Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Corsa 1.4 Elegance

Data publikacji: Autor: Witold Blady

To auto dla kierowców, którzy nie potrzebują większego auta, a lubią bogate wyposażenie. W tym segmencie niewiele jest aut, które mogą się w tej dziedzinie równać z testowanym Oplem.

Kupujący nowe auta stają się chyba coraz bardziej konserwatywni. Taki wniosek można wysnuć, obserwując kolejne generacje samochodów. Oczywiście, od tej reguły są wyjątki (np. Renault Megane). Takim - podobnym do poprzednika autem jest na pewno Opel Corsa. To jednak zupełnie inne, opracowane od podstaw auto. W redakcyjnym teście tym razem wersja 1.4 Elegance.

W tym roku mija 21 lat od wprowadzenia na rynek pierwszej Corsy. Dziś sprzedawane auto jest trzecią generacją modelu o tej nazwie, w salonach Opla pojawiło się jesienią 2000 roku. Zrezygnowano z innego kształtu nadwozia wersji trzy- i pięciodrzwiowej, teraz - przynajmniej z tyłu - obie wersje Corsy wyglądają identycznie. Światła są teraz umieszczone wysoko w tylnym słupku, jak w innych autach segmentu B - Fiacie Punto czy Fordzie Fiesta.

W odmianie Elegance Corsa jest wyposażona lepiej niż niejeden samochód segmentu C. Obok dwóch poduszek gazowych, w standardzie znalazły się wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, aluminiowe felgi, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralne ryglowanie zamków, halogeny, klimatyzacja, radioodtwarzacz i skórzana kierownica. Dopłaty, co w zestawieniu z wymienionymi wcześniej elementami dziwi - wymaga ABS. Na liście opcji jest także lakier metalizowany. Testowy model był wyposażony w automatyczną klimatyzację - rzecz jeszcze niedawno nie do pomyślenia w segmencie B. Cóż, czasy (i wymagania klientów) się zmieniają.

Silnik - jak to wielozaworowe jednostki mają w zwyczaju - nie jest zbyt elastyczny, wyprzedzanie wymaga więc częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów. Powyżej 4000 obrotów silnik robi się dość głośny, jednak nie aż tak jak w prezentowanej już na naszych łamach Corsie Sport z tym samym silnikiem. Corsa bardzo dobrze trzyma się drogi, nie można narzekać także na komfort jazdy. Silnik nie jest przy tym specjalnie paliwożerny - niewiele ponad 7 l/100 km to wynik lepszy niż u większości konkurentów.

Wnętrze
Choć auto jest bardzo podobne do poprzednika, charakterystyczne detale pozwolą nam natychmiast zorientować się, z którą generacją Corsy mamy do czynienia. Przednie reflektory mają teraz ostrzejsze krawędzie i kształt migdałów, zaś tylne lampy znalazły się wysoko w słupkach. Tylna klapa w trzy- i pięciodrzwiowej wersji jest pochylona pod tym samym kątem, światła przeciwmgłowe powędrowały zaś na pas w tylnym zderzaku. Niemal pionowa tylna klapa powoduje, że podczas brzydkiej pogody szyba błyskawicznie się brudzi. Na szczęście pomyślano o umieszczonym od wewnątrz uchwycie do zamykania klapy, by się nie ubrudzić.
Klienci, którzy zdecydują się na Corsę, będą mieli trudny orzech do zgryzienia, jeśli chodzi o silnik. Do wyboru są cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Najsłabsza z jednostek benzynowych ma pojemność 1,0 l i moc 58 KM. Wystarczy to, by osiągnąć 155 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 17 sekund. Jest to więc odmiana dla niezbyt wymagających. Kolejne silniki mają 1,2 l i moc 75 KM, 1,4 l 90 KM, zaś flagowy model ma silnik 1,8 l i moc 125 KM. Auto z tą ostatnią jednostką jest oferowane wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem. Amatorzy diesli mogą wybierać między dwiema jednostkami o identycznej pojemności - 1,7 l i mocy 65 lub 75 KM. W testowanym modelu znalazł się 90-konny silnik o pojemności 1,4 l. Lekkie auto ma niezłe osiągi, sprint od 0 do 100 km/h trwa 11,5 sek., zaś prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Podsumowanie
Corsa 1.4 Elegance W pięciodrzwiowej odmianie z powodzeniem może być wykorzystywany jako auto rodzinne.

Dane techniczne

Model Opel Corsa Renault Clio Skoda Fabia
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 16 16 16
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1389 1390 1390
Moc maks. (KM) 90 98 101
Maks. moment obrotowy (Nm) 125 127 126
Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa
Hamulce przednie/tylne T/T T/B T/T
Średnica zawracania (m) 10,4 10,7 10,5
Objętość bagażnika (dm sześc.) 260 255 438
Długość (mm) 3815 3775 4220
Szerokość (mm) 1645 1640 1645
Wysokość (mm) 1440 1420 1450
Rozstaw osi (mm) 2490 2470 2460
Masa własna (kg) 1020 980 1065
Ładowność (kg) 480 545 515
Prędkość maksymalna (km/h) 180 185 185
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 11,5 10,5 11,5
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 9,8 8,8 9,7
Poza miastem 5,7 5,2 5,6
Średnie 7,2 6,5 7,1

T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe

Wyposażenie

Model Corsa Elegance Clio Privilege Fabia Comfort
Cena (zł) 50 400 48 900 49 320
ABS O S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne O S O
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio S O O
Klimatyzacja S S O
Aluminiowe felgi S O O

S - standard, O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Corsa zdjęcia

Opel Corsa dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Corsa Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł