Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36700 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Meriva

Data publikacji: Autor: pim

 Opel meriva wygląda niepozornie, ale wnętrze daje wiele możliwości przewozu osób i bagaży.

Już wprowadzając na rynek zafirę Opel udowodnił, że w kwestii samochodowych siedzeń wiele można jeszcze wymyślić. Zastosowany w merivie system FlexSpace to kolejna interesująca wariacja na temat tylnej kanapy. Meriva jest samochodem pięciomiejscowym. Na tylnej kanapie są więc trzy miejsca z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa.

Jeżeli jednak jadą z tyłu tylko dwie osoby, to wąski panel środkowego siedzenia można złożyć i schować w podłodze, a pozostałe dwa fotele można zsunąć trochę do środka, przez co siedzący na nich pasażerowie mają więcej miejsca. Można też w miejsce środkowego siedzenia zamontować, dostępną jako wyposażenie dodatkowe przystawkę travel assistant. To rodzaj przesuwanego podłokietnika, który oprócz dwóch uchwytów na kubki mieści pięciolitrowy schowek na drobiazgi. No postoju można wyjąć przystawkę i wykorzystać ją jako kosz piknikowy.

Także jako wyposażenie dodatkowe jest dostępny system Twin Audio. To umieszczony w tylnej części środkowej konsoli moduł pozwalający wybierać program radiowy i regulować głośność. Przy czym pasażerowie tylnej kanapy nie muszą słuchać tego samego, czego słuchają jadący z przodu. Są w nim także dwa gniazda słuchawkowe.

Tylna kanapa merivy pozwala w bardzo różnorodny
sposób adaptować wnętrze samochodu - od pojemnej
wersji dwuosobowej, przez siedzenia dla trzech osób
na jednolitej kanapie, po dwa niezależne fotele z tyłu.

Tylną kanapę można przesuwać w przód i w tył. W zależności od jej położenia bagażnik może mieć pojemność od 350 do 560 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do 1410 litrów, a jeżeli złożymy jeszcze siedzenie pasażera z przodu, to zmieści się w merivie ponad 2000 litrów. Pod podłogą bagażnika jest dzielona na trzy części sześćdziesięciolitrowa skrytka.

Pojemne wnętrze można było zaprojektować dzięki dużemu rozstawowi osi. W merivie wynosi on 2630 mm, podczas gdy w mieszczącej się klasę wyżej zafirze jest tylko o 64 mm większy (2694 mm). I to mimo tego, że różnica długości obu aut jest znacznie większa i wynosi 275 mm.

W budowie nadwozia zastosowano szereg rozwiązań zmniejszających koszty napraw po stłuczkach. Przykładowo przedni pas składa się z trzech sekcji mocowanych śrubami.

General Motors liczy, że w przyszłości pojazdy takie, jak opel meriva będą stanowiły nawet 40 proc. gamy modeli tej marki. W ciągu ostatnich czterech lat Opel sprzedał ich ponad milion. W Europie cały segment vanów (wszystkich producentów) sięgnął w ubiegłym roku 1,2 mln sztuk. Według szacunków w 2007 roku sprzedaż vanów sięgnie 2,3 mln. sztuk. Opel meriva ma się pojawić w salonach polskich dealerów w maju. Najtańsza meriva będzie kosztować 49 950 złotych.

Dane techniczne

silnik 1.6 1.6 ecotec 1.8 ecotec 1.7 DTI 1.7 CDTI
moc (KM) 87 100 125 75 100
maks. moment obr. (Nm) 138 150 165 165 240
prędkość maks. (km/h) 170 175 192 158 175
przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14,4 13,3 11,3 17,0 13,5
średnie spalanie (l/100 mk) 7,8 7,5 8,2 5,5 5,5

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Meriva zdjęcia

Opel Meriva dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Meriva opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Meriva Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł