Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Omega

Piotr Robakowski
Ostatnia przeprowadzona w 1999 roku modernizacja zachowując klasyczny kształt Omegi, nadała jej odrobinę sportowego i futurystycznego charakteru.

Omega produkowana jest już od 10 lat. Klasyczny jest także stosowany przez Opla napęd na tylną oś - rozwiązanie rzadko spotykane w konkurencyjnych limuzynach. W gamie dostępne są dwie wersje nadwozia - sedan i kombi.**Po modernizacji
Po przeprowadzonych w 1999 roku zmianach w konstrukcji nadwozia i wyposażenia wnętrza, rok później firma odmłodziła gamę silników. Pojawił się m. in. benzynowy silnik 2.6 litra V6, a także powiększona i mocniejsza wersja silnika 3.0 - nowe jego parametry to pojemność 3.2 litra i moc 218 KM. Z zewnątrz druga generacja Omegi wyróżnia się ostrymi kształtami nadwozia, które w połączeniu z aluminiowymi felgami o rzadko spotykanej stylistyce stwarza wrażenie dynamizmu. Z przodu zmieniono klosze reflektorów z tyłu lampy. Więcej zmian wprowadzono wewnątrz - ostre linie tablicy przyrządów z centralnie umieszczonym wyświetlaczem komputera pokładowego. Poniżej znajdują się przełączniki układu klimatyzacji i radia. Rzadko spotykane rozwiązanie zastosowano w układzie klimatyzacji. Klimatyzacja wyróżnia się nietypowym i przydatnym rozwiązaniem - nawet po ustawieniu jej w tryb automatyczny strumień powietrza można skierować we wszystkich kierunkach.
W konsoli centralnej znajdziemy także włącznik uruchamiający automatycznie sterowaną zasłonę przeciwsłoneczną tylnej szyby. Mimo zmian, konstruktorzy nie ustrzegli się przed błędami - wyraźnie brakuje większych i bardziej poręcznych schowków. Kieszenie w drzwiach są raczej symboliczne.
Silnik i zawieszenie
Testowy silnik o pojemności 3.2 litra i mocy 218 KM współpracował z automatyczną przekładnią. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje niewiele ponad 8 sekund, a maksymalna prędkość przekracza wartość 240 km/h. Producent przewidział nieco przestarzałą, czterobiegową automatyczną przekładnię. Denerwuje nieco wolna zmiana biegów, ale długie jej przełożenia gwarantują dobre właściwości podczas przyspieszania. Kto chce manualną przekładnię musi się zdecydować na słabszą, 180-konną wersję silnika 2.6 litra. Szybka jazda poza miastem, czy poruszanie się w miejskich korkach powoduje wzrost zużycia paliwa. Średnio podczas testu Omega zużyła około 13 l benzyny na 100 km. Zawieszenie jest wystarczająco twarde do szybkiej jazdy, a jednocześnie nie można narzekać na komfort.
Wyposażenie**
Lista wyposażenia standardowego modelu Executive jest imponująca. Znajdziemy na niej m.in. cztery poduszki gazowe, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, centralne ryglowanie zamków, automatyczna klimatyzacja, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, halogeny, radioodtwarzacz, ABS, czujniki parkowania, elektryczną regulację foteli przednich, tempomat, aluminiowe felgi, system ESP, podgrzewane przednie siedzenia i czujnik deszczu. Lista opcji obejmuje skórzaną tapicerkę, system audio firmy Bose, lakier metalik i elektrycznie sterowany szyberdach. Na uwagę zasługuje zwłaszcza system audio. W testowym modelu był odtwarzacz płyt CD ze zmieniarką i telefonem. Brzmienie zestawu firmowanego przez renomowaną firmę Bose jest wysokiej jakości. Doznania słuchowe są na takim poziomie, że możemy wybaczyć skomplikowaną obsługę zestawu i brak kilku przydatnych funkcji, np. powtarzania wybranego utworu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty