Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Zafira Tourer z najmocniejszym silnikiem

(ip)
Opel Zafira Tourer, Fot: Opel
Opel Zafira Tourer, Fot: Opel
Silnik nowej generacji 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 200 KM/147 kW i generujący 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, po uaktywnieniu funkcji overboost, zapewnia Zafirze Tourer pozycję jednego z najmocniejszych kompaktowych minivanów na rynku. M inivan jest teraz także wyposażony w zaawansowany system multimedialny IntelliLink, zaadaptowany specjalnie dla tego modelu.

Dzięki współpracy ze smartfonem innowacyjna technologia IntelliLink firmy Opel gwarantuje dostęp do rozrywki i informacji,

Opel Zafira Tourer, Fot: Opel
Opel Zafira Tourer, Fot: Opel

który można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. System IntelliLink w Zafirze Tourer obejmuje odtwarzacz CD, radioodbiornik z zakresami AM/FM, gniazda AUX/USB, możliwość sterowania iPodem, odtwarzaczem mp3 i smartfonem za pomocą przycisków na kierownicy, moduł Bluetooth umożliwiający korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym oraz funkcję odbioru strumieniowych transmisji audio. Wieloma funkcjami systemu – w tym nawigacją i niektórymi funkcjami smartfona – można także sterować przez polecenia głosowe, a wersje Radio CD 600 i Navi 950 Europe systemu IntelliLink oferują nawet odczytywanie na głos przychodzących wiadomości SMS (dostępne w wybranych językach). Ponadto w zaparkowanym samochodzie na ekranie systemu można wyświetlać pliki graficzne zapisane na nośniku pamięci podłączonym przez USB. Na dużym, siedmiocalowym kolorowym monitorze o wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest nowy interfejs z czytelną i ułatwiającą obsługę grafiką IntelliLink.

Opel Zafira Tourer, Fot: Opel
Opel Zafira Tourer, Fot: Opel

Nawigacja wbudowana w system Navi 950 IntelliLink działa wyjątkowo szybko i precyzyjnie. Punkty docelowe można wprowadzać za pomocą tradycyjnych przycisków lub poleceń głosowych, które w jednym zdaniu mogą zawierać adres i żądanie uruchomienia nawigacji. Zmiana skali wyświetlanej mapy następuje teraz praktycznie bezzwłocznie, a aktualne wersje map można wprowadzić do pamięci urządzenia przez złącze USB. IntelliLink w najbogatszej wersji Navi 950 Europe zawiera mapy całego kontynentu europejskiego wraz z Rosją i Turcją.

200-konna (147 kW) jednostka 1.6 ECOTEC nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem i aż 300 Nm (z wykorzystaniem funkcji overboost) dostępne już od 1700 do 4700 obr./min gwarantuje znacznie lepsze osiągi, niż można byłoby oczekiwać od typowego kompaktowego minivana. Wysoka wartość momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i wzorcową elastyczność. Wyposażona w ten silnik Zafira Tourer rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, a elastyczność mierzona zdolnością do zwiększenia prędkości z 80 do 120 km/h na 5. biegu wynosi 8,3 sekundy, co jest najlepszym wynikiem wśród siedmiomiejscowych kompaktowych minivanów. Prędkość maksymalna samochodu to 225 km/h, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym z systemem Start/Stop wynosi 7,0 l/100 km (pomiar wg standardu NEDC) przy emisji CO2 na poziomie 164 g/km. Wysoka kultura pracy wyrażająca się bardzo niskim poziomem hałasu i wibracji to prawdziwy atut znakomitego silnika Opla, któremu towarzyszy sześciobiegowa manualna przekładnia nowej generacji, oferująca płynną i szybką zmianę biegów.

Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI , Fot: Opel
Opel Zafira Tourer 2.0 BiTurbo CDTI , Fot: Opel

Benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 200 KM/147 kW jest jednym z elementów szerokiej ofensywy modelowej i silnikowej firmy Opel. To najmocniejszy silnik Zafiry Tourer, którą Opel oferuje także z następującymi jednostkami napędowymi: flagowy diesel 2.0 BiTurbo CDTI rozwijający moc 195 KM/143 kW i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego,  diesel 1.6 CDTI nowej generacji, który przy 136 KM/100 kW i 320 Nm zużywa tylko 4,1 l paliwa na 100 km (CO2: 109 g/km) oraz 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo w wersji 170-konnej (125 kW). Alternatywą dla szerokiej gamy wersji z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi może być Zafira Tourer z silnikiem przystosowanym do spalania skroplonej mieszaniny propanu i butanu (1.4 LPG 140 KM/103 kW) lub sprężonego gazu ziemnego (1.6 CNG).

Zafirę Tourer z najmocniejszym silnikiem można rozpoznać po dwóch końcówkach układu wydechowego oraz dyskretnym, zauważalnym tylko dla spostrzegawczych, czerwonym napisie „turbo” z tyłu pojazdu. Adaptacyjne zawieszenie FlexRide oraz koła w rozmiarze od 17 do 19 cali, dostępne w zróżnicowanej ofercie wzorów, przenoszą moc Zafiry Tourer na drogę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty