Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Insignia Grand Sport 2018. Silniki, wersje wyposażenia, dane techniczne, wrażenia z jazdy

Marcin Rejmer
Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi. Fot. Marcin Rejmer
Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi. Fot. Marcin Rejmer
Od chwili narodzin Insignia była dużym przebojem wśród aut klasy średniej. Funkcjonalny samochód nie tylko dobrze wygląda, ale wyróżnia się także znakomitymi cechami. Druga generacja w wersji Grand Sport mierzy prawie 4,9 m długości i rozmiarem przebija Passata (krótszy o 13 cm), a nawet Skodę Superb (krótsza o 4 cm). Auto ma wymiary Mercedesa E-klasy i aspiruje do marek premium. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i cztery wysokoprężne, w zależności od tego, jak zasobny jest portfel nabywcy. Silniki współpracują z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub ośmiostopniową automatyczną. W najdroższych wersjach jest napęd na wszystkie koła. Prezentujemy wrażenia z jazdy jednym z największych aut na rynku klasy średniej.

Opel Insignia drugiej generacji to model zbudowany od nowa (następca auta produkowanego od 2008 roku). Przez 8 lat sprzedano przeszło 900 tys. egzemplarzy pierwszej Insigni (zastąpiła Vectrę). Rynkowi rywale to m.in. Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Skoda Superb, Mazda 6 i Toyota Avensis.

Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia
Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi.

Fot. Marcin Rejmer

Druga generacja produkowana od 2017 roku poprzez płytę podłogową jest spokrewniona z Chevroletem Malibu IV generacji. W stosunku do pierwszej generacji modelu, auto zostało wydłużone oraz otrzymało większy rozstaw osi.

Insignia drugiej generacji jest samochodem światowym w podobnej skali, co poprzednik - na rynku północnoamerykańskim i chińskim sprzedawana jest pod marką Buick, na brytyjskim jako Vauxhall, w Australii i Nowej Zelandii jako Holden.

Warto przypomnieć, że auto produkowane jest przez Opel Automobile GmbH – niemieckie przedsiębiorstwo, założone 21 stycznia 1862 roku, ale od 2017 roku właścicielem przedsiębiorstwa jest francuski koncern Groupe PSA, właściciel takich marek jak Peugeot, Citroën, DS i Proton. Jednak opisywany model powstawał, gdy właścicielem Opel Automotive był jeszcze General Motors.

Euro NCAP przyznała modelom Insignia Grand Sport i Insignia Sports Tourer maksymalne oceny pięciu gwiazdek. To doskonały wynik. Auto uzyskało najwyższe noty w każdej z ocenianych kategorii — ochronie dorosłych pasażerów, ochronie pasażerów-dzieci, ochronie pieszych oraz systemach wspomagających bezpieczeństwo. Nowa aktywna maska**unosi się w ciągu kilku milisekund, aby odseparować pieszego od twardych elementów w komorze silnika - skuteczność systemu potwierdzono w przypadku różnych sylwetek pieszego i szerokiego zakresu prędkości. Dopracowany system automatycznego hamowania awaryjnego, który wykrywa zarówno pieszych, jak i inne pojazdy działa poprawnie oraz przy prędkościach autostradowych wykazał się skutecznością, pozwalając uniknąć wypadku lub złagodzić jego następstwa.

Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,25. Samochód produkowany jest w niemieckiej fabryce Opla w Rüsselsheim.

Wygląd zewnętrzny

Na temat wyglądu nie będzie za dużo, jaki samochód jest, widać na zdjęciach. Przednie światła wyposażone są w charakterystyczne dwa paski pełniące rolę świateł do jazdy dziennej. W tylnej części nadwozia dominuje ciekawie wystylizowany słupek C z wkomponowaną srebrną listwą ozdobną. W standardzie wersja Grand Sport występuje ze sportowym zawieszeniem Flex Ride, które dzięki skróconym sprężynom obniża auto o 10 mm. Dodatkowo specjalnie zaprojektowane amortyzatory ograniczają ruchy podwozia do minimum. Całość może się podobać.

Wnętrze

Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia
Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi.

Fot. Marcin Rejmer

Konsola centralna jest elementem niemalże w całości przeniesionym z Astry, chociaż widoczną różnicę stanowią częściowo cyfrowe zegary (w Astrze wciąż są analogowe). Pomiędzy obrotomierzem i innymi wskaźnikami znajduje się duży i czytelny ekran. Można na nim wyświetlać między innymi: prędkość, chwilowe zużycie paliwa, telefon, informacje o słuchanej muzyce lub wskazania nawigacji.

Insignia w wydaniu Grand Sport mierzy 4897 mm długości i 2829 mm rozstawu osi. Nowa generacja urosła w porównaniu do poprzedniej, o 92 mm rozciągnięto rozstaw osi, do 238 cm. W ten sposób Opel uporał się z jednym z największych mankamentów pierwszej Insigni - ciasnym wnętrzem. 

Bagażnik ma pojemność 490l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń wzrasta do 1450l. Tylna kanapa może być składana w proporcji 40/20/40. Doskonale wyprofilowane fotele dopasowują się do kształtu sylwetki i zwiększają komfort. Nasze jazdy potwierdzają najwyższe standardy ergonomii foteli. Wysuwana poduszka przednich foteli wspiera uda i zapewnia dodatkowe podparcie nogom.

Na szybie przedniej, na linii wzroku prowadzącego, wyświetlacz prezentuje najważniejsze dane, takie jak prędkość, wskazania nawigacji czy ostrzeżenia systemów wspomagających jazdę, np. adaptacyjnego tempomatu.

Zbiornik mieści 62 l paliwa.

Silniki i ceny

Najtańsza możliwa wersja posiada benzynową jednostkę napędową 1.5 Turbo o mocy 140 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm w zakresie 2000-4100 obr./min (współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów). Auto w tej wersji kosztuje od 99 900 zł w wersji wyposażenia Enjoy do 115 600 zł w najbogatszej wersji Elite.

Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia
Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi.

Fot. Marcin Rejmer

Jest też mocniejsza wersja 1.5 Turbo o mocy 165 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (tu oprócz manualnej skrzyni biegów możliwy jest także 6 stopniowy automat). Cena waha się od 103 900 zł do 125 600 zł. Do niedawna był jeszcze w ofercie silnik 2.0 Turbo o mocy 260 KM z napędem 4x4 z 8-stopniowym automatem, ale Opel już wycofał tę wersję ze sprzedaży. Pojawił się za to 1,6 Turbo o mocy 200 KM przy 4 700-5 500 obr./min. W wersji wyposażenia Innovation kosztuje od 128 600 zł (rok modelowy 2019).

Możliwe silniki Diesla to: 1.6 CDTI o mocy 110 KM (możliwa tylko manualna skrzynia biegów) w cenie od 108 700 zł lub 1.6 CDTI o mocy 136 KM (z manualną lub automatyczną skrzynią biegów) – od 112 700 zł, 2.0 CDTI o mocy 170 KM (z manualną lub automatyczną skrzynia biegów) – od 118 700 zł oraz 2.0CDTI o mocy 210 KM z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów – ceny od 151 500 do 161 600 zł.

Układ 4x4 Twinster zamiast tylnego dyferencjału korzysta z dwóch sprzęgieł. Zmyślne rozwiązanie zajmuje niewiele miejsca i potrafi tak zarządzać momentem obrotowym, aby dopędzić koło po zewnętrznej stronie zakrętu. W trakcie pokonywania zakrętów więcej niutonometrów trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wymuszając obrót pojazdu wokół osi pionowej - samochód skręca z większą precyzją i jest bardziej zwinny.

Bezpieczeństwo

Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP to nie przypadek. Zastosowano tu całą masę systemów bezpieczeństwa, które wykorzystują technologie działające w oparciu o kamerę lub czujniki radarowe. Razem wspomagają kierowcę w unikaniu potencjalnych kolizji i mandatów za nadmierną prędkość. Są to między innymi:

- System rozpoznawania znaków drogowych TSR (Traffic Sign Recognition), który  na bieżąco rozpoznaje różne rodzaje znaków drogowych i prezentuje je na wyświetlaczu wskaźników kierowcy.

- System ostrzegania przed kolizją FCA (Forward Collision Alert) z systemem automatycznego hamowania CIB (Collision Imminent Braking)  - monitoruje dystans do pojazdów poprzedzających, ostrzega kierowcę jeśli, np. zbyt szybko zbliża się do wolniej jadącego auta i, w razie potrzeby, wspomaga w uniknięciu kolizji przez przyhamowywanie samochodu.

- Układ utrzymania na pasie ruchu LKA (Lane Keep Assist)  - monitoruje linie pasów na drodze i delikatnym ruchem kierownicy sugeruje korektę toru jazdy, jeśli kierowca niezamierzenie opuszcza zajmowany pas ruchu. Jego największa zaleta? Żadnych niepotrzebnych alarmów, na przykład kiedy zdecydowanie i rozmyślnie kierowca zmieni tor jazdy.

- Układ automatycznego hamowania awaryjnego AEB (Automatic Emergency Braking) z funkcją wykrywania pieszych wykrywa inne pojazdy lub pieszych przed samochodem i, w razie potrzeby, przyhamowuje auto, a jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia, może nawet całkowicie zatrzymać samochód.

- Układy ostrzegania przed zmianą pasa ruchu LCA (Lane Change Assist) i o pojeździe w martwym polu SBZA (Side Blind Zone Alert) - monitorują  sąsiednie pasy ruchu i ostrzegają o zbliżającym się pojeździe, zmierzającym w kierunku potencjalnie kolizyjnym. Jeśli kierowca zasygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu, rozlega się sygnał dźwiękowy, a ikony ostrzegawcze migają.

W wyposażeniu samochodu nie zabrakło przełomowego osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar, który oferuje gamę usług od systemu automatycznego reagowania na zderzenie, po pomoc w przypadku kradzieży samochodu. Jest także nowa usługa osobistego asystenta, która umożliwia korzystanie z pomocy doradców OnStar na przykład przy wybieraniu hoteli i rezerwacji pokoju, a także pomoc w znalezieniu parkingu. Ponadto punkt dostępu do Internetu 4G LTE Wi‑Fi wchodzący w skład system OnStar umożliwia wszystkim osobom podróżującym podłączenie urządzeń mobilnych do sieci.

Wyposażenie

Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia
Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi.

Fot. Marcin Rejmer

Pod względem wyposażenia Insignia plasuje się w czołówce klasy. W standardowej wersji Enjoy znajdują się: system OnStar, system stabilizacji toru jazdy ESP,  poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, przycisk sterowania zapłonem „Start”, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, izotermiczna szyba przednia odbijająca promienie słoneczne, wycieraczka tylnej szyby, system monitorujący ciśnienie w poszczególnych oponach niezależnie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania systemami multimedialnymi, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości, hamulec postojowy sterowany elektrycznie z układem wspomagania ruszania na pochyłościach, tapicerka materiałowa Milano, czarna, fotel kierowcy z regulacją 6-kierunkową (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia), fotel pasażera z regulacją 4-kierunkową (przód-tył, pochylenie oparcia), klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie, dodatkowe elektryczne ogrzewanie w systemie nawiewu powietrza (standard tylko z silnikami Diesla), system multimedialny R4.0 z łączami Bluetooth, USB, który zawiera: podwójny tuner radiowy, kolorowy ekran dotykowy 7,0”, sterowanie komendami głosowymi przez smartfon, 7 głośników, interfejsy projekcji telefonu Apple CarPlay i Android Auto (niedostępne w jęz. polskim), wyświetlacz wskaźników kierowcy DIC 3,5”. Ponadto jest gniazdo USB w podłokietniku do przesyłania danych, zestaw „Dobrej Widoczności”, który zawiera: automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia, asystent świateł drogowych, czujnik deszczu, światłoczułe lusterko wewnętrzne.

Jest jeszcze Pakiet Asystent Kierowcy (wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania pieszych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu),  obręcze kół ze stopów lekkich 16x7,0", z oponami 215/60 R16 95V, światła do jazdy dziennej LED, światła tylne w technologii LED, relingi dachowe w kolorze czarnym.

W bogatszej wersji Innovation znajduje się wyposażenie wersji Enjoy plus: tapicerka materiałowa Oxford, czarna z elementami ze sztucznej skóry Morrocana, komfortowe fotele przednie, kieszenie z tyłu oparć foteli przednich, fotel kierowcy z regulacją 8-kierunkową (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, nachylenie siedziska) z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego (4-kierunkową), fotel pasażera z regulacją 6-kierunkową (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia), tylne siedzenia dzielone w proporcji 40/20/40 z podłokietnikiem, dyskretne podświetlenia wnętrza, osłony przeciwsłoneczne z lusterkami i podświetleniem LED, 2 gniazdka USB do ładowania w tylnej części podłokietnika przedniego, pojemnik pod podłogą bagażnika, gniazdko 12V w bagażniku, stalowa listwa ochronna tylnego progu załadunkowego, chromowana listwa w linii dachu i czarna błyszcząca listwa pod oknem, czujniki parkowania, przód i tył, relingi dachowe w kolorze srebrnym.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Najbogatsza wersja Elite ma wyposażenie wersji Innovation i dodatkowo: podgrzewane fotele przednie, system multimedialny Navi 900 IntelliLink z nawigacją 3D (mapa Europy), z łączami USB i Bluetooth®, zawiera: podwójny tuner radiowy, kolorowy ekran dotykowy 8,0”, sterowanie komendami głosowymi, 7 głośników, interfejsy projekcji telefonu Apple CarPlay i Android Auto (niedostępne w jęz. polskim), gniazdo USB w podłokietniku do przesyłania danych, obręcze kół ze stopów lekkich 18x8,5", z oponami 245/45 R18 96W (wyższa cena dla niestandardowych kolorów), reflektory matrycowe LED IntelliLux® z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi, reflektory przeciwmgielne, system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem, elektrycznie otwierane i zamykane drzwi bagażnika.

Wrażenia z jazdy

Nowy Opel Insignia gościł już w naszej redakcji kilkukrotnie. Teraz Insignia w wersji Grand Sport ruszyła w ponad tysiąckilometrową trasę po Polsce. Z Warszawy w Bieszczady, następnie na Półwysep Helski, aby wrócić na koniec z powrotem do Warszawy. Podsumowujemy wrażenia z jazdy kilkoma wersjami silnikowymi.

Właściwości trakcyjne auta są bezbłędne. Duża stabilność przy jeździe na wprost, szybko reagujący i precyzyjny układ hamulcowy, dobrze zestrojone zawieszenie. Nawet przy autostradowych prędkościach we wnętrzu można swobodnie rozmawiać, zestaw audio jest bardziej niż przyzwoity, a wygodne fotele przystosowane są do długiej jazdy. Szczególne uznanie budzi przestronność tej liczącej prawie 4,9 m długości limuzyny. Pozycja za kierownicą jest lepiej niż poprawna, siedzi się wygodnie, a wielofunkcyjna, pokryta skórą kierownica dobrze leży w dłoniach. Podobać może się rozbudowany tunel środkowy. Miejsca z tyłu oraz miejsca na głowę i nogi to pod względem wygody na pewno ścisła czołówka segmentu.

Opel Insignia Grand SportOpel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia
Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. W mieście i na krętych drogach krajowych nie ujawnia wszystkich swoich zalet, a te widoczne są przede wszystkim w trasie i na autostradach. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi.

Fot. Marcin Rejmer

W trasie można włączyć sprawnie działający adaptacyjny tempomat. O bezpieczeństwo dba system awaryjnego hamowania, który w razie braku reakcji kierowcy pomaga zapobiec kolizji, system utrzymania w pasie ruchu (nie jest zbyt inwazyjny) oraz system monitorowania martwego pola, który informuje kierowcę o samochodach, których mógł nie zauważyć w lusterkach. Wygodną opcją jest wyświetlacz HUD. Prezentowane są na nim najważniejsze informacje - prędkość, ograniczenie prędkości na drodze sczytywane przez kamerę albo wskazania nawigacji.

Automatyczna skrzynia biegów to konstrukcja japońskiej firmy Aisin.  Pracuje płynnie, bez szarpnięć i co ważne, gdy zachodzi taka potrzeba, błyskawicznie reaguje, zapewniając dynamikę i elastyczność godną sportowego coupe. Układ jezdny 4x4 z gracją i spokojem pokonywał kolejne kilometry.

Insignia napędzana przez turbodoładowaną, benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,5 l rozwija moc maksymalną 165 KM przy 5600 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie od 2000 do 4500 obr./min. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 l i biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu nie jest to dużo. Jednak poruszając się w ruchu miejskim i w korkach, zużycie paliwa może wzrosnąć do 11l/100 km. Z kolei średnie zużycie paliwa wersji 2.0 CDTI 170 KM wynosi około 7l/100km, ale po mieście w korkach może przekroczyć 9l/100km.

Jeszcze kilka słów o FlexRide. To nazwa opcjonalnego, adaptacyjnego podwozia, które zmienia wrażenia z jazdy. Dostępne są trzy ustawienia amortyzatorów adaptacyjnych, wyczucia układu kierowniczego i charakterystyki przepustnicy: tryb standardowy, który dostosowuje się do stylu jazdy i warunków drogowych, komfortowej jazdy i sportu. To ostatnie ustawienie daje najwięcej radości z jazdy. Choć ważąca prawie 1,7 tony ciężka Insignia nie jest małym samochodem, w manewrowaniu wydaje się lekka i zwinna. 

Podsumowanie

Opel Insignia Grand Sport to samochód wprost stworzony do jazdy w trasie. Szczególne uznanie budzi przestronność we wnętrzu. Bagażnik bez trudu połyka nawet znaczne bagaże na dłuższą podróż. W kategorii komfort Insignia ociera się o notę bardzo dobrą. Zawieszenie jest doskonale zestrojone i skutecznie tłumi wszelkie nierówności drogi. O kierowcę zadbano jak należy, zwłaszcza fotele zasługują na szczególną pochwałę. Pokładowe systemy uprzyjemniają jazdę, a w kabinie wygodnie podróżować może nawet 5 osób.

Opel Insignia Grand Sport - wybrane dane techniczne:

Marka/model

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo (165 KM) Start/Stop Innovation

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTI (136 KM) Start/Stop Innovation

Opel Insignia Sport Tourer 2.0 CDTi(170 KM) Start/Stop Innovation

Cena (zł)

109 500 zł

118 300

128 300 zł

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

kombi/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4897/2093/1455

4897/2093/1455

4986/2093/1500

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1607/1610

1607/1610

1607/1610

Rozstaw osi (mm)

2829

2829

2829

Masa własna (kg)

1574

1574

1608

Pojemność bagażnika (l)

490

490

560

Pojemność zbiornika paliwa (l)

62

62

62

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

olej napędowy

olej napędowy

Pojemność (cm3)

1490

1598

1956

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

manualna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

165/5600

136/3500-4000

170/3750

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

250/2000-4500

320/2000-2250

400/1750 - 2500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,9

10,5

8,9

Prędkość maksymalna (km/h)

222

211

223

Średnie spalanie (l/100 km)

6,0

4,3

5,3

Emisja CO2 (g/km)

136

114

139


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty