Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Insignia Sports Tourer. Jak radzi sobie z holowaniem przyczepy?

(ip)
Opel Insignia Sports Tourer Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm Fot. Opel
Opel Insignia Sports Tourer Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm Fot. Opel
Nowy Opel Insignia Sports Tourer doskonale nadaje się także do holowania przyczepy. Bagażnik w nowym kombi Opla ma pojemność nawet 1665 litrów, a wszystko to, co się do niego nie zmieści można załadować na przyczepę.

Niezbędnym wyposażeniem do przyjemnego holowania przyczepy jest składany hak holowniczy ze zintegrowanym złączem elektrycznym, dostępny opcjonalnie w Insignii Grand Sport i Sports Tourer. Program stabilizacji przyczepy, pomagający zapobiegać jej rozkołysaniu w czasie jazdy, znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowania zespołem pojazdów. System stabilizacji toru jazdy ESP rozpoznaje ruchy przyczepy i porównuje je z nieustannie dostarczanymi danymi z uwzględnieniem predefiniowanych limitów. W przypadku wykrycia kołysania przyczepy powyżej określonego poziomu w ciągu milisekund rozpoczyna się zmniejszanie prędkości i selektywne hamowanie kół aż do przywrócenia stabilności. Intensywność działania programu stabilizacji przyczepy rośnie w przypadku zwiększonego kołysania, w celu ustabilizowania całego zespołu.

Długi rozstaw osi nowej Insignii Sports Tourer (2829 milimetrów, czyli o 92 mm więcej w porównaniu z poprzedniczką) również przyczynia się do poprawy komfortu jazdy i właściwości jezdnych, a inteligentny napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego zapewnia optymalną przyczepność na każdej nawierzchni i w każdej sytuacji. W tym zaawansowanym technicznie układzie konwencjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi zastąpiono dwoma sprzęgłami, które umożliwiają indywidualne zwiększenie prędkości każdego z tylnych kół w ułamku sekundy, w zależności od warunków jazdy. Podstawą optymalizacji właściwości jezdnych jest mechatroniczne zawieszenie FlexRide, które błyskawicznie dostosowuje charakterystykę amortyzatorów i układu kierowniczego. Moduł sterujący FlexRide zmienia także kalibrację działania pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Standard, Tour lub Sport.

Do holowania ciężkiej przyczepy niezbędna jest odpowiednia kombinacja silnika i skrzyni biegów — nowa Insignia Sports Tourer może holować przyczepę o masie do 2200 kilogramów (z hamulcem, przy nachyleniu terenu do 12 procent). Na szczególną uwagę zasługuje potężny czterocylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 191 kW (260 KM), rozwijający maksymalny moment obrotowy 400 Nm (zużycie paliwa wg NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim; 7,1 l/100 km poza miastem; 8,7 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 199 g/km). Współpracuje on z zupełnie nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Insignia Sports Tourer w takiej konfiguracji (bez przyczepy) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.

Zobacz także: Skoda Octavia w naszym teście

Polecamy: Co oferuje Kia Picanto?

Duże lusterka boczne w nowej Insignii Sports Tourer bardzo ułatwiają cofanie, na przykład w trakcie manewru ustawiania przyczepy podłodziowej na pochylni. Dodatkową pomocą poprawiającą widoczność jest opcjonalna kamera cofania lub kamera 360°. Z chwilą włączenia biegu wstecznego kamera cofania zaczyna przekazywać obraz strefy za pojazdem na dotykowy ekran systemu IntelliLink w konsoli środkowej. System czterech kamer pozwala natomiast uzyskać widok 360° pojazdu z góry. Standardowy asystent ruszania pod górę zapobiegnie przed stoczeniem się Insignii Sports Tourer po pochylni na przystani w chwili, kiedy po rozładowaniu przyczepy kierowca przenosi stopę z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.

Po zwodowaniu łodzi lub zaparkowaniu przyczepy kempingowej można wybrać się na wycieczkę po okolicy. Niepotrzebny wówczas składany hak holowniczy można schować pod tylny pas.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty