Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Opel Insignia GSI. Klasa średnia w sportowym wydaniu

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Opel Insignia GSI 

Auto występuje w dwóch wersjach silnikowych. Słabsza jest wyposażona w czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. W wersji benzynowej Insignia GSI jest wyposażona w czterocylindrową jednostkę 2.0 Turbo, która rozwija moc 260 KM.

Fot. Opel Opel wprowadza na rynek Insignię w sportowej wersji GSI. Auto będzie dostępne z dwoma turbodoładowanymi silnikami - 260-konną jednostką benzynową lub Dieslem o mocy 210 KM.

Najczęściej sportowa odmiana Opla kojarzy się ze skrótem OPC, czyli autem przygotowanym przez Opel Performance Center. Tak było przez ostatnie 20 lat. Ale sportowe tradycje w Oplu są znacznie dłuższe i nierozerwalnie łączą się z emblematem GSI. Po raz pierwszy otrzymały go w 1984 roku modele Manta i Kadett 1.8 115 KM. Ostatnim, do tej pory, Oplem GSI była Corsa D wprowadzona na rynek w 2012 roku. Teraz przyszedł czas na Insignię GSI, która będzie dostępna w dwóch odmianach nadwoziowych - limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer.

Opel Insignia GSI 

Auto występuje w dwóch wersjach silnikowych. Słabsza jest wyposażona w czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. W wersji benzynowej Insignia GSI jest wyposażona w czterocylindrową jednostkę 2.0 Turbo, która rozwija moc 260 KM.

Fot. Opel Już stylistyka zwykłej wersji Insigni dowodzi, że ten samochód ma sportowe aspiracje. W wersji GSI auto nabrało jeszcze większej dynamiki. W przedniej partii karoserii wyróżnia się masywny zderzak, na którego bokach znalazły się wloty powietrza do chłodzenia hamulców.

Redakcja poleca:

Filtr cząstek stałych. Planowane kary za usuwanie DPF
Prawo. Duże zmiany dla kierowców
Sposób na tańsze naprawy pojazdów

Zobacz także: Testujemy Lexusa LC 500h

Tylny zderzak też jest specjalnie zaprojektowany dla wersji GSI. W jego dolnej części zamontowano dwie wyeksponowane końcówki wydechu. Natomiast na krawędzi bagażnika odmiany Grand Sport znalazł się spojler, który - jak informuje producent - poza funkcją wizualną ma również zapewniać odpowiednią siłę dociskającą tylną oś. Dynamiczną stylistykę nadwozia uzupełniają 20-calowe obręcze ze stopów lekkich z wzorem opracowanym dla wersji GSI.

W kabinie uwagę przykuwają sportowe fotele o specjalnej konstrukcji. Wyposażono je wentylację oraz matę grzejną, zaś oparcie zintegrowano z zagłówkiem. Fotele są w pełni regulowane elektrycznie, łącznie ze sterowaniem podparcia lędźwiowego odcinka pleców (w czterech kierunkach) oraz bocznych sekcji siedziska. Ponadto kierowca może włączyć masaż pleców. Opel podkreśla, że fotele Insigni GSI mają atest AGR -niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców.

Opel Insignia GSI 

Auto występuje w dwóch wersjach silnikowych. Słabsza jest wyposażona w czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. W wersji benzynowej Insignia GSI jest wyposażona w czterocylindrową jednostkę 2.0 Turbo, która rozwija moc 260 KM.

Fot. Opel Nabywcy mogą wybierać między dwoma wariantami skórzanej tapicerki. W obu oparcia foteli są ozdobione logo GSi. Nie brakuje też innych ciekawych rozwiązań stylistycznych. Np. prowadnice pasów bezpieczeństwa osadzone w oparciu mają identyczny kształt, jak wloty powietrza w przednich zderzakach. Sportowy charakter wnętrza podkreśla ponadto ścięta u dołu i obszyta skórą kierownica, czarna podsufitka oraz aluminiowe pedały.

Nie brakuje też topowego wyposażenia z obszaru multimediów. Jest zatem system IntelliLink, którego głównym elementem jest ekran dotykowy. Urządzenie jest wyposażone w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie jest też system Opel OnStar, oferujący takie usługi, jak automatyczna reakcja na zderzenie, pomoc w przypadku kradzieży pojazdu, a także możliwość rezerwacji pokoju w hotelu lub wyszukiwaniu parkingu.

Producent podkreśla, że wyjątkowo dużo uwagi poświęcono zawieszeniu auta i jego właściwościom trakcyjnym. Insignię GSI dopracowywano podczas testów na torze Nürburgring, szczególnie na jego północnej pętli, która jest uważana za wyjątkowo wymagającą. Zatem dla wersji GSI zaprojektowano całkiem nowe podwozie. Skrócono sprężyny, które o 10 milimetrów obniżyły nadwozie oraz wprowadzono specjalne sportowe amortyzatory. Natomiast w układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 345 mm oraz czterotłoczkowe zaciski Brembo.

Insignię GSi wyposażono w mechatroniczne zawieszenie FlexRide. System steruje charakterystyką pracy amortyzatorów, układu kierowniczego, pedału przyspieszenia, a także zmianą przełożeń ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Standard, Tour lub Sport. W zależności od wybranego trybu układ kierowniczy i przepustnica działają bardziej miękko lub bardziej bezpośrednio. Dostępny jest także tryb Competitive, który pozwala zwiększyć nadsterowność i wyłączyć kontrolę trakcji.

Opel Insignia GSI 

Auto występuje w dwóch wersjach silnikowych. Słabsza jest wyposażona w czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. W wersji benzynowej Insignia GSI jest wyposażona w czterocylindrową jednostkę 2.0 Turbo, która rozwija moc 260 KM.

Fot. Opel

Opel Insignia GSI

Auto występuje w dwóch wersjach silnikowych. Słabsza jest wyposażona w czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM. W wersji benzynowej Insignia GSI jest wyposażona w czterocylindrową jednostkę 2.0 Turbo, która rozwija moc 260 KM.

Fot. Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w poniedziałek.

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia zdjęcia

Opel Insignia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Insignia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Insignia Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł