Opel GT X Experimental. Takie będą przyszłe modele?

Mariusz Michalak
Opel GT X ExperimentalGT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie jest w pełni autonomiczny, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować na wezwanie do interwencji w działanie układów automatycznych.Fot. Opel
Opel GT X ExperimentalGT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie jest w pełni autonomiczny, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować na wezwanie do interwencji w działanie układów automatycznych.Fot. Opel
Opel GT X Experimental to 5‑drzwiowy, w pełni elektryczny kompaktowy SUV o długości 4,06 metra i sylwetce coupe. Pojazd daje przedsmak tego, czego należy się spodziewać po przyszłych modelach producenta.

Pojazd ma 4063 mm długości, 1830 mm szerokości oraz 1528 mm wysokości. Rozstaw osi to 2625 mm. Dolna część auta jest polakierowana w kolorze świetlistej szarości, zaś cała góra, w tym maska, szyby i dach, są granatowe. Śmiały akcent w charakterystycznym dla Opla kolorze żółtym podkreśla kontur sylwetki. To zestawienie kolorów jest oczywistym nawiązaniem do tradycyjnych szaro-czarno-żółtych barw Opla. Na progu pod tylnymi drzwiami od strony kierowcy nakreślono stylizowane trójkąty. Jeden z nich zawiera mały, sześcioboczny ekran LED informujący o stanie naładowania akumulatora.

17‑calowe koła wyglądają na znacznie większe niż są w rzeczywistości dzięki solidnemu marginesowi gumy zachodzącemu na obręcz i optycznie powiększającemu rozmiar granatowych opon. Żółte linie nawiązują do żółtych akcentów na nadwoziu i otaczają elektroniczny znak błyskawicy, który pozostaje nieruchomy nawet wtedy, gdy koła się obracają. Zgodnie ze stylistyką przyjętą w SUV‑ach dolną cześć nadwozia osłaniają panele ochronne. GT X Experimental ujawnia także nowe motywy przedniego i tylnego pasa przyszłych modeli.

Dzięki wyeliminowaniu tradycyjnych elementów, takich jak klamki drzwi i boczne lusterka, nadwozie tworzy jednolitą płaszczyznę. Wszystkie czworo drzwi otwierają się pod szerokim 90‑stopniowym kątem. Panoramiczna szyba czołowa i dach sięgają daleko aż do tylnych siedzeń.

Zobacz także: Dacia Sandero 1.0 SCe. Budżetowe auto z oszczędnym silnikiem

Jeden panoramiczny ekran wita kierowcę i pokazuje, że typowe dla dzisiejszych samochodów seryjnych deski rozdzielcze pełne wyświetlaczy, przycisków i przełączników mogą wkrótce odejść do lamusa. Pure Panel umożliwia kierowcy korzystanie z najnowszych technologii i uzyskiwanie potrzebnych informacji, a jednocześnie eliminuje elementy odwracające uwagę. Wloty nawiewu zostały ukryte za ekranami. Na dwóch skrajnych wyświetlaczach po lewej i prawej stronie wyświetlany jest obraz z dwóch kamer wysuwających się z nadwozia. Uproszczono również stylistykę kierownicy. Cztery fotele wydają się unosić w powietrzu, a z wyjmowanych głośników ulokowanych pod zagłówkami można korzystać także poza samochodem.

Zgodnie z założeniami planu PACE! najpóźniej od 2024 roku każdy model Opla ma być dostępny w wersji zelektryfikowanej — zatem także GT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie jest w pełni autonomiczny, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować na wezwanie do interwencji w działanie układów automatycznych.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty