Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37173 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Insignia 2014

Data publikacji: Autor: Robert Przybylski

Opel Insignia, Fot: Opel Opel wprowadził do sprzedaży zmodernizowaną Insignię, która ma czytelniejszą deskę rozdzielczą od poprzedniczki i nowe silniki

Po wyprodukowaniu w okresie pięciu lat 600 tys. Insigni, Opel zmodernizował ten samochód. Stylizacja zewnętrzna zmieniła Opel Insignia, Fot: Opelsię w niewielkim stopniu. Wlot powietrza do chłodnicy nad zderzakiem jest nieco niższy i szerszy w stosunku do wcześniejszej wersji, natomiast pod zderzakiem wlot ma żaluzje o regulowanym kącie otwarcia. Auto otrzymało nowe klosze lamp i diodowe światła do jazdy dziennej. Nowe są także umieszczone z przodu i z tyłu srebrne listwy oraz klosze tylnych świateł. W sumie z zewnątrz najłatwiej można rozpoznać zmodernizowaną wersję właśnie po przedniej srebrnej listwie, która ma zagięte do góry końcówki, niczym skrzydła samolotów. Odświeżone nadwozia z regulowanym wlotem powietrza i płytą pod silnikiem mają niski współczynnik oporu powietrza. Dla sedana z 2-litrowym dieslem wynosi on 0,25, zaś z silnikami benzynowymi 0,26. Kombi z dieslem ma Cx wynoszący 0,28.

Styliści i konstruktorzy skoncentrowali się nad zmianami wewnątrz auta. – Konsolę centralną  wyczyściliśmy z nadmiaru przycisków – stwierdza szef projektantów odpowiedzialnych za wnętrze Karim Giordimaina. Pozostały te najniezbędniejsze, jak np. służące do regulacji temperatury i siły nawiewu klimatyzacji oraz radia. Miejsce reszty zajął ekran dotykowy, który w najdroższej wersji ma przekątną 8 cali. Za dopłatą auto może zostać wyposażone nawet w panel dotykowy rozpoznający ręczne pismo. W tej wersji auto wyposażone jest także w system rozpoznający komendy głosowe.

Opel Insignia, Fot: OpelNa ekranie można wyświetlić informacje ze smartfona, kontrolować system audio. Oczywiście ekran służy również do pokazywania mapy. W tym trybie denerwuje brak informacji o odległości auta od punktu docelowego.

Nowa jest także tablica wskaźników. Środkowa część to duży ekran, na którym wyświetlony jest okrągły prędkościomierz. Na życzenie można wyświetlić także wskazania pokładowego komputera lub nawigacji. Z prawej strony prędkościomierza znajdują się klasyczne, analogowe wskaźniki poziomu paliwa i temperatury silnika, zaś z lewej obrotomierz. Trzeba przyznać, że klasyczne instrumenty wyglądają lepiej do cyfrowych, przypominających raczej auto z gry komputerowej. W sumie zmienione wnętrze jest wygodne, deska znacznie czytelniejsza od poprzedniej.

Pod maską Insigni znalazły się nowe silniki, w tym benzyny o pojemności 1,4 l, spełniające normę Euro 6, która w przypadku nowo-homologowanych modeli zacznie obowiązywać już za rok, dla pozostałych w 2015 roku. Ten właśnie silnik o mocy 140 KM otwiera ofertę; oferowany będzie także w wersji spalającej LPG, bez zmniejszenia osiągów.Opel Insignia, Fot: Opel

Najpopularniejszym silnikiem benzynowym zostanie zapewne 170-konna jednostka o pojemności 1,6 l, która ma bezpośredni wtrysk benzyny. Oznaczona została przez producenta SIDI (Spark Ignition Direct Injection, czyli zapłon iskrowym, wtrysk bezpośredni). Silnik ma wałki wyrównoważające w bloku silnika, które zmniejszają wibracje, szczególnie przy obrotach jałowych. Dzięki turbodoładowaniu, na niskich obrotach silnik sprawnie rozpędza samochód, jednak ograniczenia niewielkiej pojemności widoczne są podczas przyspieszania  powyżej 80-100 km/h, gdy brakuje momentu obrotowego.

Najlepiej dobranym silnikiem jest 2-litrowy diesel o mocy 140 KM. Zapewnia autu przyzwoitą dynamikę (od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy) i jest przy tym oszczędny. W Opel Insignia, Fot: Opelruchu mieszanym spali ok. 6,5 l/100 km. Jest niestety dość głośny, szczególnie gdy pracuje na zimno.

Wszystkie silniki połączone są z 6-stopniowymi przekładniami ręcznymi. Skok lewarka jest krótki, lecz obsługa nie jest najwygodniejsza: skrzynia jest przesunięta zbytnio do tyłu, w rezultacie włączanie parzystych biegów jest niewygodne, bo trzeba cofnąć rękę, a przy tym często łokciem uderza się w podłokietnik.

Zmiany nie ominęły także podwozia. – Tylne niezależne zawieszenie ma 60 proc. nowych części – podkreśla techniczny szef projektu Volker Harth. Samochód prowadzi się pewnie, a zupełnie jak przylepiona do jezdni jest wersja OPC. Insignia oferowana jest z systemem FlexRide. Kierowca wciskając guzik może wybrać tryb pracy podwozia: od komfortowego po sportowe. W ustawieniu sportowym amortyzatory są sztywniejsze, ESP interweniuje z lekkim opóźnieniem, ale samochód nie staje się przez to nerwowy. Wersja 4x4 oferowana jest jedynie z najmocniejszymi silnikami 2-litrowymi oraz w OPC z widlastą, 6-cylindrową benzyną o pojemności 2,8 l i mocy 325 KM.

Konstruktorzy poddali modyfikacji także elektronikę wspomagającą kierowcę. Tempomat działa do 0 km/h, czyli zatrzyma samochód podczas jazdy w korku. Do wyboru są także zaawansowane systemy bezpieczeństwa jak pre-safe zapobiegający wypadkom czy system utrzymania auta w pasie ruchu.

Dane techniczne Opel Insignia

Model

1,4 Turbo

1,6 SIDI Turbo

2,0 CTDI

Cena (zł)

84 750

100 550

96 550

Typ nadwozia/liczba drzwi

Sedan/4

Sedan/4

Sedan/4

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

 

 

 

Długość x szerokość x wysokość (mm)

4842x1858x1498

4842x1858x1498

4842x1858x1498

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1587/1590

1587/1590

1587/1590

Rozstaw osi (mm)

2737

2737

2737

Masa własna (kg)

1513

1571

1613

Pojemność bagażnika (l)

500

500

500

Pojemność zbiornika paliwa (l)

70

70

70

Układ napędowy

 

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

diesel

Pojemność (cm3)

1364

1598

1956

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów: Typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

manualna/6

Osiągi

 

 

 

Moc (KM) przy Obr/min

140/6000

170/4250

140/4000

Moment obrotowy (Nm) przy obr/min

200/1850-4900

260/1650-4250

350/1750-2500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,9

10,3

10,5

Prędkość maksymalna (km/h)

205

220

205

Średnie spalanie (l/100 km)

5,2

5,9

3,7

Emisja CO2 (g/km)

123

139

99

Dane producenta

Opel Insignia, Fot: Opel

Opel Insignia, Fot: Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gość (gość)

    W 5 lat wyprodukowano tylko 600 tys sztuk Insigni. Dla porównania rocznie sprzedaje się ok. 700 tys sztuk Volkswagena Passata (rocznie!) a w 2012 rekordowym roku sprzedano niecały milion sztuk Passatów.

  • gość (gość)

    Jak ładnie widać z tej tabeli, ze cyferki momentu mają się nijak do przyspieszenia. Masa tego auta też powalająca, Skoda Octavia zamyka się w 1200kg.

  • ździchu_wklęsły na wylot (gość)

    vw zawsze król. nie psuje się i nie ma z nim żadnych problemów. Wejdźcie na różne strony i przeczytajcie o " świetnych" vw. Nie dajcie się nabrać na chwyty vw. "mądry polak po skodzie !!"

  • robert (gość)

    nie kosztuje wcale tak duzo, chociaz znajomy jak kupowal to wspieral sie kredytem w ........., tak aby rozlozyc wydatek w czasie Edytowany przez moderatora 2013-10-03 08:44

  • Robert (gość)

    Ponad 10 sekund do 100 km, szaleństwo. Przypomina mi się stary dobry kawał. Przed I wojną światową hrabia wybrał się na przejażdżkę automobilem z lokajem. W pewnym momencie pyta lokaja: * Jerzy, z jaką prędkością jedziemy? * 30 km/h, panie hrabio. * Przyspiesz do 40 km/h, zajrzyjmy śmierci w oczy.

  • Robert (gość)

    .........- nigdy nie wezmę tam kredytu - przez chamską kryptoreklamę. W każdych komentarzach ktoś ich reklamuje. DNO i 100 metrów mułu. Edytowany przez moderatora 2013-10-03 08:44

  • ramik (gość)

    Kolega który pisze że masa jest powalająca chyba nie bardzo orientuje się w masach współczesnych samochodów. To że Insignia nie jest lekka to fakt, ale rekordzistą nie jest. Przykładowo: - Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI - 1557kg - VW Passat B7 2.0TDI - od 1440 do 1773kg Sporo mniejsze kompakty też nie są lekkie: - Ford Focus MK3 1.8TDCI 1350kg - Skoda Octawia 1.9TDI 1360kg - Seat Leon II 1.9TDI 1250kg Gdyby dobrze poszukać to znajdzie się sporo cięższych samochodów. Prawie każda kolejna generacja samochodu jest cięższa niż poprzednia, bo więcej systemów bezpieczeństwa i innych bajerów. Takie życie.

  • ddeenniiss

    "Problem" w tym, że kolega widzi Octavie obok Passata czy Insigni :) Widać, że skodziaż ;)

  • iwan (gość)

    Skodą to można chrust z lasu wozić. na miescie wstyd się pokazać.

  • Komentarz usunięty.
  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia zdjęcia

Opel Insignia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Insignia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Insignia Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł