Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38789 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Opel Rocks-e. Elektryczny pojazd na kategorię AM prawa jazdy

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak / GITD

Opel Rocks-e

Opel przedstawia nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat 

Fot. Opel Opel przedstawia nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat

Opel Rocks-e

Opel przedstawia nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat 

Fot. Opel Podstawowa wersja Opla Rocks‑e będzie w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód, a miesięczna rata leasingowa będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską. Zamówienia na Opla Rocks‑e będą przyjmowane online lub u wybranych dealerów marki w Niemczech od jesieni, a na kolejnych rynkach od 2022 r.

Dzięki niewielkim wymiarom (tylko 2,41 m długości i 1,39 m szerokości, nie licząc bocznych lusterek) oraz niskiej masie (471 kg) Rocks‑e zalicza się do lekkich pojazdów silnikowych. To oznacza, że w Niemczech mogą go prowadzić osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM. Odpowiednia nowelizacja przepisów weszła w życie w 2021 r. i obecnie obowiązuje w całych Niemczech.

Zobacz także: Czy wiesz, że....? Przed II wojną światową były auta na... gaz drzewny 

Pojazd oferuje zasięg do 75 kilometrów (wg WLTP) i rozwija prędkość maksymalną 45 km/h. Akumulator Opla Rocks‑e ma pojemność 5,5 kWh i można go naładować do pełna w 3,5 godziny ze standardowego domowego gniazdka. Trzymetrowy kabel do ładowania jest na stałe zamontowany w pojeździe — wystarczy wyciągnąć go z drzwi pasażera. Opel oferuje także adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.

Rocks‑e ma nowe oblicze marki Opel – Vizor oraz reflektory i kierunkowskazy w technologii LED. Drzwi od strony przedniej i tylnej krawędzi wyglądają identycznie. Siedzenia w kabinie są przesunięte względem siebie, tak aby pasażer miał więcej miejsca na nogi, a kierowca mógł łatwiej regulować swój fotel wzdłużnie. W środku jest też sporo miejsca nad głową, nawet dla osób o wzroście powyżej 1,90 m. Ponadto, pomimo zwartych wymiarów, nowy Rocks‑e oferuje do 63 litrów przestrzeni na bagaż w miejscu na nogi pasażera, a na specjalnym haczyku można powiesić dużą siatkę z zakupami.

Na wyświetlaczu podawane są informacje o prędkości, trybie jazdy (Drive, Neutral, Reverse / jazda do przodu, bieg neutralny, bieg wsteczny), stanie naładowania akumulatora, pozostałym zasięgu i przebiegu. Przydatnym detalem jest uchwyt na smartfon w konsoli środkowej. Usługi takie jak aplikacja „myOpel” dostarczają dalszych praktycznych informacji.

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

Opel Rocks-e

Opel przedstawia nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat 

Fot. Opel

Opel Rocks-e

Opel przedstawia nowego Opla Rocks‑e, czyli pierwszy pojazd reprezentujący segment SUM – Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat

Fot. Opel

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Robert (gość)

    Ale brzydactwo ... :-(

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel zdjęcia

Opel dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł