Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Frontera 3,2 V6 limited

x
Bardzo mocny silnik powoduje, że trudno znaleźć górkę, pod którą nie można byłoby podjechać Fronterą.

Na wakacje i do pracy
Większość samochodów terenowych oferowanych na naszym rynku, właściwości terenowe ma tylko w nazwie. W rzeczywistości są to auta do zadawania szyku, nadające się raczej do podróżowania w mieście i po dobrych drogach. Z Oplem Fronterą rzecz ma się odmiennie. Jest prawdziwym autem terenowym, zdolnym do pokonywania bezdroży. Oferuje przy tym bardzo wysoki komfort jazdy, porównywalny z samochodami osobowymi klasy wyższej.
Jeździliśmy Fronterą 3,2 V6 limited
Frontera znajduje się na rynku od 1991 r. Od końca 1998 r. oferowana jest już druga generacja tego pojazdu, produkowana w brytyjskim mieście Luton. Atrakcyjny kształt nadwozia, miękko poprowadzone linie powodują, że auto powinno podobać się każdemu.

Opel Frontera 3,2 V6 limited

Wrażenia z jazdy
Duży rozstaw kół oraz korzystnie położony środek ciężkości sprawiają, że samochód także wyśmienicie zachowuje się przy przechyłach bocznych. Kolejną dobrą stroną są hamulce. Jazda na trasie nie odbiega komfortem od jazdy samochodem osobowym klasy średniej lub wyższej. Jednak przy prędkości powyżej 110 km/h następuje wzrost oporu powietrza i pojawia się hałas. Tak zachowuje się jednak większość terenówek.
Wnętrze
Wnętrze Frontery nie różni się od wnętrza normalnych pojazdów. Duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza są dobrze widoczne. Na środkowym panelu znajdują się pokrętła wentylacji. Wszystkie przełączniki i dźwignie znajdują się dokładnie tam, gdzie można by się ich spodziewać. Ilość miejsca w wersji 5-drzwiowej jest wystarczająco duża. Przednie fotele oferują bardzo dobry komfort. Są duże, szerokie i wygodne, w połączeniu z dość miękkim zawieszeniem nawet na największych dziurach dają komfort porównywalny z tym z samochodów klasy wyższej. Kłopot sprawia za to regulacja oparcia przednich foteli. Dźwignia umieszczona pomiędzy fotelem a drzwiami jest trudno dostępna. Bagażnik frontery 5-drzwiowej ma objętość 518 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 1790 l.
Napęd
Frontera ma napęd na tylną oś. Jeżeli jest potrzeba, można przyciskiem umieszczonym obok tablicy przyrządów włączyć napęd na 4 koła - pod warunkiem, że jedziemy poniżej 100 km/h. Elektroniczne przełączanie napędu podczas jazdy sprawdza się doskonale. Nawet w bardzo trudnym terenie można dźwignią reduktora, znajdującą się obok dźwigni zmiany biegów, zwiększyć siłę napędową na kołach. Auto to pokonuje brody o głębokości 50 cm i wjeżdża na wzniesienia o pochyleniu 80 - proc.
Wyposażenie
W wersji 3,2 V6 limited wspomaganie kierownicy działa z odpowiednią siłą, to znaczy, nie jest zbyt wrażliwe na ruchy kierownicą, ale nie powoduje też potrzeby używania zbyt dużej siły. Frontera ma poza tym elektrycznie regulowane szyby i lusterka, centralny zamek, 2 poduszki powietrzne oraz napinacze przednich pasów bezpieczeństwa. Jest też wyposażona w ABS, klimatyzację i filtr przeciwpyłkowy.
Silnik
Zdecydowaną zaletą tego samochodu jest nowoczesny 6-cylindrowy silnik w układzie widlastym o pojemności 3,2 l. Cztery wałki rozrządu umieszczone w głowicach napędzają po 4 zawory na cylinder. Taka konstrukcja gwarantuje dobry moment w całym zakresie obrotów oraz wysoką moc maksymalną. Znaczna moc silnika (205 KM) powoduje, że auto dysponuje stałym nadmiarem siły. Nieważne przy jakiej prędkości wciśnie się pedał gazu, samochód wyrywa do przodu, co przydatne jest zwłaszcza w jeździe miejskiej i przy wyprzedzaniu.
Koszty
Niestety, posiadanie tej klasy samochodu nie jest tanie. Frontera 3,2 V6 limited kosztuje 164 350 zł. Eksploatacja jest też droga. Jeżeli policzymy ubezpieczenie, nie najtańszy przecież serwis i duży apetyt na paliwo to okaże się, że jest to samochód dla ludzi o wypchanym portfelu. Jeżeli jednak kogoś stać na zakup i utrzymanie Opla Frontery 3,2 V6, to może mieć z tego ogromną frajdę.
Dane techniczne

Moc maksymalna 205 KM przy 5400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 3000 obr./min
Przyspieszenie do "setki" 9,7 s
Prędkość maksymalna 192 (km/h)
Spalanie od 10 l/100km na trasie, do 17 l/100km w mieście
Masa własna (kg) 1780
Zbiornik paliwa (l) 75
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty