Opel Astra z nowym wyposażeniem

(ip)
Opel wprowadza najnowszy adaptacyjny tempomat (ACC) do pojazdów kompaktowych. Astra hatchback i Astra Sports Tourer z sześciostopniową automatyczną przekładnią zostały wyposażone w tempomat działający w oparciu o radar i przednią kamerę samochodu.Fot. Opel
Opel wprowadza najnowszy adaptacyjny tempomat (ACC) do pojazdów kompaktowych. Astra hatchback i Astra Sports Tourer z sześciostopniową automatyczną przekładnią zostały wyposażone w tempomat działający w oparciu o radar i przednią kamerę samochodu.Fot. Opel
Opel wprowadza najnowszy adaptacyjny tempomat (ACC) do pojazdów kompaktowych. Astra hatchback i Astra Sports Tourer z sześciostopniową automatyczną przekładnią zostały wyposażone w tempomat działający w oparciu o radar i przednią kamerę samochodu.

W porównaniu z tradycyjnymi tempomatami ACC zapewnia większy komfort jazdy i zmniejsza stres kierowcy, gdyż utrzymuje określony dystans od poprzedzającego pojazdu. System automatycznie dostosowuje prędkość jazdy tak, aby zachować zadaną odległość od pojazdu z przodu. W przypadku zbliżania się do wolniej jadącego pojazdu ACC automatycznie redukuje prędkość jazdy, w razie konieczności uruchamiając częściowe hamowanie. Z kolei kiedy poprzedzający pojazd przyspiesza, tempomat zwiększa prędkość jazdy do ustalonej wartości. Jeśli na pasie, którym porusza się Astra, nie znajduje się żaden inny pojazd, ACC zachowuje się jak tradycyjny tempomat, przy czym dodatkowo uruchamia hamulce w trakcie zjazdu ze wzniesienia, aby zachować wybraną prędkość.

W celu zlokalizowania poprzedzającego pojazdu poruszającego się tym samym pasem ruchu, adaptacyjny tempomat najnowszej generacji zamontowany w Oplu Astra wykorzystuje nie tylko tradycyjny radar, lecz także przednią kamerę. System działa w zakresie od 30 do 180 km/h.

Adaptacyjny tempomat Astry jest w stanie zatrzymać auto przed poprzedzającym pojazdem, a także wspomóc jazdę np. w korku. Po całkowitym zatrzymaniu Astra w ciągu trzech sekund może automatycznie ruszyć za znajdującym się z przodu pojazdem*,  Alternatywnie kierowca może wznowić jazdę poprzez naciśnięcie przełącznika „SET-/RES+” albo pedału gazu, gdy pojazd przed nim rusza z miejsca. Jeśli poprzedzający pojazd rozpoczyna jazdę, a kierowca Astry nie reaguje, ACC emituje sygnał wizualny i akustyczny przypominający o wznowieniu podróży. Po ruszeniu z miejsca system zacznie podążać za poprzedzającym pojazdem aż do osiągnięcia wybranej prędkości.

Kierowca obsługuje ACC za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy. Do wyboru są trzy tryby: mały, średni i duży odstęp od poprzedzającego pojazdu. Przełącznik „SET-/RES+” służy do nastawienia prędkości jazdy. Ikony znajdujące się na panelu instrumentów informują kierowcę o wybranej prędkości, odległości i o ewentualnym wykryciu poprzedzającego pojazdu.

Adaptacyjny tempomat jest dostępny jako opcja dla pięciodrzwiowej Astry hatchback i dla Astry Sports Tourer wyposażonych w skrzynie automatyczne i następujące silniki:

Silnik

Benzyna/ Olej napędowy

 

Zużycie paliwa l/100 kmcykl mieszany NEDCEmisja CO2 g/kmcykl mieszany NEDC
1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 150 KM

B

5,6–5,4

128–124

1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 200 KM

B

6,1–6,0

142–138

1.6 CDTI o mocy 136 KM

 

ON

4,6–4,4

122–115

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty