Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Zafira 1,8 16V Elegance

Motoexpress
Największą zaletą Zafiry jest przestronne, uniwersalne wnętrze nadwozia. To jedyny europejski minivan mogący przewozić 7 osób.

Lider minivanów
Oplowska Zafira krótko po wprowadzeniu do sprzedaży (wiosną 1999 r.) stała się liderem rynku europejskiego wśród tzw. minivanów. Jest jedynym niemieckim pojazdem tego typu.
Nadwozie uzyskano pochylając mocno ku przodowi pokrywę komory silnika wraz z błotnikami. Z przednią szybą tworzą one prawie jedną płaszczyznę. Środkowa i tylna część nadwozia (z pionową ścianą tylną) przypominają kombi. Zafira nie ma wyszukanej stylizacji, ale współczynnik oporu powietrza Cx=0,33 - najlepszy w swojej klasie.

Opel Zafira 1,8 16V Elegance

Uniwersalne wnętrze
Innowacyjny system siedzeń (flex 7) pozwala nawet jednej osobie, i to w krótkim czasie, przekształcić auto z małego busa w furgon do przewozu bagażu. Dwa foteliki trzeciego rzędu chowają się we wnękach podłogi, a środkowa kanapa ma dzielone (60:40) i składane oparcie; daje też cała się składać. Objętość przedziału bagażowego zmieniamy od 490, przez 640, aż do 1700 l, (po złożeniu siedzeń tylnych).
Wyposażenie i cena
Wersję Elegance standardowo wyposażono m.in. w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, centralny zamek drzwi zdalnie sterowany, schowek pod fotelem pasażera, elektrycznie ustawione i podgrzewane lusterka zewnętrzne, układ przeciwblokujący hamulce ABS, przednie lampy przeciwmgłowe i sterowanie radiem przy kierownicy. Zafirę Elegance napędzaną silnikiem 1,8 l kupujemy za 81 650 zł. W tej cenie będzie też dodana klimatyzacja.
Bezpieczna podróż
Zawieszenie kół jest w miarę miękkie i jednocześnie dobrze stabilizujące dość wysoki samochód. Zafira podczas jazdy nie wykazuje tendencji do nadmiernych przechyłów, nawet na ciasnych łukach dróg. Konstrukcja nadwozia jest masywna, ma grube słupki dachu, liczne wzmocnienia struktury - jest bezpieczna.
Prowadzenie i dynamika
Niewielka średnica kierownicy, dobre wspomaganie układu kierowniczego, płynnie działające pozostałe urządzenia sterowania, ułatwiają pracę kierowcy. Siedzi on wysoko, ma dobrą widoczność do przodu i w lusterkach wstecznych, nawet wewnętrznym, (środkowy zagłówek kanapy tylnej może być głęboko chowany w oparcie). Widoczność ograniczają, tworząc tzw. martwe pola, obramowania małych okienek przy przednich słupkach dachu. Samochód posłusznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Nie traci wiele ze swej żwawości nawet wtedy, gdy jest obciążony np. 4 osobami. Zawdzięczamy to przede wszystkim nowoczesnemu silnikowi Ecotec, który połączono z przekładniami o dobrze dobranych przełożeniach.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty