Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37173 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody użytkowe

Opel Vivaro e. Lekki dostawczak na prąd

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Opel Klienci będą mogli wybrać spośród dwóch pojemności akumulatora, w zależności od potrzeb. Nowy Opel Vivaro‑e będzie dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh zapewniającym zasięg do 200 kilometrów oraz z akumulatorem 75 kWh, który pozwoli na przejechanie 300 kilometrów na jednym ładowaniu

Vivaro‑e jest oparty na opracowanej przez grupę uniwersalnej platformie EMP2, która umożliwia stosowanie zarówno konwencjonalnych, jak i zelektryfikowanych zespołów napędowych. Wprowadzając Vivaro‑e, firma Opel poszerza ofertę w segmencie szczególnie efektywnych lekkich pojazdów użytkowych. Premierę kolejnego elektrycznego dostawczego Opla — modelu Combo‑e — zaplanowano na 2021 rok.

„Opel stawia na elektryczność. Do 2024 roku wszystkie modele naszej marki będą oferowane w wersjach zelektryfikowanych” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Każdy samochód będzie można zamówić również w takiej odmianie. Zelektryfikowane lekkie pojazdy użytkowe będą miały szczególne znaczenie na ostatnim odcinku trasy w strefie miejskiej, zarówno w przewozie osób, jak i towarów. Dlatego bardzo się cieszę, że Vivaro‑e będzie dostępny już w przyszłym roku, a zelektryfikowane wersje Opli Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life pojawią się w 2021 roku”.

Zobacz także: Czy wiesz, że....? Przed II wojną światową były auta na... gaz drzewny

Dzięki nowemu Vivaro‑e niemiecka marka będzie kontynuować historię sukcesu, która zaczęła się od pierwszej generacji modelu w 2001 roku. Vivaro A był oferowany do 2014 roku, głównie jako kombi, furgon oraz platforma do zabudowy. Przez ten czas Opel dostarczył klientom ponad 650 000 egzemplarzy Vivaro. W 2014 wprowadzono drugą generację — do połowy bieżącego roku Opel sprzedał około 310 000 tych samochodów.

Trzecia odsłona Opla Vivaro dotarła do dealerów kilka tygodni temu. Wielofunkcyjny lekki pojazd użytkowy jest teraz dostępny w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). W porównaniu z poprzednikiem ma także o 200 kg większą ładowność (maks. 1400 kg) oraz może holować przyczepę cięższą o pół tony (do 2500 kg). Większość wersji nowego Vivaro ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala na wjazd na podziemne parkingi. Zwiększył się również komfort kierowcy i pasażerów. Liczne nowoczesne technologie i systemy wspomagające kierowcę — w tym adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip, panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni czy systemy multimedialne — są dostępne jako opcje. W codziennej pracy pomagają też takie rozwiązania, jak elektrycznie sterowane przesuwane drzwi oraz system FlexCargo ułatwiający przewożenie dłuższych przedmiotów.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Opel Vivaro zdjęcia

Opel Vivaro dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Opel Vivaro opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Vivaro Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł