Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Omega 3.2 V6 Executive

Aureliusz Mikos
Omega z pewnością nie należy do najnowszych konstrukcji, ale nadal pozostaje flagową limuzyną Opla.

Może być zarówno autem reprezentacyjnym, jak i rodzinnym. Jeździliśmy modelem wyposażonym w silnik 3,2 l o mocy 218 KM z automatyczną skrzynią biegów.

Opel Omega 3.2 V6 Executive

Druga generacja Omegi ukazała się na rynku w 1993 roku. Pod koniec 1999 roku auto poddano znaczącej modernizacji. Zmianie uległa pokrywa komory silnikowej, krata wlotu powietrza, reflektory, pokrywa komory bagażnika, a tylne światła umieszczono za przeźroczystą szybą. Zmieniono także wnętrze i unowocześniono wiele elementów konstrukcyjnych. W sumie wymieniono 3 tys. części. W przyszłym roku ma się pojawić nowy model, prawdopodobnie będzie się inaczej nazywał.
Wnętrze
Nie ma miękkich linii i zaokrągleń. Wysokiej jakości materiały pasują do klasy wyższej, podobnie jak duża przestronność wnętrza. Na pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu czeka mnóstwo miejsca. Pojemność bagażnika  wynosząca 530 l sprawia, że nawet liczniejsza rodzina nie staje przed problemem załadunku, a niska krawędź załadunku i wysoko otwierająca się klapa bagażnika dopełniają całości. W ogóle komfort jest dość mocną strona Omegi. Siedzenia są wygodne i dobrze wyprofilowane. Hałas wewnątrz przy 130km/h wynosi 69 dB, czyli tyle samo co w Volvo S80 2,9 i Audi A6 4,2. W seryjnym wyposażeniu Omegi Executive jest właściwie wszystko co człowiek wymyślił razem z ksenonowym oświetleniem i spryskiwaczami reflektorów.
Silnik
Omega jest jednym z nielicznych samochodów, które pozostały wierne napędowi na tylne koła. Sześciocylindrowy silnik Omegi to stosunkowo nowa konstrukcja. Osiąga moc 218 KM i rozpędza auto do 100km/h w 8,3 s. Bez trudu pozwala rozwinąć 240 km/h. To osiągi prawie sportowe. Samochód ze 100km/h hamuje na 38,3 metrach, co jest wynikiem dobrym, ale nie najlepszym. Na przykład Volvo S80 i Audi A6 potrzebują tylko 37,2 m. Zużycie paliwa podczas naszych jazd wyniosło 12,5 l/100km, ale przy dynamicznej jeździe może być większe.
Wrażenia z jazdy
W opisywanej wersji Omega wyposażona jest w 17 calowe koła, które poprawiają i tak dobre zachowanie auta na drodze. Pojazd sprawdza się nie tylko w podróży, ale i w mieście. Dzięki doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach oraz lekko pracującej kierownicy mierząca 4,79 m limuzyna daje się zaparkować nawet na stosunkowo niewielkim kawałku miejsca. Auto na zakrętach zachowuje się bez zastrzeżeń, w trasie natomiast "płynie". Przyspieszenie jest wystarczające, ale jeśli komuś będzie za mało, to może przycisnąć przycisk "s" znajdujący się na lewarku automatycznej skrzyni biegów i osiągi się poprawią.

Opel Omega 3.2 V6 Executive

Koszty
Standard to skórzana tapicerka, drewniane elementy w desce rozdzielczej i automatyczna skrzynia biegów. W wyposażeniu  znajdziemy także: wspomaganie kierownicy, ABS, ESP, układ kontroli trakcji, podgrzewane fotele, poduszkę powietrzną kierowcy, pasażera i boczne, regulowane elektrycznie lusterka i szyby, klimatyzację, radio ze zmieniarką CD i komputer. Cena Omegi 3,2 V6 Executive wynosi 162 250 zł. Na przeglądy należy jeździć co 30 tys. km, gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna - 10 lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty