Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36608 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Astra V. Test nowości z Gliwic

Data publikacji: Autor: Michał Kij / video: TVN/x-news

Opel Astra V / Fot Michał Kij Nowa Astra jest mniejsza i lżejsza lecz jej pasażerowie tylko na tym zyskują. Ma również kilka przydatnych dodatków rodem z aut luksusowych.

Opel Astra V / Fot Michał Kij Świeżo po debiucie na targach we Frankfurcie zebrała do końca września 30 tys. zamówień. Produkowana jest w Gliwicach. Wraz z nią do śląskiej fabryki zawitały najnowocześniejsze technologie. „Nagie” nadwozie zbudowane jest w 75% z różnych gatunków stali o wysokiej wytrzymałości. Astra dostała stworzony od podstaw benzynowy silnik 1,4 ze stopów lekkich, a wyposażenie z zakresu łączności i bezpieczeństwa winduje ją do poziomu samochodów klasy premium.

Astra K, taki bowiem kod nosi najnowsza generacja jest zupełnie nową konstrukcją, do 200 kg lżejszą niż poprzedni model. Głównym źródłem oszczędności jest nadwozie i elementy podwozia, ale pewien udział mają też o 10 kg lżejsze fotele czy o „11 kilo mniej” elektroniki.

Choć Astra ma o 2 cm mniejszy rozstaw osi i jest o 5 cm krótsza oferuje więcej miejsca w środku. Kierowca ma więcej miejsca nad głową, jadący z tyłu w okolicy nóg. Sylwetka o ostrych rysach ma niski współczynnik oporu powietrza. Najbardziej opływowy wariant ma Cx=0,285. Charakterystycznym akcentem nowej Astry jest zakamuflowany tylny słupek. Dach kończy się tak, jakby swobodnie się unosił.

Zobacz także: Tradycja za pieniądze? Najstarszy klub piłkarski w rękach Katarczyków!

Silnik wraz z przednim zawieszeniem podtrzymywane są przez ramę pomocniczą. Z przodu pozostały kolumny MacPhersona, a z tyłu belka skrętna i drążki Watta, które poprawiają komfort i stabilność jazdy. Dopracowane je tylko. Samochód jest bardzo stabilny, chociaż na zdewastowanej nawierzchni daje kierowcy odczuć, że taka droga mu się nie podoba. To dobry moment, aby docenić sztywną konstrukcję nadwozia. Poza poszturchiwaniem zawieszenia do jadących nie docierają żadne sensacje czy dźwięki, które mogłyby powstać w wyniku „pracy” elementów nadwozia.

Opel Astra V / Fot Michał Kij Debiutujący w Astrze 4-cylindrowy silnik 1,4 Ecotec ma blok o 10 kg lżejszy od poprzednika. Osiaga moc 100, 125 lub 150 KM. Dwie najmocniejsze wersję mogą mieć układ start/stop. Jest podstawowym silnikiem, oflankowanym przez oszczędnościową, 3-cylindrową, litrową jednostkę o mocy 105 KM oraz 4-cylindrowego 200-konnego „sportowca” 1,6 Ecotec. Ponadto Opel proponuje trzy diesle 1,6 o mocy 95, 110 i 136 KM. Większość silników współpracuje z 6-biegowymi skrzynkami ręcznymi. Jedynie najsłabsze benzynowe wyposażane są w skrzynie „piątki”. Ponadto do litrowego Ecotec można zamówić zautomatyzowaną skrzynkę Easytronic, a do 200-konnego 1,6 przekładnię automatyczną o 6 przełożeniach.

Wnętrze nawiązuje do zdecydowanych rysów karoserii. Projektanci wybrali rozwiązania modne i powszechnie akceptowane. Główne „zegary” są w „tunelowych” obudowach, a elegancję kabiny podkreślono elementami z półmatowego metalu i czarnego plastiku o „fortepianowym” połysku. Samochód ma 4 standardy wyposażania: Essentia, Enjoy, Dynamic i Elite.

Przełączniki rozlokowano grupami, odpowiednio do ich zastosowania. Dlatego operowanie klimatyzacją, systemem informacyjno-rozrywkowym i funkcjami wpływającymi na bezpieczeństwo jazdy jest ułatwione. Nowa Astra oferuje dostęp do wypróbowanego w USA systemu OnStar. Pozwala on nawiązać kontakt z pracownikiem centrum obsługi, który pomoże w razie awarii na drodze albo jeśli mamy kłopot z odnalezieniem drogi do hotelu. OnStar działa za naciśnięciem guzika i automatycznie łączy z osobą mówiącą w tym samym języku, w którym ustawiony jest multimedialny system auta – również po polsku. W nagłych wypadkach można wcisnąć przycisk SOS. Centrum jest również automatycznie powiadamiane o kolizji, gdy dojdzie do odpalenia poduszek powietrznych. Funkcja „Privacy” sprawia, że w każdej chwili możemy „schować się” przed nadzorem systemu. OnStar należy do standardu w dwóch najbogatszych wariantach wyposażenia, w pozostałych kosztuje 1950 zł. Korzystanie z systemu jest bezpłatne przez rok od chwili zarejestrowania go.Opel Astra V / Fot Michał Kij

Astra z OnStar zapewnia poprzez Wi-Fi łączność z Internetem 4G/LTE i to dla 7 urządzeń jednocześnie. Wraz z nowym Oplem debiutują też: IntelliLink R 4.0 oraz Navi 900 z modułem nawigacji satelitarnej. Obydwa systemy łatwo integrują się ze smartfonem. IntelliLink R 4.0 jest kompatybilny z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto.

W trakcie jazdy największe wrażenie robią jednak dwa inne urządzenia. System utrzymujący samochód na pasie ruchu koryguje tor jazdy zgodnie z liniami namalowanymi na jezdni. Czyni to tak skutecznie, że można długie odcinki autostrady pokonywać nie dotykając kierownicy. Naturalnie nie chodzi o to, by w tym czasie oburącz wcinać kanapkę – system może bardzo pomóc, gdy nieuwaga i zmęczenie wezmą górę.

Nocą niezwykle pomocne są reflektory IntelliLux wykorzystujące diody LED. Świecą jasnym, białym światłem, omiatając drogę i pobocze. W reakcji na światła pojazdów z przodu i nadjeżdżających z naprzeciwka kierują wiązką tak, aby nikogo nie oślepiać. Kierowca przez cały czas ma znakomitą widoczność. Niestety, IntelliLux należą do pakietu „Premium”, który jest dostępny tylko w drogich wersjach Dynamic i Elite, a i tak wymaga dopłacenia 6900 zł. Niemniej dla osób odbywających częste i długie podróże o różnych porach jest właściwie wyposażeniem obowiązkowym.

Pierwsze egzemplarze nowej Astry będą do odebrania w salonach Opla w listopadzie.

Opel Astra V i konkurenci:

Marka/model Opel Astra 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo Start/Stop Enjoy Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 KM Start/Stop Trend Volkswagen Golf 1,4 TSI 125 KM Comfortline
Cena (zł) 70 000 72 190 76 620
Typ nadwozia/liczba drzwi hatchback/5 hatchback/5 hatchback/5
Liczba miejsc 5 5 5
Wymiary i masy      
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4370/1809/1485 4360/1823/1469 4255/1790/1450
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1548/1565 1544/1559 1550/1520
Rozstaw osi (mm) 2662 2648 2635
Masa własna (kg) 1278 1280 1150
Pojemność bagażnika (l) 370/1210 363/1262 380/1270
Pojemność zbiornika paliwa (l) 48 55 50
Układ napędowy      
Rodzaj paliwa benzyna benzyna benzyna
Pojemność (cm3) 1399 998 1395
Liczba cylindrów 4 3 4
Napędzana oś przednia przednia przednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń ręczna/6 ręczna/6 ręczna/6
Osiągi      
Moc (KM) przy obr./min 125 przy 4000-5600 125 przy 6000 125 przy 5000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min 245 przy 2000-3500 170 przy 1400-4500 200 przy 1500-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,2 11 9,3
Prędkość maksymalna (km/h) 205 193 203
Średnie spalanie (l/100 km) 5,1 4,7 5,2
Emisja CO2 (g/km) 117 108 120

 
Jeep dla Ciebie

Opel Astra V / Fot Michał Kij

Opel Astra V / Fot Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • DrHouse (gość)

    Gdzie są wady?

  • romeoal (gość)

    No właśnie, zalety są a o wadach redaktor zapomniał. DNOOOO!!! Już z polityki na inne dziedziny przenosicie standardy.

  • ramoluch (gość)

    ooooo...... jakie piekne zestawienie cebulowagenow :) Z tego wszystkiego focus przynajmniej przejal cos z mazdy 323 bo w przeciwnym wypadku byloby: astra=cebulak; golf=wieswagen i focus=escort=defakto_polonez są 3 wady czyli apropodefakto: 1. hopel 2. vwsiolf 3. psiokus

  • master_golf (gość)

    ty wyzej jak ci nie pasuje wv i opel to jeździj na koniu

  • ramoluch (gość)

    @master_golf wv? - co ty kuzwa zes napisal - wagenfoltz? madafaka? cebulowy ludku?

  • stag (gość)

    Na pewno nie jeździliście nim, a już silicie się na oceny !!!!!

  • Szczęśliwy właściciel Astry V rocznik 2016 (gość)

    Kupiłem w salonie DIXI-Car, rocznik 2016, Astrę V Dynamic, przejechałem 300 km, jest tak mądra, że aż mi głupio. Same superlatywy. Piękny, czerwony, oszczędny. Jeździłem Astrą I, III oraz ostatnio IV Cosmo. Ta jest najlepsza z nich. Warta tej ceny. W 1976 roku kupiłem pierwszy samochód Zastawę 110 czyli Fiat 1100. Byłem podobnie zadowolony jak na ówczesne czasy. kiedy najlepszy jaki miałem to Łada 2107. Teraz inne czasy, inne samochody, oczywiście dużo lepsze i nowocześniejsze. Wielka szkoda, że nie doszło do kupna przez Opla FSO na Żeraniu i uruchomienia tam Opla Astry. Polska podbiłaby tym samochodem Europę Wschodnią. Znam osobiście trójkę winowajców, która o tym decydowała, jeden już nie żyje. Czuję się trochę winowajcą, ale oni nie dopuszczali mnie do głosu abym cokolwiek na ten temat powiedział. Sami decydowali o wszystkim. Szkoda, ze moja Astra V pochodzi z Gliwic a nie z Żerania w Warszawie. Wiem kto odpowiada za to co stało się z polskim przemysłem przez ostatnie 25 lat.

  • zapytam a co (gość)

    @Szczęśliwy właściciel Astry V rocznik 2016 no i ??? coś więcej?

  • Wady (gość)

    ,,Teraz Astra nie sprawia już wrażenia przekarmionej i ospałej" a ja właśnie to lubię w astrze 4. Następczyni bliżej jest do Corsy niż do drażnienia klasy wyżej jak jest reklamowana. Różnica około 100kg przy tych samych jednostkach napędowych ciekawe ile pozwoli zaoszczędzić. Nikt nie wspomina że grubość blach w nowej astrze to zaledwie 0.6mm stara posiadała 0,8mm o problemach za zgrzewami laserowymi dachu zapewne usłyszymy za jakiś czas.

  • Paweł (gość)

    Brzydkie tapicerki, same pstrokate wzory jak w autach niższych segmentów. Myślałem na poważnie o kupnie Astry, niestety za dużo braków i niedoróbek, interesuje mnie wersja Elite - nawet w tej wersji nie posiada podłokietnika z tyłu, w schowku brak oświetlenia, wykładzina w bagażniku godna auta segmentu A, jakiś patyk z drutu do podparcia maski. Obecnie jeżdżę Astrą 3 wydaje mi się solidniejsza, poczekam na lifting zobaczymy czy w końcu slogan reklamowy "drażni klasę wyższą" będzie miał rację bytu. Na dzień dzisiejszy wybieram Golfa, klasa sama w sobie !

  • Bogdan (gość) (gość)

    Astrę K 2016 (silnik wolnossący). W czasie eksploatacji niestety pojawiły się pewne problemy. Często podczas uruchamiania samochodu silnik nie odpalał za pierwszym razem (gasną wszystkie lampki jakby akumulator był rozładowany), dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu silnik odpalił. Zdarzało się także, że silnik odpalił i po powrocie wskazówek zegarów zgasł. Byłem w serwisie została sprawdzona masa i został wgrany inny program, ale niestety ta usterka ponownie wystąpiła. Teraz zmieniłem kluczyk (zapasowy) i na razie odpala. Może jest to wina kluczyka podstawowego, zobaczymy ?. Druga sprawa jest związana z systemem multimedialnym. Co jakiś czas występuje efekt, jakby jakiegoś sprzęgania : radio bardzo trzeszczy, czujnik parkowania lub włączony kierunkowskaz wydaje bardzo głośne impulsy słyszane w głośnikach samochodu. Dopiero po kilkakrotnym wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków ze stacyjki i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

  • Haja (gość)

    Dostanę za tydzień taką. Do tej pory jeździłem astrą IV i sprawowała się znośnie. Tydzień temu kolega z pracy odebrał V-kę i od razu - źle działająca klima, nie działa tylna wycieraczka, nie działają czujniki na zderzaku. Myślę, że jak OPEL oddaje do użytku nowe auta to powinien sprawdzić, czy wszystko działa - ale widać mają to w ..... . Porównując do IV - duży minus to bagażnik, którego teraz prawie nie ma. Pomniejszono samochód, ale autko się zrobiło niepozorne i pokraczne z wyglądu. Dla mnie duży minus !!! Reszta to bajery typu wyświetlacz z dziwną wieżą przypominającą ruską rakietę . Choć tyle, że nie zabija czerwonymi żarówami jak w astrze IV. jak bym miał wybierać, to wybrałbym zdecydowanie IV-kę , bo V-ka to karykatura astry.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł