Opel Corsa 1.4 16V Elegance

Leszek Mielczarek
Bogate wyposażenie przestało być przywilejem luksusowych limuzyn.
Opel Corsa 1.4 16V Elegance

W razie wypadku o bezpieczeństwo pasażerów dbają poduszki powietrzne czołowe, boczne, kurtynowe oraz aktywne, przednie zagłówki
Czasy, kiedy mały samochód oznaczał automatycznie marny komfort jazdy, niski poziom bezpieczeństwa i ubogie wyposażenie minęły bezpowrotnie - takie wrażenie można odnieść podróżując nowoczesnym autem miejskim, jakim bez wątpienia jest testowany opel corsa.
"Na pokładzie" tego niewielkiego i zwinnego auta zamontowano takie dodatki, jak automatyczna klimatyzacja, obsługiwane przyciskami na kierownicy radio ze zmieniarką płyt kompaktowych, elektryczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka zewnętrzne, a także obszytą skórą kierownicę. Nad tym, aby samochód nie wpadł w poślizg podczas hamowania czuwa ABS. W razie wypadku o bezpieczeństwo pasażerów dbają poduszki powietrzne czołowe, boczne, kurtynowe oraz aktywne, przednie zagłówki.
Jeszcze niedawno tak bogaty poziom wyposażenia dostępny był wyłącznie w autach z wyższej półki. Teraz dziesiątkami dodatkowych "gadżetów" mogą cieszyć się także właściciele znacznie mniejszych samochodów - oczywiście pod warunkiem, że ich na to stać; cena testowanej corsy wynosi ponad 60 tys. zł.
Z zewnątrz auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie; metaliczny lakier i aluminiowe felgi doskonale podkreślają elegancki, a zarazem dynamiczny styl pojazdu. Dzięki temu, iż corsa posiada stonowaną, pozbawioną ekstrawagancji stylistycznych linię nadwozia, znajduje nabywców zarówno wśród młodych, jak i nieco starszych klientów.

Opel Corsa 1.4 16V Elegance

Również wnętrze samochodu nie zaskoczy nikogo niekonwencjonalnymi rozwiązaniami. Wszystko znajduje się na swoim miejscu, przełączniki są dokładnie tam, gdzie spodziewa się ich kierowca. Chociaż do wykończenia deski rozdzielczej wykorzystano twarde plastiki, to całość sprawia dobre wrażenie. W testowanym egzemplarzu kabinę ożywia jaskrawa, czerwona tapicerka.
Bagażnik corsy ma pojemność 260 litrów. Po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń można zwiększyć jego objętość do 1.060 litrów. Na wewnętrznej stronie tylnej klapy zamontowano solidny uchwyt niezwykle przydatny przy jej zamykaniu.
Szesnastozaworowy silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 90 KM bardzo dobrze radzi sobie z ważącym niewiele ponad tonę samochodem. Według danych producenta auto przyspiesza do setki w 11,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 180 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 7-8 litrów na sto kilometrów.
Zawieszenie corsy wyposażonej w 90-konny silnik jest dość twarde. Wynika to z tego, iż przednie sprężyny od wersji 1.4 wzwyż są sztywniejsze niż w modelach 1.0 i 1.2. Różnice kryją się także w tylnym zawieszeniu, gdzie zamiast prostej belki skrętnej wykorzystanej w podstawowych modelach, znajduje się układ pochodzący z astry II.
W efekcie wprowadzonych modyfikacji samochód zachowuje się na drodze bardzo pewnie, nie przechylając się zbyt mocno nawet w dynamicznie przejeżdżanych zakrętach. Najmniejszych zastrzeżeń nie budzą również hamulce (z przodu wentylowane tarcze, z tyłu bębny).
W Polsce corsa elegance dostępna jest w dwóch wersjach silnikowych: 1.2 (75 KM) i testowanej 1.4 (90 KM). Zgodnie z cennikiem opla za pięciodrzwiowe auto już z roku modelowego 2003 ze słabszą jednostką trzeba zapłacić 46,6 tys. zł, zaś zakup pojazdu z mocniejszym motorem wiąże się z wydatkiem 50,2 tys. zł. Najtańsza oferowana na naszym rynku trzydrzwiowa corsa z silnikiem 1.0 (58 KM) kosztuje 33,6 tys. zł. W zależności od aktualnych promocji ceny w salonach mogą być nieco niższe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty