Opona turystyczna Dunlopa do klasycznych motocykli

(ip)
Dunlop odświeża i wzbogaca swoją ofertę w segmencie opon turystycznych do motocykli, rozszerzając paletę rozmiarową opony StreetSmart. Została ona zaprojektowana specjalnie z myślą o klasycznych motocyklach, których systematycznie przybywa w Europie.

Badania pokazały, że popularność klasycznych motocykli w Europie gwałtownie rośnie. W samych tylko Niemczech w ciągu

Fot: Dunlop
Fot: Dunlop

zaledwie czterech lat średni wiek użytkowanego motocykla wzrósł z 12 do 14 lat. Wynika to głównie z coraz większej ilości motocyklistów w wieku 40-50 lat, dla których jednoślady to przede wszystkim hobby . Dane dotyczące wielkości sprzedaży w całej Europie wskazują, że obecnie ponad połowa motocykli sprzedawanych na kluczowych rynkach europejskich  to właśnie maszyny klasyczne. Rosnący popyt w tym segmencie zwiększa zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie opony.

Opona Dunlop StreetSmart, zaprojektowana jako rozwinięcie konstrukcji opony Arrowmax GT501 Touring Bias, zastępuje także model Arrowmax D103. StreetSmart to połączenie doskonale dopracowanego projektu oraz najnowszych technologii zastosowanych do produkcji części nośnej i mieszanki bieżnika. Innowacyjne rozwiązania zapewniają doskonałą przyczepność i najwyższy komfort, rzadko spotykany w tym segmencie. W oponie zastosowano całkowicie nową mieszankę z silikonem, poprawiającą przyczepność w niskich temperaturach i na mokrych nawierzchniach.

Fot: Dunlop
Fot: Dunlop

Dunlop StreetSmart to nowy profil i konstrukcja. Masa opony została zmniejszona nawet do 25% w stosunku do poprzedniego modelu, co poprawia prowadzenie i zwiększa komfort jazdy. Większe rowki bieżnika wpływają na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wydłużyć przebieg opon StreetSmart, zastosowano w nich pogłębiony bieżnik, którego skośna rzeźba zarówno w przednich, jak i tylnych oponach zwiększa odporność na ścieranie. Ponadto w części centralnej przedniej opony występują rowki poprawiające kierowalność i przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przy projektowaniu Dunlop StreetSmart wykorzystano najnowsze, generowane komputerowo narzędzia modelowania. Efektem tego jest uzyskanie kształtu napompowanej opony maksymalnie zbliżonego do kształtu opony nienapompowanej, co pozwoliło znacznie zmniejszyć nacisk na karkas. Założeniem projektantów tej opony był równomierny rozkład obciążenia w miejscu styku opony z nawierzchnią, przy jednoczesnym zmniejszeniu jego powierzchni o 16% w porównaniu do poprzedniego modelu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty