Uterenowiony Opel cechuje się atletyczną i nowoczesną sylwetką. Podwyższone nadwozie osadzone na dużych 18-calowych
felgach wygląda efektownie, a zwiększony prześwit, masywne listwy boczne oraz plastikowe osłony nadkoli i zderzaków wyróżniają je na tle typowo osobowych modeli. Wymiary: długość 4278 mm, szerokość 1777 mm i wysokość 1658 mm sprawiają, że niemiecki model jest większy od Nissana Juke czy Renault Captura i mniejszy od Dacii Duster lub Skody Yeti.
Idealnym uzupełnieniem nadwozia w kolorze Deep Espresso jest brązowo-czarne wykończenie wnętrza. Tapicerka Sandcastle - Saddle Up i elementy deski rozdzielczej w kolorze mlecznej czekolady nadają wnętrzu elegancji i oryginalności. Kabina oferuje komfortowe warunki podróży dla czterech dorosłych osób. Za dopłatą 1600 zł możemy doposażyć Mokkę w fotel kierowcy posiadający certyfikat niemieckiej organizacji na rzecz zdrowych pleców AGR. Optymalne wyprofilowanie fotela z szerokim zakresem regulacji w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą zapewnia wygodną pozycję niezależnie od wzrostu i postury kierowcy.
Na szczycie konsoli centralnej znajduje się siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz systemu audio i nawigacji. Idealna wysokość umocowania i praktyczny daszek gwarantują wzorową czytelność wyświetlanych informacji nawet w słoneczny dzień. Poniżej znajdziemy standardowy panel kilkudziesięciu przycisków w którym użytkownicy innych modeli Opla odnajdą się bez problemu, natomiast nowi posiadacze produktów z Rüsselsheim będą potrzebowali kilku dni, aby bez problemu sterować radiem, klimatyzacją lub nawigacją. z roletą.
W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano 356 litrów przestrzeni bagażowej, której pojemność po złożeniu tylnych oparć wzrasta do 785 litrów. W wykorzystaniu bagażnika pomagają jego regularne kształty, asymetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy oraz płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń. Dodatkowo do dyspozycji podróżujących w kabinie dostępnych jest 19 różnorodnych schowków. Świetnym rozwiązaniem i poszerzeniem możliwości transportowych Opla jest wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik rowerowy powalający na transport do trzech rowerów jednocześnie.
Jednostka napędowa niemieckiego SUV-a dostarcza mieszanych odczuć: pozytywnych ze względu na małe zapotrzebowanie na paliwo oraz dynamikę i negatywnych z powodu nadmiernej głośności. Przy wykorzystaniu jej pełnych możliwości po 9.4 sekundy prędkościomierz wskaże 100 km/h, a jego wskazówka zatrzyma się dopiero na 185 km/h. Codzienna eksploatacja 130 konnego silnika dysponującego momentem 300 Nm wiąże się ze średnim zużyciem oleju napędowego na poziomie 5.5 – 6 litrów/ 100 km. Niestety dynamiczna jazda obarczona jest nieprzyjemnym, zdecydowanie zbyt dużym hałasem w kabinie. Diesel współpracuje z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Wszystkie przełożenia wchodzą gładko i precyzyjnie.
Zawieszenie Mokki to kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. Duet ten zapewnia kompromis pomiędzy
komfortem i optymalną kontrolą nad pojazdem. Pomimo wyższego niż w przypadku typowych samochodów osobowych nadwozia Mokka nie przejawia skłonności do nadmiernych przechyłów nadwozia.
Założeniem modeli SUV z napędem 4x4 jest możliwość bezpiecznego zjechania z utwardzonych szlaków. Podczas jazdy po nawierzchniach o dobrej przyczepności 100% momentu obrotowego przekazywane jest na oś przednią. W momencie utraty trakcji do 50% momentu może być przekazane na oś tylną. Napęd 4x4 będzie nieocenionym atutem na ośnieżonych drogach, bądź leśnych duktach, jednak prześwit wynoszący niespełna 16 cm, nakładka pod przednim zderzakiem oraz 18-calowe aluminiowe tarcze kół wymuszają na kierowcy zdroworozsądkowe podejście do jazdy w terenie.
SUV-y to obecnie trzeci po samochodach klasy B i C najpopularniejszy segment na polskim rynku motoryzacyjnym. Od kilku lat coraz liczniejsza grupa klientów przekonuje się do zalet tych uniwersalnych pojazdów. Opel Mokka wypełnił lukę w gamie producenta i dołączył do walki o względy klientów w tym atrakcyjnym segmencie.
Wybrane dane techniczne Opla Mokka i konkurentów:
Marka/model | Opel Mokka 4x4 | Chevrolet Trax AWD | Skoda Yeti 4x4 |
Wersja | Cosmo | LTZ | Elegance |
cena (zł) | 96 000 | 96 490 | 105 250 |
Silnik | Diesel | Diesel | Diesel |
Pojemność (cm3) | 1686 | 1686 | 1968 |
Moc (KM) | 130 | 130 | 140 |
Moment obrotowy (Nm) | 300 | 300 | 320 |
Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s) | 9,4 | 10 | 9,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 185 | 187 | 190 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 4,9 | 4,9 | 5,8 |
Emisja CO2 (g/km) | 129 | 129 | 152 |
Skrzynia biegów | manualna 6 biegów | manualna 6 biegów | manualna 6 biegów |
Pojemność bagażnika (l) | 356 | 356 | 405 |
Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?