Opel. Marka poszerza paletę zespołów napędowych w modelu Insignia

Paweł Piątek
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.Fot. Opel
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.Fot. Opel
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.

Nowa jednostka rozwija moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min (zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg NEDC wynosi 6,0-6,4 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 150-145 g/km). 

Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.
Fot. Opel

Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. W tej konfiguracji flagowy Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Nowy Opel Insignia 2.0 Turbo z wyposażeniem Elegance jest dostępny w cenie już za 142 600 zł (wszystkie ceny to sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce).

Nowością jest też połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 128 kW (174 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm w Insignii oferuje osiągi pozwalające pewnie czuć się na drodze (zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg cyklu NEDC wynosi 5,1 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 135 g/km).
Zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8,9 sekundy. Insignia 2.0 D AWD jest dostępna już za 158 200 zł.

Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować
Opel dodaje nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowej limuzynie Insignia Grand Sport i kombi Insignia Sports Tourer. Może on współpracować z dziewięciobiegową przekładnią automatyczną. Nowością jest także połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła.
Fot. Opel

Opel oferuje nową Insignię z nadwoziem Grand Sport lub Sports Tourer i nowo opracowanymi, niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Dostępna jest również usportowiona odmiana GSi (169 kW/230 KM; zużycie paliwa w wersji Grand Sport wg NEDC wynosi 7,0 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 159 g/km).

Wszystkie jednostki napędowe spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne nowej Insignii. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe nawet o 18 procent, a emisja CO2 to zaledwie około 99 g/km. Nowa Insignia należy więc do najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów w swoim segmencie.

 

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty