Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36763 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Omega B

Data publikacji: Autor: (LM)

 Dzięki sporej utracie wartości, omega B stanowi łakomy kąsek dla osób szukających dużego, ale taniego auta.

Opel wprowadził na rynek swój flagowy model zimą 1993 roku. Auto zadebiutowało od razu w dwóch wersjach nadwoziowych - jako sedan i kombi. Ten ostatni może poszczycić się olbrzymim bagażnikiem o pojemności 540 litrów. Po rozłożeniu tylnych siedzeń objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 1800 litrów.

Pierwszą modyfikację samochód przeszedł już w 1996 roku. Usunięto z niego wówczas większość niedociągnięć i wzbogacono wyposażenie standardowe. Trzy lata później przeprowadzono znacznie poważniejszą modyfikację. Auto zyskało nowy przód ze zmienioną atrapą chłodnicy, zderzakiem i reflektorami. Zmieniono również tył, któremu nadano zdecydowanie nowocześniejszy wygląd. W sumie, według obliczeń Opla, zmodyfikowano około 3 tys. elementów.

Wnętrze omegi B sprawia wrażenie komfortowego, a to za sprawą przestronności i dobrze wymodelowanych, wygodnych siedzeń. Wykończenie jest solidne, a materiały wysokiego gatunku. Trudno cokolwiek zarzucić też układowi jezdnemu - omega prowadzi się wygodnie, zakręty pokonuje neutralnie i bez trudu daje się opanować.

Wśród montowanych w samochodzie silników każdy znajdzie coś dla siebie. Już podstawowa, ośmiozaworowa jednostka benzynowa o pojemności dwóch litrów i mocy 115 KM zapewnia nie najgorsze osiągi. Dla amatorów szybszej jazdy przewidziano motory V6 o mocy ponad 200 KM. W ofercie znajdują się także oszczędne turbodiesle.

Wszystkie silniki pracują na paskach rozrządu. Ich wymiana przypada co 60 tys. kilometrów. Zaniedbanie tego obowiązku może skończyć się zerwaniem paska już po ok. 80 tys. km i kosztowną naprawą (średnio ok. 5 tys. zł). Dystans pomiędzy przeglądami technicznymi określono na 15 tys. kilometrów.
Opel omega B charakteryzuje się dość dużą utratą wartości, dzięki czemu na giełdzie za rozsądną cenę można znaleźć bardzo dobrze wyposażone auto. Nowy samochód kosztuje w salonie ok. 130 tys. zł, egzemplarz sześcioletni w dobrym stanie możemy kupić już za 35-40 tys. zł.

Ceny części w ASO:
- przednie klocki hamulcowe - 463 zł;
- tylne klocki hamulcowe - 262 zł;
- przednie tarcze hamulcowe (kpl.) - 681 zł;
- amortyzator przedni (1 szt.) - 360 zł;
- amortyzator tylny (1 szt.) - 225 zł;
- sprzęgło (kpl.) - 1 000 zł;
- reflektor przedni - 875 zł;
- pasek rozrządu plus napinacz - 530 zł;
- wahacz przedni - 1 010 zł;
- tłumik końcowy - 525 zł.
Ceny dla Omegi 2.0 16V z 1998 roku.

O modelu omega mówi Jacek KaszyŃski, doradca serwisowy w ASO Opla w Katowicach
- Na rynku aut używanych możemy znaleźć zarówno omegi kupione w Polsce, jak i sprowadzone w jest w przyzwoitym stanie technicznym i posiada udokumentowane przebiegi, gdyż są one serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi. W przypadku aut sprowadzonych z zagranicy trzeba uważać, aby nie kupić pojazdu po poważnym wypadku - a niestety takich jest na giełdach sporo.
Omega B charakteryzuje się niską awaryjnością, jest to bardzo udany model. Drobne mankamenty pojawiające się w samochodach nie wpływają negatywnie na ich ogólną ocenę.

Zalety
- bardzo wygodne wnętrze
- duży bagażnik
- bogate wyposażenie
- atrakcyjne ceny zakupu

Wady
- wysokie koszty utrzymania
- duża utrata wartości
- wysokie spalanie w silnikach V6
- korozja nadwozia w pierwszych modelach

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • jac1

    Nie zgadzam sie z spalaniem mam dwie omegi w rodzinie i niestety motor 2,0 16v pali duzo więcej niż omega 2,5v6 jest to dobry motor i oszczędny pali do 3 litrów mniej niż2,0 16v

  • aaaa (gość)

    ja mam omege 2.5 v6 i wcale niepali dużo a komfort jezdy naprawde jest dużu

  • mariusz (gość)

    ja mam ome 20 16v i pali jak by miala 5 litrow pod maska

  • spec (gość)

    Jak to wszystkie silniki na pasku rozrządu?! Bzdura! 2,5TD ma łańcuch.

  • ziomek (gość)

    bo to nie silnik opla. obydwa 2.5td i 2.5dti to jednostki od bmw

  • Krzysztof (gość)

    Posiadam Omegę 2.5 TD z 2000 roku. Kupiłem ten samochód po sprzedaniu Chevroleta Captivy. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Samochód kupiłem od starszego belga, który miał ją od początku. Samochod jest bardzo komfortowy i nie mam z nim żadnych problemów. Przeliczając cenę jaka była w 2000 roku to auto moje kosztowało 158 tyś. złotych. W Belgii był garażowany od początku i u mnie jest również garażowany. Omega nie była po żadnym wypadku lub stłuczce. Lakier oryginalny bez zarysowań i ani śladu korozji. Silnik idealny. Moja omega ma przejechane dopiero 202500 km. Mam nawet książkę serwisową prowadzoną w belgii do 2012 r. Wszyskie wymiany oleju filtrów itd. były robione w serwisie opla. Wiem, że swojej omegi nie sprzedam choć miałem klienta, który dawał mi 18 tyś zł. Krótko mówiąc dbam o nią i pieszcze ją.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Omega dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Omega opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Omega Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł