Opel Corsa Sport

Aureliusz Mikos
Debiutująca w Polsce na początku 2001 roku, trzecia generacja Opla Corsy, to auto o nowoczesnej stylistyce nadwozia, szczególnie cenione przez płeć piękną.

Debiutująca w Polsce na początku 2001 roku, trzecia generacja Opla Corsy, to auto o nowoczesnej stylistyce nadwozia, szczególnie cenione przez płeć piękną.

Opel Corsa Sport

Corsa sprzedawana w Polsce od 2001 roku przypomina nieco poprzedni model. Międzynarodowy zespół projektantów doszedł po prostu do wniosku, że nie należy radykalnie zmieniać tego co jest dobre, a przecież poprzedni  model przyniósł Oplowi największy sukces.
Nie oznacza to jednak, że nic nie zmieniono. Auto jest od poprzedniczki o 7,6 cm dłuższe i o 4 cm szersze. Ma też większy rozstaw kół i osi. Najbardziej jednak obecny model od poprzedniego odróżniają lampy z tyłu. Umieszczono je wysoko w górze na klapie bagażnika.
Wnętrze
W środku auto oferuje wystarczająco miejsca dla dwóch osób z przodu i dwóch z tyłu, trzy osoby z tyłu nie mają już zbyt wiele swobody.

Opel Corsa Sport

Deskę rozdzielczą wykonano z materiałów dobrej jakości. Kieszenie boczne w drzwiach zmieszczą książkę, puszkę napoju lub niewielką butelkę. Są też schowki na mapy długopisy, okulary i drobne monety. Siedzący z tyłu mają do dyspozycji kieszenie w drzwiach i schowki na oparciu tylnych foteli. Bagażnik ma pojemność 260 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1060 litrów.
Silnik
Auto, które otrzymaliśmy do jazdy testowej posiadało silnik 1,4 16V o mocy 90 KM. Corsa z tym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 11,5 s i rozwija prędkość maksymalną 180 km/h. Zużycie paliwa w jeździe po mieście dochodzi do 10 l/100 km, ale poza miastem spada do 6 l/100 km. Warto jednak zaznaczyć, że Corsa 1,4 prowokuje do szybkiej jazdy, zwłaszcza do większych przyspieszeń, a wiadomo, że musi się to odbić większym zużyciem paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 125 Nm przy 4000 obr./min.
Wrażenia z jazdy
Samochód pewnie zachowuje się w zakrętach i dobrze trzyma się jezdni. Silnik 1,4 90 KM jest wystarczająco żwawy po mieście, a  dłuższa podróż wcale nie jest męcząca. Można wyprzedzać bez konieczności częstej zmiany biegów.
Wyposażenie i koszty
Pięciodrzwiowa wersja 1,4 sport kosztuje 45 450 zł. W wyposażeniu standardowym posiada wspomaganie układu kierowniczego, ABS, poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, centralny zamek i regulowane elektrycznie szyby z przodu. Gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna - 12 lat, na przeglądy należy jeździć co 30 000 km.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty