Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4

Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Mokka to pierwszy kompaktowy SUV w historii Opla. Uniwersalny model łączący w sobie zalety pojazdów osobowych i terenowych debiutował w 2012 roku i kosztuje od 67 900 zł.

Uterenowiony Opel cechuje się atletyczną i nowoczesną sylwetką. Podwyższone nadwozie osadzone na dużych 18-calowych

Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

felgach wygląda efektownie, a zwiększony prześwit, masywne listwy boczne oraz plastikowe osłony nadkoli i zderzaków wyróżniają je na tle typowo osobowych modeli. Wymiary: długość 4278 mm, szerokość 1777 mm i wysokość 1658 mm sprawiają, że niemiecki model jest większy od Nissana Juke czy Renault Captura i mniejszy od Dacii Duster lub Skody Yeti.
Idealnym uzupełnieniem nadwozia w kolorze Deep Espresso jest brązowo-czarne wykończenie wnętrza. Tapicerka Sandcastle - Saddle Up i elementy deski rozdzielczej w kolorze mlecznej czekolady nadają wnętrzu elegancji i oryginalności. Kabina oferuje komfortowe warunki podróży dla czterech dorosłych osób. Za dopłatą 1600 zł możemy doposażyć Mokkę w fotel kierowcy posiadający certyfikat niemieckiej organizacji na rzecz zdrowych pleców AGR. Optymalne wyprofilowanie fotela z szerokim zakresem regulacji w połączeniu z regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą zapewnia wygodną pozycję niezależnie od wzrostu i postury kierowcy.

Na szczycie konsoli centralnej znajduje się siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz systemu audio i nawigacji. Idealna wysokość umocowania i praktyczny daszek gwarantują wzorową czytelność wyświetlanych informacji nawet w słoneczny dzień. Poniżej znajdziemy standardowy panel kilkudziesięciu przycisków w którym użytkownicy innych modeli Opla odnajdą się bez problemu, natomiast nowi posiadacze produktów z Rüsselsheim będą potrzebowali kilku dni, aby bez problemu sterować radiem, klimatyzacją lub nawigacją. z roletą.

Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

W kompaktowym nadwoziu wygospodarowano 356 litrów przestrzeni bagażowej, której pojemność po złożeniu tylnych oparć wzrasta do 785 litrów. W wykorzystaniu bagażnika pomagają jego regularne kształty, asymetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy oraz płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń. Dodatkowo do dyspozycji podróżujących w kabinie dostępnych jest 19 różnorodnych schowków. Świetnym rozwiązaniem i poszerzeniem możliwości transportowych Opla jest wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik rowerowy powalający na transport do trzech rowerów jednocześnie.

Jednostka napędowa niemieckiego SUV-a dostarcza mieszanych odczuć: pozytywnych ze względu na małe zapotrzebowanie na paliwo oraz dynamikę i negatywnych z powodu nadmiernej głośności. Przy wykorzystaniu jej pełnych możliwości po 9.4 sekundy prędkościomierz wskaże 100 km/h, a jego wskazówka zatrzyma się dopiero na 185 km/h. Codzienna eksploatacja 130 konnego silnika dysponującego momentem 300 Nm wiąże się ze średnim zużyciem oleju napędowego na poziomie 5.5 – 6 litrów/ 100 km. Niestety dynamiczna jazda obarczona jest nieprzyjemnym, zdecydowanie zbyt dużym hałasem w kabinie. Diesel współpracuje z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Wszystkie przełożenia wchodzą gładko i precyzyjnie.

Zawieszenie Mokki to kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. Duet ten zapewnia kompromis pomiędzy

Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Opel Mokka, Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

komfortem i optymalną kontrolą nad pojazdem. Pomimo wyższego niż w przypadku typowych samochodów osobowych nadwozia Mokka nie przejawia skłonności do nadmiernych przechyłów nadwozia.

Założeniem modeli SUV z napędem 4x4 jest możliwość bezpiecznego zjechania z utwardzonych szlaków. Podczas jazdy po nawierzchniach o dobrej przyczepności 100% momentu obrotowego przekazywane jest na oś przednią. W momencie utraty trakcji do 50% momentu może być przekazane na oś tylną. Napęd 4x4 będzie nieocenionym atutem na ośnieżonych drogach, bądź leśnych duktach, jednak prześwit wynoszący niespełna 16 cm, nakładka pod przednim zderzakiem oraz 18-calowe aluminiowe tarcze kół wymuszają na kierowcy zdroworozsądkowe podejście do jazdy w terenie.

SUV-y to obecnie trzeci po samochodach klasy B i C najpopularniejszy segment na polskim rynku motoryzacyjnym. Od kilku lat coraz liczniejsza grupa klientów przekonuje się do zalet tych uniwersalnych pojazdów. Opel Mokka wypełnił lukę w gamie producenta i dołączył do walki o względy klientów w tym atrakcyjnym segmencie.

Wybrane dane techniczne Opla Mokka i konkurentów:

Marka/model

Opel Mokka 4x4

Chevrolet Trax AWD

Skoda Yeti 4x4

Wersja

Cosmo

LTZ

Elegance

cena (zł)

96 000

96 490

105 250

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1686

1686

1968

Moc (KM)

130

130

140

Moment obrotowy (Nm)

300

300

320

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

9,4

10

9,9

Prędkość maksymalna (km/h)

185

187

190

Średnie spalanie (l/100 km)

4,9

4,9

5,8

Emisja CO2 (g/km)

129

129

152

Skrzynia biegów

manualna 6 biegów

manualna 6 biegów

manualna 6 biegów

Pojemność bagażnika (l)

356

356

405

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Info-Ekspert

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty