Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36677 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Opel Astra

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

Swój rynkowy debiut Astra miała we wrześniu 1991 roku zastępując Kadeta, jednego z najpopularniejszych samochodów Opla.

W marcu 1998 roku nastąpiła zmiana modelu, ale aż do czerwca ubiegłego roku w sprzedaży znajdowały się obie wersje. Mimo ogromniej konkurencji w swojej klasie Astra wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem na polskim rynku, zarówno nowych, jak i używanych aut.

Na giełdzie w Pruszczu Gdańskim jest duży wybór różnych wersji i roczników Astry, najwięcej z silnikiem o poj 1,4 i 1,6 l. Astry zaliczane są do solidnych konstrukcji. Łatwiej je sprzedać niż podobne samochody francuskie i włoskie. Rzadko jednak trafiają się na giełdzie Astry pochodzące z krajowych salonów Opla, większość sprowadzono z Niemiec. Po roku eksploatacji Astra traci na wartości niespełna 10 proc., co najlepiej świadczy o solidności auta i dobrej opinii wśród potencjalnych nabywców. Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały przyzwoitej jakości, niestety wielu użytkowników po kilku latach eksploatacji uskarża się na skrzypienie w okolicach deski rozdzielczej. W środku jest przestronnie, fotele zapewniają komfort jazdy nawet na bardzo długich trasach. Według niemieckich, fachowych czasopism dotyczących pojazdów używanych, w pierwszych latach produkcji zdarzały się drobne, ale denerwujące właścicieli usterki, ale w późniejszych latach było już znacznie lepiej.

Zdaniem mechanika
Edmund Kiedrowski, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu Gdańskim
- Ople Astry to są dobre samochody, warte pieniędzy, za które można je kupić. Bardzo dobrze spisują się w nich skrzynie biegów i silniki. Naprawy nie są ani trudne, ani zbyt kosztowne, bo na rynku są niezłe i tanie części produkowane przez naszych rzemieślników. Regulacje silników nie wymagają drogiego, specjalistycznego oprzyrządowania. Niestety po siedmiu, a czasem nawet pięciu latach, w zakolach karoserii może pojawić się rdza. Wada dotyczy wielu Astr, więc warto zwrócić uwagę na błotniki przed decyzją zakupu auta. Na rynku używanych samochodów można trafić na mocno wyeksploatowane egzemplarze, z dużym przebiegiem.

Ceny części

Zderzak przedni 771,47 zł
Reflektor 285,72 zł
Łożysko piasty koła 165,68 zł
Pasek rozrządu 91,63 zł
Klocki ham. przód 191,10 zł
Komplet tarcze ham. 258,79 zł
Filtr oleju 9,09 zł
Filtr powietrza 38,30 zł
Amortyzator przód 271,93 zł

Zalety i wady

  • Duża ilość wersji
  • Tani i dostępny serwis
  • Dobre warunki jezdne
  • Solidne wykonanie
  • Niskie koszty utrzymania
  • Duży poziom bezpieczeństwa pasywnego
  • Biegi o zbyt dużym przełożeniu
  • Głośny silnik na wysokich obrotach


    Dane techniczne Opel Astra 1,4 60 KM, 95 r.

    Wymiary (mm) 3729 X 1608 X 1420
    Rozstaw osi (mm) 2517
    Rozstaw kół (mm) 1387 przód, 1429 tył
    Masa własna (kg) 1010
    Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1500
    Objętość bagażnika (dm sześc.) 500, po złożeniu siedzeń 1200 Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder Pojemność (cm sześc.) 1388 Moc (KM) 60 Stopień sprężenia 9,4 Skrzynie biegów pięciobiegowe Hamulce tarczowe przód i bębnowe tył, ABS w opcji Rozpędzanie 0-100 km/godz.(sek.) 16,5 Prędkość maksymalna (km/godz.) 160 Zużycie paliwa przy 100 km/godz. (l) 6,7

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Astra zdjęcia

Opel Astra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Astra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Astra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł