Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36224 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ,  Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert Obecna na rynku od 2011 roku trzecia generacja Zafiry w najtańszej wersji Enjoy, napędzanej silnikiem benzynowym 1.8 Twinport Ecotec (115 KM), kosztuje 78 250 zł.

Obecnie w ofercie Opla znajduje się zarówno Zafira drugiej generacji pod nazwą Family jak i najnowsza konstrukcja Tourer. Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ,  Fot: Robert Kulczyk – Info-EkspertZałożeniem projektantów było stworzenie auta wygodnego o dużej przestrzeni wewnętrznej, które mogłoby pomieścić 7 osób, jednocześnie zaspokajałoby potrzeby bardziej wymagających klientów. Do budowy modelu wykorzystano nową płytę podłogową Global Delta Platform. Auto otrzymało większy w porównaniu z poprzednikiem o 5,7cm rozstaw osi, który wynosi 276 cm. Sprzedawane jest w dwóch wersjach wyposażenia: Enjoy i Cosmo. Atrakcyjnie przedstawia się bogata paleta silników. Klient może dokonać wyboru z czterech jednostek benzynowych o mocach od 115 do 150 KM oraz trzech Diesli od 110 do 165 KM.

Nadwozie to typowy jednobryłowy minivan. Model w porównaniu ze swoim poprzednikiem nieco urósł, długość wzrosła o blisko 20 cm co w bezpośredni sposób przełożyło się na rozmiary przestrzeni wewnętrznej. Producent położył duży nacisk na wygląd zewnętrzny tak, aby auto poza swoją funkcjonalnością uzyskało ciekawą stylistykę. W nowej Zafirze dużo elementów zewnętrznych zostało zainspirowanych innymi modelami marki. Reflektory przednie niczym z modelu Ampera czy przetłoczenia boczne przypominające te z Insigni. Pojazd charakteryzuje się nie tylko nowoczesnym designem, ale również sporymi wymiarami zewnętrznym, które w pewnych okolicznościach mogą przysporzyć kierowcy trudności, chociażby podczas Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ,  Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspertszukania miejsca parkingowego w zatłoczonym mieście.

Zafira Tourer to z pewnością obszerny i praktyczny samochód. Wygospodarowana przez konstruktorów przestrzeń oraz sposób przeszklenia powodują odczucie, że nie jest ona niczym ograniczona. Uwagę przykuwa duża panoramiczna szyba czołowa, która po odsunięciu ku tyłowi części podsufitki kończy się na wysokości zagłówków foteli przednich. Dobrze wyprofilowane fotele przednie są wygodne, a ich sposób regulacji pozwala bez problemu znaleźć optymalną pozycje zarówno dla kierowcy jak i pasażera. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie znajdą trzy indywidualne regulowane fotele. Dzięki temu, że nadwozie urosło w porównaniu z drugą generacją modelu, w III rzędzie znacznie podniósł się komfort podróżowania i osoby tam zasiadające nie powinny już narzekać na zbyt małą przestrzeń na nogi. Nowatorskim rozwiązaniem zastosowanym we wnętrzu jest wielofunkcyjna konsola centralna „FlexConsole”. System montowany na aluminiowych szynach oferuje zestaw schowków i uchwytów, który obejmuje miedzy innymi przesuwane uchwyty na napoje, schowek i podłokietnik centralny. O Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ,  Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspertfunkcjonalności auta decyduje głównie możliwość jego adaptacji do potrzeb chwili. Producent zastosował system foteli Flex7®, który pozwala w krótkim czasie dowolnie skonfigurować przestrzeń kabiny poprzez odpowiednie złożenie foteli II i III rzędu. Minimalna objętość bagażnika w konfiguracji siedmiomiejscowej wynosi 152 litry, możemy ją według własnego uznania powiększać aż do uzyskania 1860 litrów po złożeniu foteli II i III rzędu. Ciekawym i unikalnym rozwiązaniem jest zastosowanie bagażnika rowerowego „FlexFix®”. Zintegrowany z tylnym zderzakiem, wysuwany jak szuflada daje możliwość przewozu nawet czterech rowerów.

Do napędu testowanej wersji wykorzystywany jest turbodoładowany dwulitrowy silnik wysokoprężny z układem zasilania Common Rail charakteryzujący się maksymalna Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ,  Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspertmocą 165 KM i maksymalnym momentem 350Nm. W przekazywaniu momentu na przednie koła pośredniczy sześciostopniowa przekładnia manualna, w której wybór przełożenia następuje bez żadnych przeszkód, bardzo precyzyjnie. Dopłata w kwocie 6000 zł pozwala osobom ceniącym wygodę na wyposażenie pojazdu w automatyczną skrzynie biegów. Silnik rozpędza auto o masie własnej przekraczającej 1600 kg od 0 do 100 km/h w czasie 9,8s. Najmocniejsza jednostka, jaka montowana jest w Zafirze może nie zachwyca dynamiką, ale bez najmniejszych problemów radzi sobie podczas wyprzedzania oraz w ruchu miejskim. Nowy układ zawieszenia oraz większy rozstaw osi i kół w porównaniu z poprzednikiem pozwoliły uzyskać lepszy komfort i właściwości jezdne. Zastosowano w nim z przodu: kolumny Mcpherson i izolowaną ramę pomocniczą, z tyłu belkę skrętną z drążkami Watta. Pojazd wyposażony jest w system FlexRide, który w sposób adaptacyjny dostosowuje właściwości jezdne w tym charakterystykę zawieszenia do warunków drogowych. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy: zrównoważonego trybu standardowego, podnoszącego komfort jazdy trybu „Tour” oraz trybu „Sport”, który usztywnia nieco zawieszenie oferując kierowcy bardziej sportowe doznania.

Wybrane dane techniczne Opla Zafiry Tourer i konkurentów:

Marka / model

Opel Zafira Tourer

Citroen C4 Grand Picasso

Seat Alhambra

Wersja

Cosmo

Exclusive

Style

Ilość miejsc

7

7

7

Cena (zł)

112 350

108 200

126 317

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1956

1997

1968

Moc (KM)

165

150

170

Moment obrotowy (Nm)

350

270

350

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,8

10,2

9,5

Prędkość maksymalna (km/h)

208

204

207

Średnie spalanie (l/100 km)

5,3

5,9

5,8

Skrzynia biegów

Manualna
6-biegowa

Manualna,
6-biegowa

Manualna,
6-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

152

208

267

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Info-Ekspert

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ,  Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI , Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • czytelnik (gość)

    gratuluje artykułu, galeria auta rodzinnego z 33 zdjęciami prezentującymi auto z zewnątrz a tylko 4 zdjęcia z wnętrza pojazdu i żadnego z konfiguracją foteli przestrzeni i praktyczności wnętrza świadczy o braku zrozumienia tematu auta rodzinnego. Kolejne czytadło nic nowego odkrywczego. prosze pomyślec czy warto tracić czas na powielanie kolejnych oczywistych tekstów.

  • poziomek (gość)

    Celan uwaga odnośnie zdjęć :D:D:D:D:D:D

  • użytkownik (gość)

    Obecnie nie ma w ofercie Opla silnika 1.8 o mocy 115KM zmodernizowano go w 2001r dając mu moc 125KM a poźniej 140KM. Pewnie autor miał na mysli silnik 1.6 o mocy 115KM, który jest zbyt słaby jak na takie auto.

  • Komentarz usunięty.
  • Dominik (gość)

    dobry samochód rodzinny. fajnie się jeździ, a części można łatwo dostać i to w dobrej cenie. ja do swojej zafiry przeważnie zamawiam z ............. i albo naprawiam niektóre rzeczy sam, albo daje dla mechanika Edytowany przez moderatora 2014-01-07 12:39

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Zafira zdjęcia

Opel Zafira dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Opel Zafira Cena

Części dla marki Opel

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

350 zł