W 5‑drzwiowej Astrze zastosowano turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów rozwijający moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Zapewnia on napęd pojazdowi, którego masa własna wynosi 1 200 kilogramów. Moc silnika jest przenoszona na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej przekładni o wyczynowej charakterystyce, sterowanej manetkami przy kierownicy. Za przekazanie napędu odpowiada dwutarczowe sprzęgło spiekowe. Zautomatyzowany podwójny system wysprzęglania zapewnia stabilność przy redukcji biegów.
W układzie hamulcowym z przodu zastosowano tarcze o średnicy 378 mm i 6‑tłokowe zaciski, a z tyłu tarcze o średnicy 265 mm i 2‑tłokowe zaciski. Kierowca może sterować rozkładem siły hamowania z kokpitu.
Ważny element konfiguracji pojazdu stanowi pakiet aerodynamiczny, obejmujący regulowany przedni splitter i tylny spojler. W celu obniżenia kosztów włączono go do wyposażenia standardowego, więc jest identyczny we wszystkich pojazdach TCR. Elektroniczne systemy wspomagania kierowcy, takie jak ABS i ESP, nie są dozwolone.
O tym się mówi: Cristiano Ronaldo z czwartym Złotym Butem
Samochód już teraz uwzględnia rozwiązania, które decyzją Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) będą obowiązkowe dopiero od sezonu 2017 — takie jak bezpieczny 100‑litrowy zbiornik paliwa. Umożliwia rywalizację zarówno w wyścigach krótko-, jak i długodystansowych — takich jak 24‑godzinny wyścig na torze Nürburgring — bez konieczności wprowadzania technicznych zmian w pojeździe.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?