Opel Corsa-e. Jak można go naładować? Na kilka sposobów

Mariusz Michalak
Europejska infrastruktura energetyczna jest niezwykle zróżnicowana, a poszczególne sieci elektroenergetyczne udostępniają różne opcje ładowania. Nie będzie to problemem dla właścicieli Corsy‑e, na którą można już składać zamówienia z terminem odbioru począwszy od wiosny 2020 roku.Fot.Opel
Europejska infrastruktura energetyczna jest niezwykle zróżnicowana, a poszczególne sieci elektroenergetyczne udostępniają różne opcje ładowania. Nie będzie to problemem dla właścicieli Corsy‑e, na którą można już składać zamówienia z terminem odbioru począwszy od wiosny 2020 roku.Fot.Opel
Europejska infrastruktura energetyczna jest niezwykle zróżnicowana, a poszczególne sieci elektroenergetyczne udostępniają różne opcje ładowania. Nie będzie to problemem dla właścicieli Corsy‑e, na którą można już składać zamówienia z terminem odbioru począwszy od wiosny 2020 roku.

Trójfazowa pokładowa ładowarka o mocy 11 kW do szybkiego ładowania

W Polsce Corsa‑e od wersji Edition jest standardowo wyposażona w jednofazową ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w trójfazową pokładową ładowarkę o mocy 11 kW. Ponadto standardowe wyposażenie każdej wersji Corsy‑e umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania o mocy do 100 kW.

Oprócz mocnych ładowarek pokładowych do ładowania Corsy‑e można wykorzystać wszystkie inne opcje: od domowych gniazdek i ładowarek naściennych Wallbox po szybkie ładowanie na publicznych stacjach. Klienci preferujący maksymalnie wygodne, bezpośrednie i niekłopotliwe ładowanie w domu mogą użyć standardowego kabla „typu 2” i podłączyć samochód do zwykłego domowego gniazdka dostarczającego moc 1,8 kW. Na wyposażeniu pojazdu znajduje się kabel dopasowany do infrastruktury na danym rynku. Klienci Opla mogą też wybrać szybsze ładowarki z szerokiej oferty akcesoriów.

Europejska infrastruktura energetyczna jest niezwykle zróżnicowana, a poszczególne sieci elektroenergetyczne udostępniają różne opcje ładowania. Nie
Europejska infrastruktura energetyczna jest niezwykle zróżnicowana, a poszczególne sieci elektroenergetyczne udostępniają różne opcje ładowania. Nie będzie to problemem dla właścicieli Corsy‑e, na którą można już składać zamówienia z terminem odbioru począwszy od wiosny 2020 roku.

Fot.Opel

W podróży mogą przydać się różne kable „typu 3”, dostosowane do ładowarki pokładowej i publicznych stacji ładowania. Długość 6 metrów umożliwia podłączenie się do publicznego punktu ładowania nawet gdy miejsce parkingowe tuż przy nim jest zajęte. W ciągu około 90 minut samochód można doładować energią pozwalającą na pokonanie około 100 kilometrów. Ładowanie do pełna (ładowarka naścienna/publiczna stacja ładowania 11 kW) trwa około 5 godzin i 15 minut.

Uniwersalna ładowarka: jak szwajcarski scyzoryk

„Uniwersalny kabel do ładowania” łączy w sobie funkcje kabli typu 2 i 3 oraz ładowarki naściennej Wallbox. Za pomocą odpowiednich przejściówek to mobilne urządzenie do ładowania można podłączyć do większości typów gniazdek domowych oraz publicznych stacji ładowania. Użytkownik musi jedynie dysponować w domu konwencjonalnym gniazdem podającym moc do 11 kW. „Uniwersalny kabel do ładowania” jest więc idealnym rozwiązaniem dla osób, które zazwyczaj ładują samochód nocą w domu, ale od czasu do czasu pokonują też dalsze trasy wymagające doładowania po drodze. W takim przypadku wystarczy zabrać ze sobą „uniwersalny kabel do ładowania”, aby być przygotowanym na każdą sytuację.

Stacje ładowania prądem stałym są jeszcze szybsze. Ten typ ładowarek jest spotykany przy autostradach. Stacja o mocy nawet 100 kW może w ciągu zaledwie 12 minut dostarczyć energii pozwalającej na przejechanie 100 kilometrów. Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności trwa niespełna 30 minut.

W czasie jazdy informacje o aktualnym stanie naładowania akumulatora, zużyciu energii oraz zasięgu dostępne są za naciśnięciem przycisku w osobnym menu na ekranie systemu multimedialnego Corsy‑e.

E‑usługi dla samochodów elektrycznych marki Opel

Aby jazda nowym Oplem Corsą‑e była jeszcze wygodniejsza i relaksująca, w systemach multimedialnych Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro, a także w ramach usług związanych z mobilnością oferowanych przez Groupe PSA pod marką Free2Move dostępne są specjalne rozwiązania przeznaczone do zelektryfikowanych pojazdów. Odpowiednie aplikacje ułatwiają korzystanie z tych funkcji. Na przykład w aplikacji myOpel można sprawdzić zasięg pojazdu i stan naładowania akumulatora oraz zaprogramować czas ładowania z domowej ładowarki naściennej. „Inteligentne ładowanie” może rozpocząć się natychmiast lub z opóźnieniem, w trakcie obowiązywania tańszej taryfy nocnej. Kolejną funkcją podnoszącą komfort użytkowania Corsy‑e jest możliwość zdalnego ustawienia czasu włączenia klimatyzacji lub ogrzewania.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty