Opel z systemem komunikacji OnStar

(ip)
Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie prezes firmy Opel, Dr Karl-Thomas Neumann, zapowiedział wprowadzenie systemu OnStar - wyższego poziomu systemu komunikacji w samochodzie.

„OnStar i Opel sprawią, że od 2015 roku podróżowanie po Europie będzie bezpieczniejsze i spokojniejsze” — powiedział dr

Fot: Opel
Fot: Opel

Karl-Thomas Neumann – „Dzięki systemowi OnStar4G LTE kierowcy jeżdżący samochodami marki Opel będą mogli cieszyć się szybkim mobilnym Internetem, a my zrobimy duży krok naprzód na drodze do realizacji naszej wizji komunikacji — zaprezentowanej zeszłej jesieni w koncepcyjnym modelu Opel Monza”. OnStar jest wiodącą marką na rynku rozwiązań komunikacyjnych w zakresie bezpieczeństwa i ochrony, oferującą usługi związane z mobilnością oraz zaawansowane technologie informacyjne.

Już ponad 6 500 000 klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku korzysta z usług komunikacyjnych systemu OnStar. Opel planuje wprowadzenie systemu OnStar w samochodach osobowych na wybranych rynkach europejskich z początkiem 2015 roku. Karl-Thomas Neumann wyjaśnił, które usługi przyczynią się do ułatwienia i usprawnienia jazdy samochodem:

  1. Połączenie 4G LTE: Dzięki OnStar 4G LTE samochód stanie się potężnym mobilnym punktem dostępowym Wi-Fi, ułatwiającym dostęp nawet siedmiu urządzeniom mobilnym do aplikacji i usług, które wymagają szybkich połączeń komórkowych lub danych.
  2. Pomoc w nagłych wypadkach: Nieważne, jakiego rodzaju kłopoty może mieć kierowca na drodze — OnStar jest po to, aby pomóc. W przypadku aktywacji poduszki powietrznej OnStar może zostać automatycznie zaalarmowany. Kiedy wymagana jest szybka pomoc medyczna lub jest się świadkiem wypadku drogowego, wystarczy nacisnąć przycisk alarmowy, a OnStar może wezwać pomoc.
  3. Zdalne łącze: Mobilna aplikacja OnStar RemoteLink pozwala kierowcom na zdalne łączenie się z samochodem. Za pomocą smartfona można sprawdzić poziom oleju i ciśnienie w kołach, a także zablokować lub odblokować samochód. Adres docelowy podróży można wysłać bezpośrednio do pokładowego systemu nawigacyjnego.
  4. Pomoc w przypadku kradzieży samochodu: Jeśli pojazd zostanie skradziony, OnStar może współpracować z policją i ułatwić jego szybkie i bezpieczne odzyskanie.
  5. Pomoc drogowa: Nawet jeśli kierowca nie może jechać dalej, nigdy nie zostanie sam z problemem. Bez względu na to, czy jest to pusty bak, czy przebita opona, wystarczy nacisnąć przycisk ratunkowy, aby poprzez OnStar wezwać pomoc.
  6. Diagnostyka samochodu: OnStar wysyła co miesiąc e-mail z diagnostyką pojazdu, zawierającą najważniejsze dane i informacje o aucie. Kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć przycisk.
  7. Usługi zdalne: Kierowcy nie muszą się już martwić, że zatrzasną swoje kluczyki w samochodzie. Wystarczy zadzwonić do OnStar. Doradca sprawdzi tożsamość dzwoniącego i wyśle do pojazdu sygnał, który odblokuje drzwi. Adres miejsca docelowego podróży można wysłać bezpośrednio do pokładowego systemu nawigacji: wystarczy nacisnąć przycisk OnStar lub skorzystać z aplikacji RemoteLink.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty