Opel Vivaro. Nowa generacja już w sprzedaży - trzy długości do wyboru

Mariusz Michalak
Opel Vivaro W porównaniu z poprzednim modelem trzecia generacja Vivaro jest dostępna w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m oraz 5,30 m). Zwiększono także ładowność (o 200 kg, do 1400 kg) oraz uciąg (o pół tony, do 2500 kg). Fot. Opel
Opel Vivaro W porównaniu z poprzednim modelem trzecia generacja Vivaro jest dostępna w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m oraz 5,30 m). Zwiększono także ładowność (o 200 kg, do 1400 kg) oraz uciąg (o pół tony, do 2500 kg). Fot. Opel
Firma Opel rozpoczęła na polskim rynku przyjmowanie zamówień na nowego Vivaro, oferowanego w cenie od 90 250 zł. Pierwsze egzemplarze klienci odbiorą już na przełomie lata i jesieni bieżącego roku.

W porównaniu z poprzednim modelem trzecia generacja Vivaro jest dostępna w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m oraz 5,30 m). Zwiększono także ładowność (o 200 kg, do 1400 kg) oraz uciąg (o pół tony, do 2500 kg). Ponadto większość wersji ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala na wjazd na podziemne parkingi. Lista opcji obejmuje szereg systemów wspomagających kierowcę oraz zaawansowanych technologii, takich jak układ kontroli trakcji IntelliGrip, kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni oraz system multimedialny z nawigacją. Inne przydatne rozwiązania to między innymi przesuwane drzwi sterowane elektrycznie oraz ułatwiająca przewożenie dłuższych przedmiotów klapa FlexCargo.

Odmiany Vivaro: furgon, furgon z kabiną załogową i kombi

Opel oferuje nowe Vivaro w czterech wersjach. Vivaro Furgon w podstawowej konfiguracji oferowany jest od 90 250 zł. Samochód o długości 4,60 m (wersja krótka — Kompakt) jest wyposażony w zgodny z normą Euro 6d‑TEMP silnik Diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 75 kW/102 KM, współpracujący z 6‑biegową przekładnią manualną.

Vivaro Furgon Kompakt ma 4,6 m3 przestrzeni ładunkowej z możliwością jej powiększenia do 5,1 m3 dzięki opcjonalnej klapie FlexCargo w przegrodzie za kabiną, która umożliwia przewóz przedmiotów o długości 3,32 m (zamiast standardowych 2,16 m). W samochodzie z opcjonalną klapą FlexCargo oparcie środkowego fotela można złożyć, uzyskując podręczny stolik i zamieniając kabinę furgonu w mobilne biuro. Długość i kubatura przestrzeni ładunkowej Vivaro zwiększa się aż do odpowiednio 4,02 m oraz 6,6 m3 w wersji Extra Long.

Nowe Vivaro w wersji furgon z kabiną załogową, z miejscami nawet dla sześciu osób w dwóch rzędach, kosztuje od 109 550 zł. Jeszcze większą elastyczność oferuje, dostępne już wkrótce, Vivaro Furgon Flex z kabiną załogową, czyli z podnoszącą walory użytkowe samochodu składaną przegrodą i drugim rzędem foteli. Podłoga przestrzeni ładunkowej w tym wariancie jest wyłożona drewnem i ma antypoślizgową powierzchnię z aluminiowymi prowadnicami.

Trzecią odmianą jest osobowy Vivaro Kombi, którym w zależności od wersji wyposażenia i konfiguracji foteli może podróżować do 9 osób — jest to więc idealny mikrobus dla pracowników dojeżdżających na plac budowy lub do biura. Wersja 9-osobowa jest dostępna w cenie od 120 000 zł.

Ssystemy wspomagające kierowcę

Po raz pierwszy klienci mogą zamówić zdalnie sterowane elektrycznie drzwi przesuwane — w celu ich otwarcia wystarczy wykonać ruch stopą pod progiem z odpowiedniej strony pojazdu.

Kierowcę wspomagają systemy współpracujące z przednią kamerą i czujnikami radarowymi. Są to między innymi: asystent pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny tempomat z ogranicznikiem prędkości, system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Vivaro po raz pierwszy może być wyposażony w opcjonalny wyświetlacz projekcyjny, na którym w polu widzenia kierowcy podawane są ważne informacje, takie jak prędkość, ustawienia poszczególnych systemów wspomagających prowadzenie pojazdu oraz wskazówki nawigacji. Kolejną nowinką jest panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni. Obraz strefy za pojazdem jest przekazywany na siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy pokładowego systemu Multimedia lub Multimedia Navi Pro. Obydwa systemy są kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje nawigację z mapami 3D całej Europy.

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni — błocie, piasku lub śniegu — gwarantuje zaawansowany układ kontroli trakcji IntelliGrip. Dodatkowy pakiet budowlany obejmuje prześwit podniesiony o 25 mm oraz osłony podwozia. W przyszłości klienci będą mogli zamówić również wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Napęd nowego Opla Vivaro

Zgodne z normą Euro 6d-TEMP silniki 1.5 i 2.0 rozwijają moc od 75 kW/102 KM do 130 kW/177 KM (zużycie paliwa wg NEDC1: 6,5–5,0 l/100 km w cyklu miejskim, 5,3–4,6 l/100 km poza miastem, 5,8–4,7 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 152–125 g/km; zużycie paliwa wg WLTP2: 8,0–6,0 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji CO2 211–158 g/km). Zestawienie silników:

Silnik

1.5 diesel

1.5 diesel

2.0 diesel

2.0 diesel

2.0 diesel

Moc

75 kW/102 KM

88 kW/120 KM

90 kW/122 KM

110 kW/150 KM

130 kW/177 KM

przy obr./min

3500

3500

3750

4000

3750

Maks. moment obrotowy

270

300

340

370

400

przy obr./min

1600

1750

2000

2000

2000

Norma emisji spalin

Euro 6d‑TEMP

Przekładnia

6‑biegowa

6‑biegowa

6‑biegowa

6‑biegowa

8-biegowa automatyczna

Zużycie paliwa wg NEDC; l/100 km

Cykl miejski

5,6–5,4

5,1–5,0

6,5–6,1

6,2–5,8

6,3–5,9

Cykl pozamiejski

4,9–4,7

4,7–4,6

5,3–4,9

5,2–4,8

5,3–5,0

Cykl mieszany

5,2–4,9

4,9–4,7

5,7–5,4

5,6–5,2

5,7–5,3

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

136–129

130–125

152–142

152–137

149–141

Zużycie paliwa wg WLTP; l/100 km

Cykl mieszany

7,4–6,1

6,9–6,0

8,0–7,0

7,8–6,8

8,0–6,9

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

194–159

181–158

211–183

206–179

209–182

Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję Vivaro z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mogło sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłym centrum, na ostatnim odcinku drogi, jaką towar pokonuje do odbiorcy.

Ceny podane w informacji prasowej dla wersji dostawczych są netto, a dla wersji osobowej kombi brutto.

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty