Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37039 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Opel Insignia II. Jak działa napęd 4x4?

Data publikacji: Autor: (ip)

Opel Insignia Grand Sport 

W nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

Fot. Opel Insignia Grand Sport to następca Insignii pierwszej generacji. Nowy flagowy model Opla będzie miał światową premierę na salonie samochodowym w Genewie w marcu 2017 roku.

Nowa Insignia z ośmiobiegową przekładnią automatyczną jest dostępna z najnowocześniejszym układem napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, który zapewnia najwyższy poziom dynamiki, panowania nad pojazdem i właściwości jezdnych na rynku. „Nowa generacja Opla Insignii wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów klasy średniej” — mówi William F. Bertagni, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w Europie. „Wektorowanie momentu obrotowego to najnowsze osiągnięcie w przenoszeniu mocy na drogę. Nowa Insignia z tym układem i napędem na wszystkie koła dorównuje najlepszym modelom na rynku pod względem „przyjemności z jazdy”.

Napęd na wszystkie koła i wektorowanie momentu obrotowego to najlepszy sposób na przeniesienie wysokiej mocy na nawierzchnię — niezależnie od tego, czy jest ona sucha, mokra, oblodzona czy pokryta śniegiem. Jednak dodatkowa masa i złożoność konwencjonalnych systemów wektorowania momentu obrotowego uniemożliwiłyby sprostanie wysokim wymaganiom pod względem osiągów i wydajności, które firma Opel stawia swoim produktom.

Redakcja poleca:

Tablice rejestracyjne. Kierowców czeka rewolucja?
Domowe sposoby na zimową jazdę
Niezawodny maluch za małe pieniądze

Dlatego w nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

W trakcie pokonywania zakrętu wyższa wartość momentu trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wymuszając obrót pojazdu wokół osi pionowej — Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Wektorowanie momentu obrotowego przyczynia się też do poprawy bezpieczeństwa, ponieważ rozdział momentu zależy także od pozycji przepustnicy, kąta skrętu kierownicą i przyczepności do nawierzchni, co zapobiega nadmiernemu obrotowi wokół osi pionowej. Inteligentne sterowanie rozdziałem momentu obrotowego — tzw. tłumienie znoszenia — skutkuje neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy.

Prowadząc nową Insignię, można wybrać intensywność tłumienia znoszenia w zależności od preferowanego stylu jazdy: od silnego tłum

Opel Insignia Grand Sport 

W nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

Fot. Opel

Opel Insignia Grand Sport

W nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

Fot. Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia zdjęcia

Opel Insignia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Insignia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Insignia Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł