Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36702 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Vectra

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

 W styczniu 2002 roku ruszy produkcja nowej vectry, oplowskiej limuzyny klasy średniej.

Auto ma otworzyć nowy rozdział w historii Opla. Ma być pierwszą zapowiedzią stylistyki firmy na najbliższe lata.

Według zapowiedzi projektując nową, trzecią już vectrę, myślano przede wszystkim o pojemności wnętrza, komforcie podróżowania i wygodzie prowadzenia samochodu. Na razie nie sposób nawet teoretycznie tego ocenić, bo Opel pokazał tylko sylwetkę auta, wnętrze zostawiając na pierwszy pokaz samochodu. Debiut przewidziano na Salon Samochodowy w Genewie, w marcu przyszłego roku. Auto ma tuż po nim trafić do sprzedaży.

Najpierw będzie tylko w wersji sedan, ale w ciągu następnych dwu lat Opel chce rozszerzyć gamę o kolejne nadwozia, a także silniki i skrzynie biegów.
Sylwetka jest zdecydowanie różna od obecnej. Nowa vectra jest większa i zdaje się masywniejsza. Auto jest wyższe o 5,2 cm. Rozstaw osi wzrósł o 6 cm, kół przednich o 5,2 cm, a tylnych o 4,5 cm. Te niewielkie zmiany pozwoliły jednak zwiększyć i lepiej zaplanować przestrzeń wewnątrz auta.
Patrząc na tył auta można odnaleźć podobieństwo z astrą II. Bryła samochodu przypomina skrzyżowanie astry II z ostatnimi, kanciastymi i przysadzistymi prototypami amerykańskich aut General Motors. Ma mniej sportowy, a bardziej "limuzynowy" charakter, niż obecna vectra.
Bardzo ciekawy jest podział klapy bagażnika i tylnych świateł na wyraźne, równoległe pasy, wspólne dla klapy i kloszy lamp. Będzie to zdecydowany wyróżnik tego modelu.
Szkoda natomiast, że z przodu i z profilu auto nie różni się wyraźnie od volkswagena passata i forda mondeo. Maska auta nie jest już tak niepowtarzalna i charakterystyczna, jak maska obecnej vectry.

Nowością vectry będzie Interaktywny System Jezdny, nowy rodzaj podwozia. Podstawą tego systemu jest wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, sterowane elektronicznie hydrauliczne wspomaganie kierownicy oraz zastosowanie aluminium do wykonania nieresorowanych elementów. Będą przez to lżejsze, i ich ruch w mniejszym stopniu będzie oddziaływał na zachowanie całego auta. Samochód będzie też wyposażony w nowej generacji układ elektronicznej stabilizacji jazdy ESP plus.
Dobrze wyprofilowane nadwozie i nowoczesne rozwiązania wygłuszające mają wyraźnie zmniejszyć poziom hałasu wewnątrz auta. W standardzie znalazło się m. in. 6 poduszek powietrznych i aktywne zagłówki. Nowa vectra będzie miała także: nową klimatyzację z czujnikami zanieczyszczeń powietrza, wycieraczki uruchamiane za pomocą czujnika deszczu i asystenta parkowania - urządzenie pomagające "bezkolizyjnie" cofać.

W gamie silników znajdą się benzynowe jednostki o mocy od 122 KM do 147 KM oraz wysokoprężne o mocach do 100 KM do 125 KM. Nowością w tym modelu będzie także pięciobiegowa automatyczna skrzynia z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Vectra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Vectra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Vectra Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł