Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Corsa. To sprawia, że auto zużywa mniej paliwa

Mariusz Michalak
Opel Corsa Podobnie jak inne nowo opracowywane modele Opla również nowa Corsa przeszła optymalizację w tunelu aerodynamicznym Instytutu Badawczego Techniki Motoryzacyjnej i Silników Samochodowych przy Uniwersytecie w Stuttgarcie.Fot. Opel
Opel Corsa Podobnie jak inne nowo opracowywane modele Opla również nowa Corsa przeszła optymalizację w tunelu aerodynamicznym Instytutu Badawczego Techniki Motoryzacyjnej i Silników Samochodowych przy Uniwersytecie w Stuttgarcie.Fot. Opel
Opel Corsa zawsze był liderem innowacji, a najnowsza generacja tego modelu (której światowa premiera będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA Frankfurt 2019) nie jest pod tym względem wyjątkiem.

Szósta generacja małego samochodu z Rüsselsheim ma nie tylko więcej systemów wspomagających kierowcę niż większość jej rywali, ale także wyróżnia się doskonałymi parametrami aerodynamicznymi.

Podobnie jak inne nowo opracowywane modele Opla również nowa Corsa przeszła optymalizację w tunelu aerodynamicznym Instytutu Badawczego Techniki Motoryzacyjnej i Silników Samochodowych przy Uniwersytecie w Stuttgarcie.

Konstruktorom udało się obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego do 0,29. W porównaniu z poprzednim modelem zmniejszono również powierzchnię czołową do zaledwie 2,13 m2, co oznacza, że charakterystyka aerodynamiczna nowej Corsy należy do najlepszych w tej klasie samochodów. Nowa generacja bestsellerowego Opla spełnia także przyszłą normę emisji spalin Euro 6d.

W związku z wyzwaniem jakim jest redukcja emisji CO2, idealne właściwości aerodynamiczne nabierają ogromnego znaczenia zarówno dla branży motoryzacyjnej, jak i klientów. Mały opór powietrza oznacza, że wprawienie samochodu w ruch wymaga mniej energii, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję.

Na przykład obniżenie oporu powietrza o 10 procent skutkuje zmniejszeniem spalania o około 2 procent w nowym europejskim cyklu jazdy (NEDC) lub nawet o 5 procent w czasie jazdy z prędkością 130 km/h.

Podwozie samochodu stało się bardziej opływowe dzięki płaskim panelom zamontowanym na odcinku od komory silnika do tylnej osi. Nowa Corsa jest również wyposażona w spojler przy tylnej krawędzi dachu, który poprawia przepływ powietrza i ogranicza turbulencje zwiększające opór.

Spojler poprawia też aerodynamiczny docisk tylnej osi, co korzystnie wpływa na stabilność nowej Corsy w jeździe na wprost, zwłaszcza przy wyższych prędkościach rozwijanych zazwyczaj na niemieckich autostradach.

W nowej Corsie zastosowano także aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika, która automatycznie zamyka się, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie jest najmniejsze. Maleje wówczas opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa. Dotychczas taka innowacja była stosowana wyłącznie w dużo droższych samochodach z wyższych segmentów. Gdy żaluzja jest zamknięta, poprawiają się własności aerodynamiczne pojazdu, ponieważ powietrze opływające jego przód jest rozprowadzane na boki, zamiast trafiać do mniej efektywnej aerodynamicznie komory silnika. Zamykanie i otwieranie żaluzji zależy od temperatury płynu chłodzącego i prędkości pojazdu. Na przykład żaluzja otwiera się, kiedy samochód jedzie pod górę lub znajduje się w intensywnym ruchu miejskim. Zamyka się natomiast, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie silnika jest mniejsze, na przykład w czasie jazdy z prędkościami dopuszczalnymi w terenie zabudowanym.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty