Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36767 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Mokka. SUV dobry do miasta

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Opel Mokka 

Opel Mokka jest produkowany od 2012 roku. Choć auto dzieli płytę podłogową z miejską Corsą, to jest kwalifikowane do segmentu kompaktowych SUV-ów (długość 4248 mm, rozstaw osi 2555 mm).

Fot. Wojciech Frelichowski Opel Mokka to jeden z przedstawicieli stosunkowo młodego segmentu małych SUV-ów. Auto nieźle sobie radzi w terenie, ale bardziej sprawdza się w ruchu miejskim.

Opel Mokka 

Opel Mokka jest produkowany od 2012 roku. Choć auto dzieli płytę podłogową z miejską Corsą, to jest kwalifikowane do segmentu kompaktowych SUV-ów (długość 4248 mm, rozstaw osi 2555 mm).

Fot. Wojciech Frelichowski Opel Mokka jest produkowany od 2012 roku. Choć auto dzieli płytę podłogową z miejską Corsą, to jest kwalifikowane do segmentu kompaktowych SUV-ów (długość 4248 mm, rozstaw osi 2555 mm).

Nadwozie Mokki wygląda dość muskularnie. To m.in. zasługa masywnych bocznych powierzchni karoserii z przetłoczeniami przy nadkolach, z którymi kontrastują znacznie mniejsze boczne szyby. Charakterystycznym elementem stylistycznym jest masywna atrapa chłodnicy oraz duże reflektory osadzone pod lekkim skosem. Z tyłu mogą się podobać duże klosze lamp, czy masywny zderzak z imitacją blaszanej osłony podwozia.

Kompaktowa kabina

Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca na nogi nie brakuje. Natomiast kanapa, choć jest wyposażona w trzy zagłówki, to jest nieco za wąska dla trzech osób. Chyba nawet sam producent to sugeruje, bo środkowe miejsce jest nie tylko węższe (i niewyprofilowane), ale nawet krótsze od dwóch pozostałych.

Za to plusem kabiny Mokki jest możliwość ustawiania siedzeń w wielu wariantach. Np. fotel pasażera z przodu można złożyć na płasko, co daje dodatkowe możliwości aranżacji wnętrza. W sumie jest osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń.
Pojemność bagażnika jest typowa dla kompaktu w wersji hatchback. Wynosi 356 litrów. Można ją powiększyć do 1372 l.

Turbo pod maską

Opel Mokka 

Opel Mokka jest produkowany od 2012 roku. Choć auto dzieli płytę podłogową z miejską Corsą, to jest kwalifikowane do segmentu kompaktowych SUV-ów (długość 4248 mm, rozstaw osi 2555 mm).

Fot. Wojciech Frelichowski Testowaliśmy wersję z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM. Motor trochę hałasuje, gdy jest zimny, ale po paru kilometrach jazdy dźwięk łagodnieje. Po mocnym naciśnięciu pedału gazu jednostka dość powoli zbiera się do sprintu, ale już po chwili rozkręca się na dobre. Wyraźnie czuć, że działa turbosprężarka. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,3 sekundy. Użytkownik tego samochodu będzie mieć spore powody do zadowolenia w kategorii zużycie paliwa. Średnie spalanie w czasie testu wyniosło 5,8 litra na 100 km. To co prawda litr więcej od danych fabrycznych, ale to i tak jest dobry wynik.

Na cztery koła

Opel Mokka jest oferowany z napędem na przednią oś lub z napędem 4x4. Testowy egzemplarz był wyposażony w ten drugi rodzaj napędu. Układ działa w ten sposób, że kiedy auto jedzie po suchej, twardej nawierzchni napędzana jest przednia oś. Napęd na tył jest dołączany automatycznie w momencie, gdy jedno z przednich kół złapie poślizg, czyli kiedy zaczyna obracać się z inną prędkością niż koła tylne.

Opel Mokka 

Opel Mokka jest produkowany od 2012 roku. Choć auto dzieli płytę podłogową z miejską Corsą, to jest kwalifikowane do segmentu kompaktowych SUV-ów (długość 4248 mm, rozstaw osi 2555 mm).

Fot. Wojciech Frelichowski Jednak nie ma się co łudzić, że Mokka pokona ekstremalne przeszkody terenowe. Ale na błotnistych leśnych drogach auto dawało sobie radę. W przypadku tego pojazdu napęd 4x4 przydaje się podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Układ jezdny trzyma auto, nie pozwalając mu na swobodne harce. Jeszcze bardziej napęd na obie się przydaje się zimą. Zawieszenie dzielnie znosi dziury na drogach. Nawet długie odcinki brukowanej nawierzchni nie zakłócą spokoju w kabinie. Nieco gorzej odczuwane są natomiast poprzeczne nierówności.

Mokka znakomicie sprawuje się w mieście, bo kierowca siedzi wyżej niż w zwykłej osobówce, a jego 18-calowe koła nie boją się krawężników. Do tego kompaktowe wymiary ułatwiają parkowanie.

Opel Mokka 1.6 CDTi i konkurenci:

Marka/model

Opel Mokka 1.6 CDTi 136 KM Cosmo 4x4

Jeep Renegade 2.0 Multijet 140 KM Limited

Mitsubishi ASX 1.6 DiD 114 KM Invite

Cena (zł)

101 450

109 500

102 990

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

SUV/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4278/1777/1658

4236/1805/1667

4295/1770/1625

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1540/1540

1540/1540

1525/1530

Rozstaw osi (mm)

2555

2570

2670

Masa własna (kg)

1504

1430

1420

Pojemność bagażnika (l)

356

351

419

Pojemność zbiornika paliwa (l)

54

48

60

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

olej napędowy

olej napędowy

olej napędowy

Pojemność (cm3)

1598

1956

1560

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

4x4

4x4

4x4

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

manualna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

136 przy 3500

140 przy 3750

114 przy 3600

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

320 przy 2000

350 przy 1500

270 przy 1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,3

9,5

11,5

Prędkość maksymalna (km/h)

188

182

180

Średnie spalanie (l/100 km)

4,7

5,1

5,0

Emisja CO2 (g/km)

124

134

132

             

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    przypominam : żeby auto nazwać miejskim powinno ono spełniać warunki : krótkość, lekkość, i napęd zoptymalizowany do miasta znaczy z odzyskiem energii i osiągajacy max sprawnosć w zakresie do 50 km/h .

  • mm (gość)

    Zdecydowanie za drogi samochod jak na Opla Corse na wielkich kolach. Przejazd przez progi spowalniajace pomimo wielkich kol nie nalezy do przyjemnosci. Wiazd tym autem na autostrade powinien byc zakazany albo wymagac specjalnej kategorii prawojazdow. Za to opcje programowania predkosci maksymalnej per klucz czy odwrotny CC (ograniczenie maksymalnej predkosci z mozliwoscia chwilowego podniesienia) moga byc przydatne szczegolnie w przypadku mlodych kierowcow.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Mokka zdjęcia

Opel Mokka dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Mokka opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Mokka Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł