Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Vectra Caravan

Piotr Robakowski
Przed miesiącem na Salonie Samochodowym we Frankfurcie Opel pokazał Vectrę w wersji kombi.

Przed ponad rokiem w ofercie Opla pojawiła się nowa wersja modelu Vectra. Pojazd zaskoczył wówczas niepowtarzalną linią nadwozia - ostre linie i cięcia podkreślają sportowy charakter pojazdu. Kilka miesięcy później do czterodrzwiowej wersji nadwozia dołączył model pięciodrzwiowy - GTS, a później także wersja hatchback - nazywana Signum. **Historia i teraźniejszość
Prezentacja Vectry kombi zbiega się z pięćdziesiątą rocznicą wprowadzeniu do sprzedaży modelu kombi ze znakiem Opla. Wspomnieć należy chociażby o modelu Olympia Rekord CarVan w wersji kombi, czy rodzinnej wersji modelu Kadett. Na polskim rynku najbardziej znane są modele kombi Astry i Vectry - poprzedniej generacji. Aktualnie w ofercie tego producenta znajdziemy Astrę II kombi i za kilka tygodni także Vectrę kombi. Mimo wielu stylistycznych podobieństw nadwozia i wnętrza nowej wersji, Vectra kombi bazuje technologicznie na wydłużonej o 13 centymetrów płycie podłogowej, która zastosowana została już w modelu Signum. Dzięki temu konstruktorzy otrzymali przestronny przedział pasażerski i spory, bo liczący 530 litrów bagażnik. Jego pojemność można zwiększyć do 1850 litrów po złożeniu tylnej kanapy - przedział bagażowy ma wówczas 2.8 metra długości.
Nadwozie
Wydłużona płyta podłogowa zwiększyła wielkość przedziału pasażerskiego, ale wymusiła także zmiany konstrukcyjne w tylnej części nadwozia. Stąd od przodu Vectra kombi nie różni się niczym od pozostałych wersji nadwozia tego modelu. Zmiany widać wyraźnie na wysokości drugich drzwi - zmieniła się ich szerokość i układ szyb. Za słupkiem drzwiowym "C" styliści wyprostowali linię nadwozia, która wraz z szybą zbiega się z mocno wcinającymi się w bok auta światłami tylnymi. Dzięki temu prosta w formie linia nadwozia nabrała dynamizmu i charakteru.
Wnętrze
Tablica przyrządów znana z wersji sedan, GTS i Signum odznacza się ciekawą formą - podobnie jak nadwozie jest proste i pozbawione łuków, czy zaokrągleń. Podstawowa wersja wykończona czarnymi plastikami stwarza miłe dla oka wrażenie - miękkie i dopasowane elementy poprawiają nasze samopoczucie. Zmiany w płycie podłogowej pozwoliły wygospodarować dodatkowo kilka milimetrów na nogi pasażerów tylnej kanapy. Nawet osoby wysokie nie powinny narzekać na brak miejsca.
Wyposażenie
W standardzie znajdziemy zestaw czterech poduszek powietrznych i boczne kurtyny, jest także klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, system ABS i TC, elektryka wszystkich szyb, lusterek i centralny zamek. Bogata lista wyposażenia dodatkowego zaskakuje swoją ofertą - jest bowiem nie tylko radio ze zmieniarką CD, ale także system nawigacji satelitarnej, odtwarzacz DVD z umieszczonym w dachu ekranem. Klient może także zamówić tzw. asystenta podróży - pośrodku tylnej kanapy montujemy sporej wielkości podłokietnik, który posiada dwa stoliki, stojak na monitor, czy schowek na napoje i system kontroli trakcji ESP.
To co porusza**
Oferta silników napędzających rodzinną odmianę Vectry zaczyna się od benzynowe silnika o pojemności 1.8 litra i mocy 122 KM. Jest także silnik 2.0 Turbo dysponujący mocą 175 KM, jednostka 2.2 litra (155 KM) i sześciocylindrowy motor 3.2 litra o mocy 211 KM. Wśród silników wysokoprężnych obecne są trzy jednostki - 2.0 DTI - 100 KM, 2.2 DTI - 125 KM i 3.0 V6 CDTI - 177 KM. W planach jest także wprowadzenie silnika diesla o pojemności 1.9 litra i mocy od 120 do 150 KM. Wydłużony rozstaw osi poprawił komfort jazdy - lepiej tłumione są niewielkie nierówności. Pojazd jest także bardziej stabilny, a twarde zawieszenie wyeliminowało tak często spotykane w samochodach kombi nurkowanie podczas hamowania. Precyzyjny układ kierowniczy pozwala pewnie prowadzić samochód także przy wyższych prędkościach, a przecież większość silników rozpędza Vectrę kombi maksymalnie do ponad 200 km/h.
Najtańsza Vectra kombi z silnikiem 1.8 litra to wydatek 81.500 złotych, wersja z wysokoprężnym silnikiem 2.0 l (100 KM) jest droższa o 5.250 złotych.
Najdroższy w ofercie model to pojazd wyposażony silnik diesla 3.0 l V6 o mocy 177 KM - wyłożyć trzeba 157.800 złotych. Opel Vectra 3.2 V6 (211 KM) jest tańsza o prawie 19 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty