Opel Mokka. Nie tylko elektryk. Gama jednostek spalinowych

Mariusz Michalak
Opel Mokka Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiada wprowadzenie nowej Mokki z silnikami spalinowymi. Fot. Opel
Opel Mokka Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiada wprowadzenie nowej Mokki z silnikami spalinowymi. Fot. Opel
Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiada wprowadzenie nowej Mokki z silnikami spalinowymi. Jakie jednostki będą oferowane?

Mimo nieznacznie dłuższego rozstawu osi (+2,0 mm) nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniego modelu. Nadal oferuje jednak 5 miejsc w przedziale pasażerskim i podobną wielkość bagażnika o pojemności do 350 litrów. Przy całkowitej długości zaledwie 4,15 metra bardzo łatwo nią manewrować i parkować w mieście i okolicy.

Nadwozie zwraca uwagę krótkimi zwisami i szeroką sylwetką.Nowość rynkowa jest pierwszym modelem prezentującym przyszłe oblicze samochodów marki Opel, czyli Opel Vizor, oraz nową generację cyfrowego kokpitu Opel Pure Panel. Rozciągnięty w poziomie układ wskaźników składa się z dwóch panoramicznych wyświetlaczy. Ekran znajdujący się przed kierowcą może mieć przekątną do 12 cali. W celu ułatwienia intuicyjnej obsługi i ciągłej obserwacji drogi projektanci zachowali przyciski do sterowania najważniejszymi funkcjami.

Opel Mokka Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiada wprowadzenie nowej Mokki z silnikami
Opel Mokka

Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiada wprowadzenie nowej Mokki z silnikami spalinowymi.

Fot. Opel

Opel po raz pierwszy oferuje także wersję Mokki o usportowionej stylistyce. Nowy pakiet wykończenia GS Line obejmuje charakterystyczne czerwone obramowanie szyb bocznych, czarny błyszczący Vizor, czarne (zamiast chromowanych) elementy dekoracyjne i emblematy na nadwoziu, specjalną tapicerkę przednich foteli, czerwone wykończenie zestawu wskaźników, czarne wykończenie obręczy kół z lekkiego stopu, dwukolorowy dach oraz czarną podsufitkę.

Silniki benzynowe i wysokoprężne oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM).

  • Gamę otwiera podstawowy silnik 1.2 Turbo o mocy 74 kW (100 KM), łączony z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa według NEDC1; dane wstępne: cykl mieszany 4,6 l/100 km; emisja CO2 104 g/km).
  • Wyższe osiągi zapewnia jednostka 1.2 Turbo o mocy 96 kW (130 KM). Silnik wykonany w całości z aluminium, pomimo większej mocy, zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo, zarówno w wersji z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiostopniowym automatem (zużycie paliwa według NEDC1; dane wstępne; cykl mieszany 4,5-4,8 l/100 km; emisja CO2 103-111 g/km).

Nowa Mokka z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) i przekładnią manualną rozpędza się do 202 km/h, a pierwszą setkę osiąga po 9,2 sekundy. Silnik 1.2 Turbo o mocy 74 kW (100 KM) zapewnia prędkość maksymalną 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 kmh w około 11 sekund.

Podstawowy silnik o mocy 74 kW (100 KM) współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną. Nabywcy tego modelu w wariancie z silnikiem 1.2 o mocy 96 kW (130 KM) mogą wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a płynnie działającym ośmiostopniowym automatem. Adaptacyjne programy zmiany przełożeń i technologia Quickshift stanowią najnowocześniejsze rozwiązania w segmencie rynkowym Mokki. Kierowcy mogą zmieniać biegi samodzielnie, operując stanowiącymi wyposażenie standardowe manetkami przy kierownicy.

Ofertę dwóch silników benzynowych uzupełnia półtoralitrowy diesel z sześciobiegową przekładnią manualną, rozwijający 81 kW (110 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC1; dane wstępne: cykl mieszany 3,8 l/100 km; emisja CO2 100 g/km).

W celu zapewnienia optymalnego oczyszczania spalin, układ redukcji emisji zamontowano jak najbliżej silnika — jako pojedynczy kompaktowy moduł składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF). Absorber NOx działa jako katalizator po uruchomieniu zimnego silnika, ograniczając emisję tlenków azotu, zanim układ selektywnej redukcji katalitycznej osiągnie wymaganą temperaturę pracy.

 

Mokka — silniki

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.2 Turbo

1.5 Diesel

Moc (kW/KM) przy obr./min

74/100 przy 5000

96/136 przy 5500

96/136 przy 5500

81/110 przy 3500

Moment obrotowy (Nm przy obr./min)

205 przy 1750

230 przy 1750

230 przy 1750

250 przy 1750

Norma emisji

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Przekładnia

MT6

MT6

AT8

MT6

Zużycie paliwa wg NEDC (l/100 km)1

  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiejski
  • Cykl mieszany
    - CO2 g/km
5,5

4,0

4,6

104 g/km

5,3

4,0

4,5

103 g/km

5,9

4,2

4,8

111 g/km

4,4

3,4

3,8

100 g/km

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty