Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Frontera 3,2 V6 limited

Data publikacji: Autor: x

 Bardzo mocny silnik powoduje, że trudno znaleźć górkę, pod którą nie można byłoby podjechać Fronterą.

Na wakacje i do pracy
Większość samochodów terenowych oferowanych na naszym rynku, właściwości terenowe ma tylko w nazwie. W rzeczywistości są to auta do zadawania szyku, nadające się raczej do podróżowania w mieście i po dobrych drogach. Z Oplem Fronterą rzecz ma się odmiennie. Jest prawdziwym autem terenowym, zdolnym do pokonywania bezdroży. Oferuje przy tym bardzo wysoki komfort jazdy, porównywalny z samochodami osobowymi klasy wyższej.

Jeździliśmy Fronterą 3,2 V6 limited
Frontera znajduje się na rynku od 1991 r. Od końca 1998 r. oferowana jest już druga generacja tego pojazdu, produkowana w brytyjskim mieście Luton. Atrakcyjny kształt nadwozia, miękko poprowadzone linie powodują, że auto powinno podobać się każdemu.

Wrażenia z jazdy
Duży rozstaw kół oraz korzystnie położony środek ciężkości sprawiają, że samochód także wyśmienicie zachowuje się przy przechyłach bocznych. Kolejną dobrą stroną są hamulce. Jazda na trasie nie odbiega komfortem od jazdy samochodem osobowym klasy średniej lub wyższej. Jednak przy prędkości powyżej 110 km/h następuje wzrost oporu powietrza i pojawia się hałas. Tak zachowuje się jednak większość terenówek.

Wnętrze
Wnętrze Frontery nie różni się od wnętrza normalnych pojazdów. Duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza są dobrze widoczne. Na środkowym panelu znajdują się pokrętła wentylacji. Wszystkie przełączniki i dźwignie znajdują się dokładnie tam, gdzie można by się ich spodziewać. Ilość miejsca w wersji 5-drzwiowej jest wystarczająco duża. Przednie fotele oferują bardzo dobry komfort. Są duże, szerokie i wygodne, w połączeniu z dość miękkim zawieszeniem nawet na największych dziurach dają komfort porównywalny z tym z samochodów klasy wyższej. Kłopot sprawia za to regulacja oparcia przednich foteli. Dźwignia umieszczona pomiędzy fotelem a drzwiami jest trudno dostępna. Bagażnik frontery 5-drzwiowej ma objętość 518 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 1790 l.

Napęd
Frontera ma napęd na tylną oś. Jeżeli jest potrzeba, można przyciskiem umieszczonym obok tablicy przyrządów włączyć napęd na 4 koła - pod warunkiem, że jedziemy poniżej 100 km/h. Elektroniczne przełączanie napędu podczas jazdy sprawdza się doskonale. Nawet w bardzo trudnym terenie można dźwignią reduktora, znajdującą się obok dźwigni zmiany biegów, zwiększyć siłę napędową na kołach. Auto to pokonuje brody o głębokości 50 cm i wjeżdża na wzniesienia o pochyleniu 80 - proc.

Wyposażenie
W wersji 3,2 V6 limited wspomaganie kierownicy działa z odpowiednią siłą, to znaczy, nie jest zbyt wrażliwe na ruchy kierownicą, ale nie powoduje też potrzeby używania zbyt dużej siły. Frontera ma poza tym elektrycznie regulowane szyby i lusterka, centralny zamek, 2 poduszki powietrzne oraz napinacze przednich pasów bezpieczeństwa. Jest też wyposażona w ABS, klimatyzację i filtr przeciwpyłkowy.

Silnik
Zdecydowaną zaletą tego samochodu jest nowoczesny 6-cylindrowy silnik w układzie widlastym o pojemności 3,2 l. Cztery wałki rozrządu umieszczone w głowicach napędzają po 4 zawory na cylinder. Taka konstrukcja gwarantuje dobry moment w całym zakresie obrotów oraz wysoką moc maksymalną. Znaczna moc silnika (205 KM) powoduje, że auto dysponuje stałym nadmiarem siły. Nieważne przy jakiej prędkości wciśnie się pedał gazu, samochód wyrywa do przodu, co przydatne jest zwłaszcza w jeździe miejskiej i przy wyprzedzaniu.

Koszty
Niestety, posiadanie tej klasy samochodu nie jest tanie. Frontera 3,2 V6 limited kosztuje 164 350 zł. Eksploatacja jest też droga. Jeżeli policzymy ubezpieczenie, nie najtańszy przecież serwis i duży apetyt na paliwo to okaże się, że jest to samochód dla ludzi o wypchanym portfelu. Jeżeli jednak kogoś stać na zakup i utrzymanie Opla Frontery 3,2 V6, to może mieć z tego ogromną frajdę.

Dane techniczne

Moc maksymalna 205 KM przy 5400 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 3000 obr./min
Przyspieszenie do "setki" 9,7 s
Prędkość maksymalna 192 (km/h)
Spalanie od 10 l/100km na trasie, do 17 l/100km w mieście
Masa własna (kg) 1780
Zbiornik paliwa (l) 75

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • marta1

    juz rok jezdze frontera- automat, super niezawodne auto. faktycznie pali sporo, ale jest tego warte. mam jednak problem , ktory trwa okolo paru dni . przy ruszaniu, puszczaniu hamulca tak jakby przez chwile stoi w miejscu i dopiero po jakims czasie rusza, wczesniej tak nie bylo. druga niepokojaca sprawa to podczas jazdy przy predkosci okolo20km/h szarpie jak dodam bardzo wolno gazu to przestaje szarpac ale jedzie jak zolw. stany olejow sa w porzadku. za piec dni jestem umowiona w serwisie aby usunac te usterke. czy ktos moze mi powiedziec co jest przyczyna takiego stanu, chciala bym znac opini

  • projekt3d

    Witam, mam ten sam problem z fronterą 3,2 przerywa przy ruszaniu i nie ma swojej pełnej mocy. Mam znajomego w serwisie Opla, podłączył do komputera i wykazało błąd lub uszkodzenie 3 i 6 cewki i coś ze wtryskami. jest to silnik 24v od isuzu. Nie mam pojęcia co teraz robić czy kupować cewki ?? cewka kosztuje około 500 - 600 złoty a nie wiadomo czy to ta usterka.

  • projekt3d

    Witam, mam ten sam problem z fronterą 3,2 przerywa przy ruszaniu i nie ma swojej pełnej mocy. Mam znajomego w serwisie Opla, podłączył do komputera i wykazało błąd lub uszkodzenie 3 i 6 cewki i coś ze wtryskami. jest to silnik 24v od isuzu. Nie mam pojęcia co teraz robić czy kupować cewki ?? cewka kosztuje około 500 - 600 złoty a nie wiadomo czy to ta usterka.

  • władysław

    do Marty !Puźno , ale może komu innemu się przyda moja uwaga ! A więc miałem podobny objaw i okazało się że to był luz paska rozrządu ! Po usunięciu (wymianie ) wszystko było OK . Pozdrawiam !

  • Kacha (gość)

    mam też ten model 3.2 ale z silnikiem od BMW w gazie jak narazie nic sie nie dzieje od pukac zbiera sie źle jestem zadowolona nie ma porównania innymi

  • Hoł (gość)

    Jaki silnik BMW ?!!! :O

  • Mario (gość)

    Co za idiota pisał ten tekst??? "...Auto to pokonuje brody o głębokości 50 cm i wjeżdża na wzniesienia o pochyleniu 80 - proc." Praeświt auta w zależności od opon około 22cm., czyli przy 50cm. wodę mamy w kabinie, a co do tych 80%, to niech ten pismak podjedzie pod prawie pionową górę!!!

  • Smok (gość)

    Do Mario: najpierw pomyśl, potem pisz. 80% to nie to samo co 80 stopni, to oznacza, że na 100 metrów odległości masz 80 metrów wzniesienia, czyli niecałe 39 stopni i jestem pewny, że to prawda, bo moja daje radę na dużych wzniesieniach. Podobnie z brodzeniem, 50 cm nie stanowi najmniejszego problemu, nawet przy standardowych oponach.

  • bogdan (gość)

    witam do Wladyslawa co ma pasek rozrzadu do ruszania mam frontere 3,2 w automacie mialem to samo jak byl zimny to pozno ruszal albo jak raptownie dodalem gazu u mnie bylo malo oleju w skrzyni dolalem prawie 2l i sie zkonczylo

  • miecio (gość)

    Te froty to złom, a ten pismak co to pisał musi nigdy tym nie jeździł

  • romek. (gość)

    MAM TAKI PROBLEM MAM NA GAZ I BIERZE MI CORAZ WIECEJ OLEJU , CO ROBIC` SPRZEDAC` , CZY REMONTOWAC` SILNIK , NA DWOCH CYLINDRACH MA ZA SLABA, KOMPRESJE . Poza tym jak wyżej inni pisali jestem zadowolony , zrobiłem już rozrząd i kupiłem nowe opony , wszystko się kreci dobrze , tylko jest coraz słabszą .

  • Paweł (gość)

    Mam frotę 3.2 v6 i super jeździ ponieważ po zakupie sam powymieniałem wszystko aby doprowadzić ją do prawie ideału. Przyciąga wzrok ale prawdziwe swoje zalety pokazuje dopiero gdy trzeba wyciągać inne pojazdy z rowu podczas ataku zimy. Miejsca w środku jest bardzo dużo więc na wycieczki rodzinne jest idealny. Silnik pracuje równiutko pomimo iż pobiera olej (jeżeli nie był robiony remont). Automat bardzo płynnie przerzuca biegi, a ponieważ jest to stara sprawdzona konstrukcja (model 4l30e) to przy przestrzeganiu interwału wymiany oleju będzie służyła bezawaryjnie. Jest to samochód na trasy ponieważ na krótkich odcinkach wciąga do 20 l lpg. Siedząc w środku frontera daje odczuć że prowadzi się duży samochód a duże lusterka dają bardzo dobrą widoczność. Jest to konstrukcja ramowa a nie tak jak inne suvy. Niestety promień skrętu ma jak zawracający tankowiec. Frontera 3.2 V6 jest samochodem dla osób które potrafią zadbać o swoją zabawkę.

  • Aras (gość)

    Frotka jest ok

  • Aras (gość)

    3.2 v6 czuć że coś jest pod maską a teren i zima to dopiero bajka.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Frontera dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł