Pojazd ma 4063 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1528 mm wysokości. Rozstaw osi to 2625 mm. Dolna część auta jest polakierowana w kolorze świetlistej szarości, zaś cała góra, w tym maska, szyby i dach, są granatowe. Śmiały akcent w charakterystycznym dla Opla kolorze żółtym podkreśla kontur sylwetki. To zestawienie kolorów jest oczywistym nawiązaniem do tradycyjnych szaro-czarno-żółtych barw Opla. Na progu pod tylnymi drzwiami od strony kierowcy nakreślono stylizowane trójkąty. Jeden z nich zawiera mały, sześcioboczny ekran LED informujący o stanie naładowania akumulatora.
17‑calowe koła wyglądają na znacznie większe niż są w rzeczywistości dzięki solidnemu marginesowi gumy zachodzącemu na obręcz i optycznie powiększającemu rozmiar granatowych opon. Żółte linie nawiązują do żółtych akcentów na nadwoziu i otaczają elektroniczny znak błyskawicy, który pozostaje nieruchomy nawet wtedy, gdy koła się obracają. Zgodnie ze stylistyką przyjętą w SUV‑ach dolną cześć nadwozia osłaniają panele ochronne. GT X Experimental ujawnia także nowe motywy przedniego i tylnego pasa przyszłych modeli.
Dzięki wyeliminowaniu tradycyjnych elementów, takich jak klamki drzwi i boczne lusterka, nadwozie tworzy jednolitą płaszczyznę. Wszystkie czworo drzwi otwierają się pod szerokim 90‑stopniowym kątem. Panoramiczna szyba czołowa i dach sięgają daleko aż do tylnych siedzeń.
Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem
Jeden panoramiczny ekran wita kierowcę i pokazuje, że typowe dla dzisiejszych samochodów seryjnych deski rozdzielcze pełne wyświetlaczy, przycisków i przełączników mogą wkrótce odejść do lamusa. Pure Panel umożliwia kierowcy korzystanie z najnowszych technologii i uzyskiwanie potrzebnych informacji, a jednocześnie eliminuje elementy odwracające uwagę. Wloty nawiewu zostały ukryte za ekranami. Na dwóch skrajnych wyświetlaczach po lewej i prawej stronie wyświetlany jest obraz z dwóch kamer wysuwających się z nadwozia. Uproszczono również stylistykę kierownicy. Cztery fotele wydają się unosić w powietrzu, a z wyjmowanych głośników ulokowanych pod zagłówkami można korzystać także poza samochodem.
Zgodnie z założeniami planu PACE! najpóźniej od 2024 roku każdy model Opla ma być dostępny w wersji zelektryfikowanej — zatem także GT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie jest w pełni autonomiczny, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować na wezwanie do interwencji w działanie układów automatycznych.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?