, na które już można składać zamówienia, oferuje te same udogodnienia, co jego 5‑drzwiowy krewniak. Mimo bardziej przestronnego wnętrza wymiary zewnętrzne Astry Sports Tourer nie zwiększyły się w porównaniu z poprzednią generacją modelu. Kierowca i pasażerowie mogą podróżować w większym komforcie i mają do dyspozycji bagażnik o pojemności do 1 630 litrów. Wnętrze jest również bardzo funkcjonalne, między innymi dzięki możliwości złożenia tylnego siedzenia w proporcjach 40/20/40. W utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają akcesoria z serii FlexOrganizer, takie jak boczne uchwyty, przegrody z siatki i różne elementy mocujące.

Szczególnie praktyczną nowością w nowej Astrze Sports Tourer, oferowaną wraz z systemem bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, jest funkcja otwierania tylnej klapy odpowiednim ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Tylną klapę można również otworzyć lub zamknąć w sposób tradycyjny, czyli przełącznikiem w kabinie po stronie kierowcy, przyciskiem w bagażniku lub pilotem zdalnego sterowania.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty