Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38527 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody użytkowe

Opel Combo‑e Life. Kombivan z napędem elektrycznym

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Opel Combo‑e Life.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. 
Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Fot. Opel Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Opel Combo‑e Life. Napęd

Opel Combo‑e Life.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. 
Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Fot. Opel Dzięki elektrycznemu napędowi generującemu moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego Combo‑e Life sprawdza się także na dłuższych i szybszych trasach. W zależności od wersji modelu kombivan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna 130 km/h (elektronicznie ograniczona) pozwala na swobodne podróżowanie autostradą. Zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania działający w dwóch trybach wybieranych przez użytkownika dodatkowo zwiększa efektywność pojazdu.

Akumulator zawierający 216 ogniw w 18 modułach został umieszczony pod podłogą między przednią a tylną osią, bez ograniczania funkcjonalności przedziału pasażerskiego. Takie umiejscowienie akumulatora obniża też środek ciężkości, poprawiając stabilność przy silnym wietrze oraz w zakrętach, co zwiększa przyjemność z jazdy.

Akumulator trakcyjny Combo‑e może być ładowany na kilka sposobów, w zależności od dostępnej infrastruktury — za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 procentach na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Opel Combo‑e jest standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.

Opel Combo‑e Life. Wyposażenie

Opel Combo‑e Life.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. 
Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Fot. Opel Auto posiada system kontroli zjazdu ze wzniesienia, asystenta pasa ruchu z wykrywaniem zmęczenia kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, alarm przedkolizyjny z ochroną pieszych oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.

Przy parkowaniu szczególnie przydaje się panoramiczna kamera cofania, która poprawia widoczność do tyłu i na boki. Użytkownicy potrzebujący lepszej przyczepności na błotnistej, piaszczystej lub zaśnieżonej nawierzchni mogą zamówić Combo‑e Life z elektronicznym systemem kontroli trakcji IntelliGrip.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Opel oferuje model Combo‑e Life w dwóch długościach nadwozia (4,40 m lub 4,75 m w odmianie XL), z pięcio- lub siedmiomiejscową kabiną, która może zainteresować taksówkarzy. Bagażnik w krótszej odmianie pięciomiejscowej ma co najmniej 597 litrów pojemności (850 litrów w dłuższym wariancie). Po złożeniu tylnych siedzeń wielofunkcyjny codzienny bohater zamienia się w małą „ciężarówkę”. Pojemność bagażnika w wersji krótkiej wzrasta wówczas ponad trzykrotnie — do 2126 litrów — a w wersji przedłużonej wynosi aż 2693 litry. Dodatkowo opcjonalnie składany fotel pasażera może utworzyć jedną płaszczyznę ze złożonymi tylnymi siedzeniami — wówczas do środka zmieści się nawet deska surfingowa.

Opel Combo‑e Life. Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną osłoną i schowek w suficie

Opel Combo‑e Life.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. 
Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Fot. Opel Bagaż jest bezpiecznie schowany, a opcjonalny panoramiczny dach pozwala oglądać gwiazdy lub cieszyć się słoneczną pogodą. Gdyby jednak słońce świeciło zbyt mocno, wystarczy użyć przycisku w konsoli środkowej, żeby zasłonić okno elektrycznie sterowaną roletą. Panoramiczny dach stwarza wrażenie większej przestrzeni wewnątrz samochodu, a zarazem oświetla wnętrze, zapewniając przyjemną atmosferę. W Oplu Combo‑e Life z panoramicznym szklanym dachem montowany jest podwieszany schowek ze standardowym podświetleniem LED, biegnący przez środek samochodu. W tej konfiguracji nowy model Opla jest również wyposażony w duży schowek o pojemności 36 litrów zamontowany nad tylną półką w bagażniku.

W obu odmianach modelu klienci mają do wyboru standardową tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40 lub trzy pojedyncze fotele, które można wygodnie złożyć od strony bagażnika. W obu przypadkach każde z siedzeń wyposażone jest standardowo w osobne mocowania Isofix, co pozwala na zamontowanie trzech fotelików obok siebie.

Gdy wszyscy zasiądą już wygodnie na swoich miejscach, mogą korzystać z pokładowych multimediów. Systemy Multimedia i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże 8-calowe ekrany dotykowe i wydajne moduły łączności. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.

Opel Combo‑e Life. E‑usługi: OpelConnect oraz aplikacja myOpel

Komfort użytkowania Combo-e Life zapewniają OpelConnect oraz aplikacja myOpel. Pakiet OpelConnect obejmuje funkcję wzywania pomocy w razie wypadku lub awarii (eCall) oraz wiele innych usług dostarczających informacji o stanie i parametrach pojazdu. Dostępna w Combo-e Life nawigacja online[4] na bieżąco informuje o sytuacji w ruchu drogowym.

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

Opel Combo‑e Life.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim. 
Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Fot. Opel

Opel Combo‑e Life.

Opel wprowadza nowe Combo‑e Life z zasilaniem akumulatorowym! W pełni elektryczny kombivan niemieckiego producenta będzie oferowany z jednymi lub dwoma bocznymi drzwiami przesuwanymi, w wersji standardowej lub XL o długości odpowiednio 4,4 lub 4,75 m, z pięcio- lub siedmiomiejscowym przedziałem pasażerskim.
Nowy Combo‑e Life pojawi się u dealerów jesienią tego roku.

Fot. Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • batowiak (gość)

    Ech wszędzie te elektryki... komu to potrzebne jak ładowarek mało...

  • daszyniak (gość)

    Elektryk spoko na miasto na trasy po PL miło byłoby widzieć diesla pod maską jak w proace, bo wiadomo jak to jest z ładowarkami w biedniejszych miejscowościach

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Combo zdjęcia

Opel Combo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł