Opel Corsa 2014. Asystent parkowania rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje pojazd

źródło: mototarget.pl
Opel Corsa / Fot. Tomasz Szmandra
Opel Corsa / Fot. Tomasz Szmandra
Opel Corsa od lat pozostaje bestsellerem: przez 32 lata w całej Europie sprzedano prawie 12 milionów egzemplarzy czterech generacji tego modelu. Nowa odsłona auta debiutuje właśnie w Paryżu, a produkcja Corsy piątej generacji rozpocznie się pod koniec bieżącego roku w zakładach w Eisenach i Saragossie.
Opel Corsa / Fot. Opel
Opel Corsa / Fot. Opel

Corsa dostępna w odmianie 3- i 5‑drzwiowej jest obecnie czwartym pod względem popularności małym samochodem w Europie Zachodniej. W Niemczech i Wielkiej Brytanii zajmuje ona drugie miejsce, z niezmiennie wyraźną przewagą nad konkurencją. Auto można już zamówić w Niemczech.

Pod maską nowej Corsy zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ta małolitrażowa jednostka, która zadebiutowała niedawno w Oplu Adamie, została zaprojektowana od podstaw.  Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo z wałkiem wyrównoważającym obracającym się w kierunku przeciwnym do obrotów wału korbowego jest wykonana w całości z aluminium. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obydwa oczywiście już spełniają normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Zużycie paliwa wersji o mocy 66kW/90 KM wynosi tylko 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym i emituje zaledwie 100 g/kmCO2. Obydwie wersje oferują 170 Nm momentu obrotowego już od 1800 obr./min.

Gama silników benzynowych obejmuje także 4‑cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 74 kW/100 KM, rozwijający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min. Jest to najwyższa wartość momentu w obecnie dostępnej gamie zespołów napędowych Corsy. Oczywiście obydwie jednostki spełniają normy Euro 6 w zakresie emisji spalin.

Opel Corsa / Fot. Opel
Opel Corsa / Fot. Opel

Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to zmodyfikowane jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z dieslem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania — pozwala na redukcję emisji CO2 do 85 g/km oraz zużycia paliwa do 3,2 litra na 100 km w cyklu mieszanym.

 Nowy przód to elegancko wyrzeźbione reflektory w kształcie skrzydeł z LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz trapezowaty wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki Opel. Tył również jest utrzymany w oszczędnej stylistyce: szerokie, dzielone tylne światła optycznie poszerzają samochód i zachodzą na boki nadwozia, podkreślając muskularność sylwetki. Mimo kompaktowej długości (4,02 m) model zapewnia dużo przestrzeni nawet dla pięciu osób w obu wersjach nadwozia: rodzinnej pięciodrzwiowej oraz trzydrzwiowej — dynamicznej, o bardziej sportowym charakterze.

We wnętrzu olorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink, został umieszczony w konsoli centralnej, skąd jest widoczny dla kierowcy i pasażera.  Jest on kompatybilny z urządzeniami zarówno firmy Apple, jak i wyposażonymi w system Android.

Po naciśnięciu przycisku tryb City, dostępnego w wyposażeniu standardowym (z wyjątkiem wersji z kamerą Opel Eye), można zwiększyć siłę wspomagania układu kierowniczego przy niskich prędkościach, co bardzo ułatwia manewrowanie na zatłoczonych miejskich ulicach. Do wyposażenia standardowego należy również system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Utrzymuje on działanie hamulców jeszcze przez około 2 sekund po zwolnieniu pedału hamulca przez kierowcę, a tym samym zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości podczas ruszania z miejsca.

Opel Corsa / Fot. Opel
Opel Corsa / Fot. Opel

Zaawansowany asystent parkowania rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje pojazd. Kierowca nie musi nawet dotykać kierownicy. System wyposażony w czujniki ultradźwiękowe mierzy ilość miejsca na parkowanie równoległe lub prostopadłe, oblicza tor ruchu pojazdu i automatycznie wprowadza Corsę na stanowisko parkingowe. Asystent parkowania obejmuje także systemem ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, którego ultradźwiękowe czujniki informują kierowcę o zagrożeniu kolizją również podczas zmiany pasa ruchu. Czujniki monitorują strefę w odległości trzech metrów na prawo i na lewo od samochodu oraz wykrywają obiekty lub inne pojazdy znajdujące się w martwym polu. Gdy w zasięgu czujników znajdzie się jakiś pojazd, w lusterku bocznym z odpowiedniej strony zapala się ostrzegawcza dioda. Przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu, asystent świateł drogowych, układ monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową podnoszą bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. W nowej generacji Corsy, jeszcze bardziej można zwiększyć bezpieczeństwo, wyposażając ją w biksenonowe reflektory z funkcją poprawy widoczności w łukach i zakrętach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty