Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Mokka X. W sam raz na naszą zimę

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak

Opel Mokka X

Cztery lata temu Opel rozpoczął produkcję modelu Mokka. Szybko się okazało, że jest to samochód bardzo pożądany na rynku czego dowodem była jego bardzo szybko rosnąca sprzedaż. Do zeszłorocznej jesieni europejskie salony opuściło ich ponad 600 tysięcy sztuk. Tylko po polskich drogach jeździ ich już ponad 11 tysięcy.

fot. Marek Perczak Cztery lata temu Opel rozpoczął produkcję modelu Mokka. Szybko się okazało, że jest to samochód bardzo pożądany na rynku, czego dowodem była jego bardzo szybko rosnąca sprzedaż. Do zeszłorocznej jesieni europejskie salony opuściło ich ponad 600 tysięcy sztuk. Tylko po polskich drogach jeździ ich już ponad 11 tysięcy Mokki.

Skąd takie powodzenie? Otóż Mokka jest crossoverem, a takie samochody są ostatnio bardzo modne. Doceniane są w nich przyjemny wygląd, szeroka gama silników oraz wysoka pozycja za kierownicą i wynikająca stąd ułatwiona obserwacja drogi.

Mokka jest aktualnie numerem jeden w swoim segmencie - nazywanym często klasą kompaktowych SUV-ów. Co ciekawe, crossover Opla jest kupowany przede wszystkim przez klientów indywidualnych, w szczególności panie. Po czterech latach od debiutu rozpoczęto sprzedaż modelu, który nazywa Mokka X. Symbol X pojawił się w oznaczeniu nie tylko, by podkreślić fakt przeprowadzeniu face liftingu Mokki. Ma również wyraźniej zaakcentować wszechstronny charakter auta. W przyszłości będzie on uzupełniał nazwy również innych crossoverów i SUV-ów Opla.

Opel Mokka X

Cztery lata temu Opel rozpoczął produkcję modelu Mokka. Szybko się okazało, że jest to samochód bardzo pożądany na rynku czego dowodem była jego bardzo szybko rosnąca sprzedaż. Do zeszłorocznej jesieni europejskie salony opuściło ich ponad 600 tysięcy sztuk. Tylko po polskich drogach jeździ ich już ponad 11 tysięcy.

fot. Marek PerczakMokka X wygląda jeszcze lepiej od poprzedniczki. Otrzymała nowe detale, np. przeprojektowane lampy, wlot powietrza do komory silnika czy zderzaki. We wnętrzu uporządkowano instrumenty obsługi i zmniejszono liczbę przycisków, dzięki czemu obsługa auta stała się bardziej intuicyjna. Dzięki spokojnej stylistyce wnętrze Mokki X stało się bardziej eleganckie.

Podobała nam się przestronność wnętrza. Nie tylko z przodu, ale również z tyłu nie powinny narzekać na wygodę jazdy osoby o wzroście do 185 cm. Plus dorzucamy jeszcze za spory bagażnik. Wspominaliśmy o powodzeniu tego samochodu, które jest następstwem m.in. praktyczności i funkcjonalności wnętrza. Liczba schowków i półeczek powinna zadowolić największego bałaganiarza, który dla każdego drobiazgu znajdzie bezpieczne miejsce.

Mokka X jest samochodem, który można podłączyć ze smartfonem i w ten sposób korzystać z dobrodziejstw dostępnych w nim aplikacji - z nawigacją włącznie. Wszelkie informacje są wtedy wyświetlane na sporym, bo 8-calowym ekranie. W wyposażeniu testowanego przez nas egzemplarza było kilka elementów wyposażenia, które bardzo się przydały w czasie, gdy temperatura spadła poniżej minus 10 stopni Celsjusza. Chodzi tu np. o podgrzewane fotele i kierownicę. Niezależnie od pogody doceniliśmy obecność w wyposażeniu doświetlania zakrętów.

Opel Mokka X

Cztery lata temu Opel rozpoczął produkcję modelu Mokka. Szybko się okazało, że jest to samochód bardzo pożądany na rynku czego dowodem była jego bardzo szybko rosnąca sprzedaż. Do zeszłorocznej jesieni europejskie salony opuściło ich ponad 600 tysięcy sztuk. Tylko po polskich drogach jeździ ich już ponad 11 tysięcy.

fot. Marek PerczakMimo iż Mokkę napędzał silnik wysokoprężny, to w kabinie zaczynało się robić ciepło już po przejechaniu ok. trzech kilometrów. Co istotne, diesel nowej generacji pracował cicho od momentu uruchomienia. Nie zauważyliśmy w nim tzw. turbodziury. 136-konne 1.6 CDTI żwawo nabiera obrotów i nie traci animuszu nawet przy prędkościach autostradowych. Podczas szybkiej jazdy doceniliśmy ograniczoną podatność auta na podmuchy wiatru.

Redakcja poleca:

Volkswagen wstrzymuje produkcję popularnego auta
Kierowców czeka rewolucja na drogach?
Dziesiąta generacja Civica już w Polsce

Mokką X jeździliśmy głównie po mieście. Sposób eksploatacji, jak i znaczne mrozy nie wywindowały zużycia paliwa - nie przekroczyło ono 6,5 l oleju napędowego na 100 km. Z uwagi na zimową pogodę doceniliśmy także obecność napędu przenoszonego na koła obu osi. W tym Oplu rozdział momentu odbywa się bez ingerencji kierowcy. Kierujący miał jedynie wpływ na wybór biegu, gdyż testowane auto było wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną.

Kilkakrotnie zdarzyło się nam zjeżdżać z suchej, asfaltowej drogi na nawierzchnie pokryte kilkunastocentymetrową warstwą śniegu. Testowa Mokka X nawet na moment nie dała nam odczuć, że się takich dróg boi. Upatrujemy w tym cechy, na którą powinni zwrócić uwagę kierowcy uprawiający jakieś aktywności w terenie i którym takie auto może się przydać, np. do przewozu sprzętu niekoniecznie po odśnieżonej drodze. Od razu jednak dodajemy zastrzeżenie, że potraktowanie tego Opla jako terenówki może się skończyć sporym rozczarowaniem.

Po tygodniowym teście nie dziwi nas powodzenie małego SUV-a Opla. Mokka to bardzo uniwersalne auto, które dodatkowo zimą zapewniało przyzwoity poziom komfortu. Przestronna kabina i całkiem spory bagażnik sprawiają, że Mokką X zainteresują się także rodziny, którym zdarza się spędzać weekendy poza miastem.

Wybrane dane techniczne Opla Mokka X i konkurenta

Marka/model

Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4 Essentia

Mazda CX-3 1.5 Sky-D 4x4 SkyPassion

Cena (zł)

od 96.450

od 100.900

Typ nadwozia/liczba drzwi

SUV/5

SUV/5

Liczba miejsc

5 5

                                                   Wymiary i masy

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4278/1770/1658

4275/1765/1535

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1526/1526

1525/1520

Rozstaw osi (mm)

2555

2570

Masa własna (kg)

1260 1275

Pojemność bagażnika (l)

356/1372 350/1260

Pojemność zbiornika paliwa (l)

52 44

Układ napędowy

 

 

Rodzaj paliwa

Olej napędowy

Olej napędowy

Pojemność (cm3)

1598

1499

Liczba cylindrów

4 4

Napędzana oś

4x4 4x4

Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

                                                          Osiągi

 

 

Moc (KM) przy obr./min

136/3500-4000

105/4000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

320/2000

270/1600-2500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,3

10,5

Prędkość maksymalna (km/h)

188

173

Średnie spalanie (l/100 km)

4,5 4,7

Emisja CO2 (g/km)

119 123
Opel Mokka X

Cztery lata temu Opel rozpoczął produkcję modelu Mokka. Szybko się okazało, że jest to samochód bardzo pożądany na rynku czego dowodem była jego bardzo szybko rosnąca sprzedaż. Do zeszłorocznej jesieni europejskie salony opuściło ich ponad 600 tysięcy sztuk. Tylko po polskich drogach jeździ ich już ponad 11 tysięcy.

fot. Marek Perczak

Opel Mokka X

Cztery lata temu Opel rozpoczął produkcję modelu Mokka. Szybko się okazało, że jest to samochód bardzo pożądany na rynku czego dowodem była jego bardzo szybko rosnąca sprzedaż. Do zeszłorocznej jesieni europejskie salony opuściło ich ponad 600 tysięcy sztuk. Tylko po polskich drogach jeździ ich już ponad 11 tysięcy.

fot. Marek Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • polacy trujecie siebie nawzajem! (gość)

    kolejny klekot diesel!

  • Liza (gość)

    Niedawno kupiłam opla mokke x benz.i jak narazie nie mam żadnych zastrzeżeń .

  • obserwator (gość)

    Moment obrotowy Mazdy 270 Opla 320- moc również na korzyść opla, masa identyczna w przyspieszeniu zaledwie 0,2s! co jest?

  • Gora (gość)

    Może to sprawa skrzyni biegów?

  • FUC_spert (gość)

    może jak zwykle spier... oplowski napęd nie radzi sobie z przeniesieniem tego na asfalt

  • stan (gość)

    Ludzie , litości ,to nie wyścigówka . .Do normalnej jazdy wystarczy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Mokka zdjęcia

Opel Mokka dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Mokka opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Mokka Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł