Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36476 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Opel Insignia Sports Tourer. Jak radzi sobie z holowaniem przyczepy?

Data publikacji: Autor: (ip)

Opel Insignia Sports Tourer 

Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm 

Fot. Opel Nowy Opel Insignia Sports Tourer doskonale nadaje się także do holowania przyczepy. Bagażnik w nowym kombi Opla ma pojemność nawet 1665 litrów, a wszystko to, co się do niego nie zmieści można załadować na przyczepę.

Niezbędnym wyposażeniem do przyjemnego holowania przyczepy jest składany hak holowniczy ze zintegrowanym złączem elektrycznym, dostępny opcjonalnie w Insignii Grand Sport i Sports Tourer. Program stabilizacji przyczepy, pomagający zapobiegać jej rozkołysaniu w czasie jazdy, znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowania zespołem pojazdów. System stabilizacji toru jazdy ESP rozpoznaje ruchy przyczepy i porównuje je z nieustannie dostarczanymi danymi z uwzględnieniem predefiniowanych limitów. W przypadku wykrycia kołysania przyczepy powyżej określonego poziomu w ciągu milisekund rozpoczyna się zmniejszanie prędkości i selektywne hamowanie kół aż do przywrócenia stabilności. Intensywność działania programu stabilizacji przyczepy rośnie w przypadku zwiększonego kołysania, w celu ustabilizowania całego zespołu.

Redakcja poleca:

Policja z nową metodą walki z łamiącymi przepisy drogowe?
Ponad 30 tys, zł za złomowanie starego auta
Audi zmienia oznaczenie modeli na... stosowane wcześniej w Chinach

Długi rozstaw osi nowej Insignii Sports Tourer (2829 milimetrów, czyli o 92 mm więcej w porównaniu z poprzedniczką) również przyczynia się do poprawy komfortu jazdy i właściwości jezdnych, a inteligentny napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego zapewnia optymalną przyczepność na każdej nawierzchni i w każdej sytuacji. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. Podstawą optymalizacji właściwości jezdnych jest mechatroniczne zawieszenie FlexRide, które błyskawicznie dostosowuje charakterystykę amortyzatorów i układu kierowniczego. Moduł sterujący FlexRide zmienia także kalibrację działania pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Standard, Tour lub Sport.

Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm (zużycie paliwa wg NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim; 7,1 l/100 km poza miastem; 8,7 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 199 g/km). Współpracuje on z zupełnie nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Insignia Sports Tourer w takiej konfiguracji (bez przyczepy) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.

Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście

Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?

Duże lusterka boczne w nowej Insignii Sports Tourer bardzo ułatwiają cofanie, na przykład w trakcie manewru ustawiania przyczepy podłodziowej na pochylni. Dodatkową pomocą poprawiającą widoczność jest opcjonalna kamera cofania lub kamera 360°. Z chwilą włączenia biegu wstecznego kamera cofania zaczyna przekazywać obraz strefy za pojazdem na dotykowy ekran systemu IntelliLink w konsoli środkowej. System czterech kamer pozwala natomiast uzyskać widok 360° pojazdu z góry. Standardowy asystent ruszania pod górę zapobiegnie przed stoczeniem się Insignii Sports Tourer po pochylni na przystani w chwili, kiedy po rozładowaniu przyczepy kierowca przenosi stopę z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.

Po zwodowaniu łodzi lub zaparkowaniu przyczepy kempingowej można wybrać się na wycieczkę po okolicy. Niepotrzebny wówczas składany hak holowniczy można schować pod tylny pas.

Opel Insignia Sports Tourer 

Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm 

Fot. Opel

Opel Insignia Sports Tourer

Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm

Fot. Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • El.Maciek (gość)

    Taki dosyć stabilny model. Ostatnio miałem okazję pożyczać jeden z nowych modeli w Panek i byłem bardzo zadowolony. I w mieście i poza nim sprawdził się dobrze. Nie miałem jakiś większych zastrzeżeń.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia zdjęcia

Opel Insignia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Insignia Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł