Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Corsa - najpopularniejszy używany samochód osobowy za 10-20 tys. zł w Polsce

Moto.Gratka.pl
Fot. Opel Corsa C / źródło: Opel
Fot. Opel Corsa C / źródło: Opel
Ten samochód to największy sukces sprzedażowy w historii Opla. Już w pierwszym roku jego produkcji (w 1982 r.) błyskawicznie zyskał status najpopularniejszego auta w swojej klasie.

Corsa zalicza się bowiem do klasy B, czyli samochodów małych przeznaczonych przede wszystkim do użytkowania w mieście. Powstało pięć generacji tego modelu:

Opel Corsa – zobacz ogłoszenia

W interesującym nas przedziale cenowym 10-20 tys. zł możemy nabyć wersję C oraz wersję D, które są łatwo dostępne na rynku. Opel Corsa jest idealną opcją na pierwszy samochód dla młodych kierowców. Model charakteryzuje się napędem przednim, a ze względu na swoje niewielkie rozmiary jest przyjemny w prowadzeniu, tani w utrzymaniu i ekonomiczny w spalaniu. Corsa generalnie się nie psuje, zdarzają się oczywiście drobne usterki, jednak ich naprawa nie będzie kosztowna, a wszystkie części zamienne będą łatwo dostępne.

III Generacja – Opel Corsa C

Model ten otrzymał w testach zderzeniowych Euro NCAP 4 na 5 gwiazdek, co w tamtych czasach było bardzo dobrym wynikiem. Opel Corsa C jest dostępna w czterech wersjach silników benzynowych i czterech wersjach silników Diesla. Przed zakupem trzeciej generacji powinniśmy sprawdzić stan układu kierowniczego i manualnej skrzyni biegów, ponieważ elementy te często ulegają zużyciu. Corsa C jest autem generalnie dobrze zabezpieczonym przed korozją. Jedyny element, który zazwyczaj rdzewieje to układ wydechowy, a w szczególności tłumik końcowy.

Użytkownicy Opla Corsy C zaobserwowali również, że alarm pobiera dużo prądu na postoju. Dlatego jeśli będziemy jeździć autem tylko od święta możemy borykać się problemem rozładowanego akumulatora. Innym elementem, który ulega zużyciu jest zawieszenie. Ma ono jednak prostą budowę, a części zamienne nabędziemy naprawdę tanio, w związku z czym ewentualna naprawa zawieszenia nie nadszarpnie naszego portfela.

IV Generacja – Opel Corsa D

Fot. Opel Corsa D / źródło: Opel
Fot. Opel Corsa D / źródło: Opel

Opel Corsa D występuje w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Generacja ta będzie trochę droższa w utrzymaniu i w naprawach niż wersja C, jednak wciąż nie będą to wielkie pieniądze. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Fiata Grande Punto, w związku z czym podstawowe części zamienne Fiata będą również kompatybilne z Corsą D, co gwarantuje nam jeszcze lepsze ceny i dostępność poszczególnych elementów.

Użytkownicy Opla Corsy D zwracają uwagę na trzeszczące plastiki w kabinie i stukające odboje tylnych amortyzatorów. Uciążliwym problemem może być często świecąca się kontrolka ABS, co powodują łatwo brudzące się tarczki przy kołach. Częstemu przepaleniu ulegają również żarówki reflektorów, dlatego trzeba liczyć się z ich wymianą. Dodatkowo trwałość oryginalnych tarcz i klocków hamulcowych pozostawia wiele do życzenia - warto dowiedzieć się przed zakupem, czy były już wymieniane. W wersji tej zdarzają się również awarie cewki zapłonowej w benzyniakach. Jeśli chodzi o korozję w Oplu Corsie D, rdza atakuje najczęściej pokrywę silnika.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty